|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
"מלחמת חרבות ברזל" ממחישה את החשיבות של התחדשות עירונית - חוות דעת מאת ליאם הנדסה גרופ
קבוצת ירדן
האם ניתן לקיים צוואה על בסיס העתק הצוואה?

38 מיליארד שקל לכבישים ולמסילות

השר כ"ץ אישר לחברה הלאומית לדרכים להקים את רשת התחבורה "נסיעה רציפה ללא רמזורים מהגליל עד לנגב. שילוב הפרויקטים של החברה הלאומית לדרכים יחד עם כביש 6 ייצרו רצף תחבורתי לאורך 215 ק"מ מעמיעד שבגליל ועד לבית קמה שבנגב"
19/01/2011  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

מפת הכבישים החדשה של מדינת ישראל לשנים 2016-2011 נפרסת: תוכנית הפיתוח שיצאה כבר לדרך, היא מהפכה במפת התחבורה. 95 מחלפים חדשים יוקמו, 230 ק"מ כבישים יורחבו ו-135 ק"מ של מסילת רכבת וכבישים חדשים, יבוצעו על-ידי החברה הלאומית לדרכים בשנים הקרובות. התוכנית, שגובשה על-ידי משרד התחבורה, משרד האוצר והחברה הלאומית לדרכים, כוללת תוכנית עבודה רב-שנתית לשנים האמורות בהיקף של כ-27 מיליארד שקלים. זאת בנוסף לחלקה של החברה בביצוע תוכנית "נתיבי ישראל" בהיקף של 10.5 מיליארד שקלים.

התוכנית הוצגה היום (ד', 19.1.11), בלשכת שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, בהשתתפות מנכ"ל המשרד דן הראל, יו"ר החברה הלאומית לדרכים מיכה גולדמן ומנכ"ל החברה, אדריכל שי ברס. התוכנית מאופיינת בביצוע מגה-פרויקטים בתחום הכבישים והרכבות, שנועדו לשפר את רמת הבטיחות ברשת הכבישים הבינעירונית ולהתאימה לקצב הגידול במספר כלי הרכב. בנוסף, נמתחה רשת הכבישים מתוך ראייה חברתית-כלכלית, שנועדה לקרב את ערי הפריפריה למרכז ולאפשר פיזור אוכלוסין מאוזן ויצירת שוויון הזדמנות תעסוקתי.

שר התחבורה כ"ץ אמר כי המהלך נועד לחבר את הפריפריה למרכז ו"לאפשר לכל אחד ואחת תנועה חלקה מהירה ובטוחה בכל רחבי הארץ, מקצה לקצה. זאת כדי להעניק לכל אזרח שוויון הזדמנויות, ולהפוך אותנו מעם אחד למדינה אחת".

עוד אמר: "נסיעה רציפה ללא רמזורים מהגליל עד לנגב, שילוב הפרויקטים של החברה הלאומית לדרכים יחד עם כביש 6 ייצרו רצף תחבורתי לאורך 215 ק"מ מעמיעד שבגליל ועד לבית קמה שבנגב".

יו"ר החברה הלאומית לדרכים, מיכה גולדמן, אמר כי "במרכז מערכת תחבורה יעילה נמצא האזרח. בין אם יבחר לנסוע ברכב פרטי, או בין אם יבחר בתחבורה ציבורית, מתפקידנו לספק את הפתרון המיטבי באיכות הנסיעה, בבטיחות ובמהירות. תוכנית העבודה של החברה, משקפת יעדים אלה בפיתוח כבישים חדשים ובשדרוג כבישים קיימים והקמת מסילות רכבת. הפרויקטים שתקים החברה בשנים הקרובות הם בשורה של ממש לאזרחי ישראל בכלל, ולתושבי הפריפריה, בפרט".

