ועדת הבדיקה אשר מינה מנכ"ל
רכבת ישראל, יצחק ישראל, הציגה את ממצאי הבדיקה הראשוניים לאירוע השריפה. ממצאים אלה שוללים את ההנחה הראשונית אותה העלה המנכ"ל כי השריפה נגרמה כתוצאה מקצר חשמלי במנוע אחד הקרונועים, ומעלה היתכנות לתקלה מכנית.
כתוצאה מכך, הוחלט כי בשלב זה יופסק זמנית השימוש בקרונועים מסוג IC3, לצורך השלמת הבדיקות המכניות אשר החלו מייד לאחר האירוע.
הפסקת השימוש בקרונועים תצמצם את כמות המושבים בכ-20% - מ-36 אלף מקומות ביממה ל-27.5 אלף מקומות ישיבה. מספר הרכבות היומי יפחת מ-340 ל-220. מרכבת ישראל נמסר כי הפעלת תנועת הרכבות במתכונת של מתן שירות בקווים הבינעירוניים, וצמצום הקווים הפרבריים, תביא לפגיעה מועטה ככל הניתן ולהפחתה של כ-15% במספר הנוסעים, אל מול צמצום של 45% במספר הרכבות הנוסעות.
ביום ו', 31.12.10 תפעל תנועת הרכבות כסדרה, למעט קו הרכבת בין בית שמש לירושלים וקו הרכבת בין באר שבע ודימונה.
החל ביום ראשון (2.1.11) תפעיל רכבת ישראל את קווי הרכבת במתכונת מצומצמת. שירות ימשיך להינתן בקווים המחברים את קצוות המדינה – קווי השירות הארוכים, שאין בהם חלופה של רכב פרטי או תחבורה ציבורית.
נוסעים אשר רכשו כרטיסי נסיעה מסוג 'חופשי-חודשי' או 'חופשי שבועי' בקווים בהם יחולו שינויים, מוזמנים להגיע אל קופות תחנות הרכבת ולקבל את כספם בחזרה.
בקווי הרכבת הבאים לא יינתן שירות, בשני הכיוונים [מפת התחנות הסגורות - בתחתית הידיעה]:
- הוד השרון (סוקולוב) – ת"א – ראשל"צ ראשונים
- ת"א – רמלה - בית שמש – ירושלים
- חיפה חוף הכרמל – ק.מוצקין
- תבוטל רכבת מס' 1646, היוצאת ממודיעין מרכז להוד השרון (סוקולוב) בשעה 07:56
התחנות הבאות תהיינה סגורות: הוד השרון (סוקולוב), כפר סבא (נורדאו), ראש העין, פ"ת סגולה, פ"ת קריית אריה, בני ברק, ראשל"צ ראשונים, רמלה, בית שמש, ירושלים מלחה, ירושלים גן החיות ודימונה.
קווי הרכבת הבאים ימשיכו לפעול כסדרם, בשני הכיוונים:
- נהריה - חיפה – ת"א - באר שבע
- נהריה - חיפה – נתב"ג - מודיעין
הנוסעים מתבקשים להתעדכן בשינויים באתר האינטרנט של הרכבת ובמוקד הטלפוני (כוכבית 5770).