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אדריכל שי ברס: "החברה הלאומית לדרכים סיימה בהצלחה רבה את מימוש כל יעדי תוכנית החומש לשנים 2010-2006. יכולות החברה ועובדיה להוציא לפועל פרויקטים בהיקף של מיליארדי שקלים, נמדדות כל העת תוך עמידה בלוח זמנים, מסגרת תקציבית ואיכות. היקף התוכנית החדשה, כמו גם ההחלטה להעביר לידיה ביצוע של מסילות רכבת, מהוות הכרה ביכולות ההנדסיות והניהוליות של החברה. התוכנית החדשה נותנת ביטוי לחובתה הבלתי מתפשרת של החברה לשיפור הבטיחות, הנוחות והנגישות ברשת הכבישים".

תוכנית העבודה של החברה כוללת מגוון התמחויות ותחומים, בין היתר:
  • פיתוח רשת הכבישים הבינעירונית
  • פרויקטים בטיחותיים ונקודתיים (מוקדי סיכון)
  • אחזקה שוטפת ומונעת
  • תכנון וקידום זמינות של פרויקטים עתידיים
  • תפעול מערכת בקרת תנועה ומו"פ

בתכנון הפרויקטים החדשים תיתן החברה גם את הדעת לגידול החד במספר רוכבי האופניים, להטמעת טכנולוגיות ירוקות, כגון שימוש בגומי ממוחזר בתערובת האספלט, וכן יינתן דגש על הארכיטקטורה והאסתטיקה של הפרויקטים.

אחזקה של 6,050 ק"מ מסלול

רשת הדרכים הבינעירונית מהווה את אחת ההשקעות עתירות ההון הגדולות במדינה. כלולים בה, בין היתר, 6,050 ק"מ מסלול, מחלפים, גשרים, מנהרות, מערכות חשמל ורמזורים. היקף הנכסים האמור מוערך בכ-70 מיליארד שקלים. החברה מבצעת אחזקה שוטפת ומונעת על-פי סקרים של רשת הכבישים ותוכנית עבודה על-מנת לשמור על הקיים ומיצוי אורך חיי הכביש.

בקרת תנועה

בתוכנית העבודה מתוכננת השלמת הקמת מערכת בקרת תנועה (ITS). המערכת תשמש לניהול התנועה בשגרה ובאירועים חריגים. כבישים אסטרטגיים ירושתו בחיישנים, גלאי תנועה ומצלמות, לצורך קבלת מידע חיוני בזמן אמת ויכולת ניהול התנועה.

מחקר ופיתוח

החברה הלאומית לדרכים מובילה בישראל את המחקרים והפיתוחים בתחום סלילת הכבישים תוך מציאת פתרונות וטכנולוגיות שיישומם יביא לתרומה משמעותית לנושאי איכות הסביבה, בטיחות הכביש ואורך חייו. בין הפרויקטים הבולטים בתוכנית, מיישמת החברה שימוש בגומי ממוחזר מצמיגים ישנים ושימוש בחומרי בנייה ממחוזרים, כחלק מתערובת סלילת הכביש.

תוכנית העבודה הרב שנתית של החברה הלאומית לדרכים לשנים הבאות מביאה לידי ביטוי את השיקולים הבאים:

  • א. הגדלת הבטיחות והורדת מספר תאונות הדרכים ברשת הדרכים הבין עירונית - ניטור קטעי הדרך והצמתים ברשת הדרכים הבינעירונית, מאפשר מעקב אחר מוקדי סיכון לתאונות דרכים. במסגרת התוכנית הרב שנתית, ישודרגו קטעי דרך וצמתים בהן התרחש מספר רב יחסית של תאונות.

  • ב. פיתוח הנגב והגליל - בהתאם למדיניות פיזור האוכלוסין של הממשלה, ניתן דגש לפיתוח הנגב והגליל. מתוכנן ביצועם של 14 פרויקטים בהיקף של כ-3 מיליארד שקל בגליל ובנגב (לא כולל את תוכנית נתיבי ישראל במסגרתה יבוצעו שלושה פרויקטים בהיקף של 10.5 מיליארד שקל).

  • ג. מדיניות פיתוח אינטגרטיבית - בהתאם למדיניות משרד התחבורה תוכנית העבודה הרב שנתית כוללת מספר פרויקטי תחבורה המשלימים את תוכניות הפיתוח של נמלי הים והתחבורה הציבורית.

  • ד. שיתוף הסקטור הפרטי - במסגרת תוכנית החומש לשנים 2010-2006, פורסמו מספר מכרזים לביצוע פרויקטים בשיתוף המגזר הפרטי כדוגמת דרך מס' 431. במסגרת התוכנית החדשה, יאותרו פרויקטים אשר יכולים להתבצע הן ע"י הסקטור הפרטי (PPP) והן בתכנון ביצוע (DB).

  • ה. אחזקה - החברה תמשיך להשקיע בשמירה על רמת האחזקה של רשת הדרכים הבינעירונית, בהתאם לסקרים מקצועיים המבוצעים על-ידי מערכת המנ"מ (מערכת ניהול מיסעות). מערכת זו מאפשרת מתן ציון איכותי ובטיחותי לכל קטע דרך באחריות החברה, על-מנת שניתן יהיה לבצע מעקב ברמה המספרית. מדדי הדרכים בארץ, נבדקים ביחס למקובל במדינות שונות בעולם וכן ביחס לנתוני הבסיס של כל דרך. מדדים אלה, משמשים גם לצורך ביצוע בקרת איכות אחר קבלנים פרטיים המטפלים באחזקת דרכים בהתאם למודל PFI.

עקרונות תוכנית העבודה הרב-שנתית

  • התחייבות לתקציב רב-שנתי, המקנה ודאות ותמיכה בפעילות המתמשכת של החברה הלאומית לדרכים.
  • טיפול בנגע תאונות הדרכים והגברת הבטיחות בכבישים.
  • הקטנת הצפיפות על-ידי פיתוח רשת הדרכים, הגברת הניצול של תוואי הדרכים הקיימות ושיפור רמת השירות בדרכים.
  • תחזוקה שוטפת ומונעת של רשת הכבישים.
  • שמירה על ערכי איכות הסביבה.
  • שילוב הסקטור הפרטי במימון ובביצוע פרויקטים.

רק הבטיחות ב-1.7 מיליארד

החברה תשקיע בשש השנים הקרובות 1.7 מיליארד שקלים במוקדי סיכון ופרויקטים קטנים. בכל פרויקט תחבורתי של החברה, קיימות הצבת מעקות, התקנת תאורה, הקמת מעגלי תנועה, רמזור ומחלוף צמתים. עם זאת, החברה דואגת, בכפוף לאישור תקציבי, להשקיע בטיפול בנקודות תורפה ברשת הכבישים. נקודות אלה מוגדרות במשותף על-ידי החברה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשטרת ישראל, כמוקדי סיכון.

העלאת רמת הבטיחות ברשת הדרכים מתבצעת בשני מישורים עיקריים:

1. במסגרת ביצוע פרויקטי פיתוח, משולבים אלמנטים בטיחותיים, המגבירים את בטיחות הנסיעה בדרך ובכלל זה, הרחבת הדרך לדו-מסלולית, הקמת מחלפים, התקנה והחלפת אביזרי בטיחות, רמזור צמתים ועוד.

2. במסגרת התוכנית יבוצעו פרויקטי בטיחות נקודתיים ויטופלו נקודות וקטעים ברשת הדרכים הבין-עירוניות, בהן אותרו בעיות בטיחות.

תוכנית הפיתוח על-פי "רבדים"

התוכנית לפיתוח רשת הכבישים הארצית כוללת פרויקטים אשר החברה החלה בביצועם בשנתיים האחרונות ועדיין לא הושלמו - "פרויקטים מתוקצבים", לצד פרויקטים שהחברה תחל בביצועם במהלך השנים 2016-2011 - "פרויקטים חדשים".

התוכנית מבוססת על תוכנית "רבדים". בתוכנית "רבדים", שפותחה בחברה הלאומית לדרכים, חולקו הכבישים הבינעירוניים לכבישים ב"רובד עליון" וכבישים ב"רובד משני".

כבישי הרובד העליון הם מערכת כבישים ראשיים המבוססת על 4 דרכי אורך ו-16 דרכי רוחב, והיא נבנתה כך שמרחק הנסיעה מכל נקודה הכלואה ברשת אל הרובד העליון הוא עד 15 ק"מ. מערכת הכבישים של הרובד העליון והתחתון, יוצרת רשת "שתי וערב" של דרכים מהירות בשטחה של מדינת ישראל. המטרה היא שכבישי הרובד העליון יהוו כבישים מהירים, ממוחלפים, בעלי מהירות תכן של 130-100 קמ"ש כאשר בכל כיוון יהיו בין 4-2 נתיבים.

תאריך:  19/01/2011   |   עודכן:  19/01/2011
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
38 מיליארד שקל לכבישים ולמסילות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שקרניהו
19/01/11 15:19
2
בוב ספוג
19/01/11 15:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בבחירות שקיימו היום (ד', 19.1.10) ראשי התאחדות המלונות בישראל במלון כפר המכבייה, נבחרו נציגי ההתאחדות לתפקידים הציבוריים לשלוש השנים הקרובות. כנשיא התאחדות המלונות בישראל מונה עמי פדרמן, סגן יו"ר דירקטוריון רשת דן. פדרמן נבחר לפני כשלושה שבועות לתפקיד.
זינוק נרשם בביקוש לדירות חדשות, והן נחטפות בממוצע חודשיים לאחר שיצאו לשוק - כך אומרת התאחדות הקבלנים. הביקוש גואה במיוחד במחוזות מרכז וצפון. ההתאחדות מצטטת ומנתחת נתונים שפירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לגבי הרבעון השלישי של 2010:
19/01/2011  |  אלעזר לוין  |   חדשות
אנשים בריאים אינם מפיקים שום תועלת משימוש בתרופות להורדת הכולסטרול, זוהי המסקנה העולה מסקירה של מחקרים קודמים בנושא.
19/01/2011  |  יפעת גדות  |   חדשות
בסקר מיוחד שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות בימים אלו, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, עולה כי 54% מההורים לילדים עד גיל 18 ציינו שלילדיהם יש טלפונים סלולריים.
19/01/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות
כתב אישום הוגש (יום ד', 19.1.11) נגד עוזי שלו, תושב נחל יצהר בן 24, אשר ירק לעבר שני קציני צה"ל ממוצא דרוזי ואיים עליהם.
19/01/2011  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הפרופסור שקמה ברסלר חזרה הלילה למקומה בראש ההפגנות לאחר ראיון שהעניקה שלשום לטלוויזיה    איננו עקורים בארצנו, אמרה ברסלר שהיא שילוב של מדע ואהבת הארץ, מכון ויצמן ועמק יזרעאל
אלי אלון
אלי אלון
אחד התנאים שהתנה יצחק בן צבי לקבלת תפקיד הנשיא הוא שבית הנשיא ישכון בירושלים    תרצה רבינוביץ' מדריכה וחוקרת ב-"יד בן צבי" אומרת כי אין זה מקרי שזה היה התנאי של בן- צבי. ליצחק בן צב...
עידן יוסף
עידן יוסף  |  
המגפה שהשמידה את קיפודי הים באילת התפשטה לאוקיינוס ההודי ומאיימת להשמיד אוכלוסיות קיפודי הים בכל העולם    קיפודי הים נחשבים ל"שומרים" של שוניות האלמוגי. החוקרים מתריעים: מדובר במגפה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il