בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
[צילום: גלי אמויאל]
|
|
|
שר התחבורה: עונש חמור לנוסע שידלג בלי לשלם
|
בכינוס התח"צ בים המלח אישר שר התחבורה את המגעים בדבר תמרוץ לתחבורה הציבורית ● הודיע על חתימת הסכם להקמת מסלקה ● רוצה עוד שתיים שלוש רכבות קלות בגוש-דן
|
שר התחבורה ישראל כ"ץ הודיע (יום ד', 9.2.11) כי בימים אלה נחתם הסכם עם בנק הדואר להפעלת מסלקה, שתאפשר לנוסע בתחבורה הציבורית לשלם לגורם אחד ולדלג מחברה לחברה. עוד אמר כי נתן הוראה לאנשי משרדו לקדם את רפורמת הדילוג על הנהג בתחבורה הציבורית. בכינוס התחבורה הציבורית בים המלח, אמר כ"ץ כי החזון שלו הוא שנוסע יוכל לטעון מראש את הכרטיס החכם בו הוא נוסע, יחייב את עצמו ויוכל לדלג על שלב התשלום לנהג, פעולה היוצרת תורים ומעכבת את משך הנסיעה. לדברי השר, שאב את הרעיון מחו"ל שם מתבצע החיוב העצמי בהצלחה. הוא דחה את הטענות כאילו רבים ירמו, ואמר: "אנחנו מאמינים ביצר לב האדם טוב מנעוריו, שאנשים ישלמו, ואם מישהו לא ישלם וייתפס בבקרה ננקוט כלפיו בענישה בחומרה רבה. עלינו ליישם את זה, אחרת לא נהיה תחבורה ציבורית". השר כ"ץ אישר בחצי פה כי מתקיימים מגעים להוזיל את המחירים בתחבורה הציבורית או לתמרץ את זו הקיימת. לדבריו, למרות שמחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית צמודים למדד, מתקיימים מגעים בין משרדו למשרד ראש-הממשלה ביידוע משרד התחבורה, ומועלים רעיונות שונים אם כי עדיין לא ידוע האם יהיה מהלך רוחבי או דברים נקודתיים, בתקצוב של 400 מיליון שקלים או עלות אחרת. הוא לא פירט, אך ל-News1 נודע כי הכוונה להפחתת מחיר הקווים הישנים או להוספת יותר קווים מהפריפריה. עניינים נוספים עליהם דיבר: - עידוד הנסיעה בתח"צ - 20 אחוז מהאוכלוסיה נוסעים היום באוטובוסים, ואנו נדאג לכך שיסעו יותר - הוא לא קבע יעד, אך אמר ששילוב של טכנולוגיה מתקדמת עם מחירים אטרקטיביים יוסיפו למספר הנוסעים ויורידו את הגודש בכניסות לערים.
- שילוט אלקטרוני - עוד השנה יתוספו מאות שלטים דיגיטליים, ובעתיד יגיע מספרם לאלפים;
- מאבק עובדי אגד בצפון - איך אני יודע שהרפורמה מתנהלת? מי שלא מרוצה מגיע אלי הביתה (הכוונה לעובדים המוחים ליד ביתו בכפר אחים, ע.י.). ניתנה הנחיה שלא לפגוע בנהגים המתגוררים באזורים מרוחקים (כלומר, לא לתת לעובד עבודה רחוקה מאוד שתרע את תנאי עבודתו, ע.י.);
- מכרזים - בקרוב ייצאו למכרז 11 אשכולות חדשים בתחבורה הציבורית;
- שכר הנהג - עמדנו על כך ששכר הנהגים יתייצב על 30 שקל. כל החברות, למעט אחת, עומדות בזה;
- שירות לבעלי מוגבלויות - זכאים לשירות ברמה הגבוהה ביותר. משרדנו שם על כך דגש מול החברות לקידום תוכנית "5 בתים".
- היעדר תחבורה ציבורית ביישובים לא יהודיים - השנה הוספנו קווים שיחליפו את החאפרים והשגנו תוצאות מרשימות. אתמול הייתי באום אל-פחם והתרשמתי לטובה.
- רכבת קלה בגוש דן - לא די ברכבת קלה אחת בגוש דן, צריך עוד שניים-שלושה קווים;
- רכבת קלה בירושלים - אתמול הייתה תאונה ברכבת הקלה בירושלים. זה סימן שיש רכבת, למרות הדברים הלא-טובים שמתלווים;
- רכבת כבדה - כיום נוסעים 30 מיליון נוסעים בשנה, ובעתיד יסעו 80-70 מיליון;
- ההכנסות ממיסוי רכב עומדות על 16-15 מיליארד שקלים בשנה, ואפשר להקצות חלק מזה לשיפור התחבורה והכבישים.
|
תאריך:
|
09/02/2011
|
|
|
עודכן:
|
02/07/2011
|
|
עידן יוסף
|
שר התחבורה: עונש חמור לנוסע שידלג בלי לשלם
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
לחברות ערביות
|
10/02/11 10:20
|
|
"הכותרות היום דורשות תגובה מדינית ופופוליסטית של הורדת מיסים כתגובה לעליית המחירים או שינוי בשכר המינימום. הדרישות האלה עשויות לפגוע במדיניות הפיסקאלית ולכן יש להדוף אותם" - כך אמר (יום ד', 9.2.11) המשנה לנגיד בנק ישראל, פרופ' צבי אקשטיין, שהציג היום את עיקרי נייר המדיניות של צוות חשיבה בראשותו במושב "צמצום פערים כלכליים-חברתיים כמרכיב בחוסן הלאומי" במסגרת כנס הרצליה.
|
|
|
היום לפני 62 שנה, ב-10 בפברואר 1949, נבחרה המנורה לסמל המדינה.
|
|
|
"אנו מודעים לתופעות רבות של הדרכות בלתי חוקיות ואנו נערכים לטפל בבעיות אלו. פנינו למנהלת ההגירה בכדי שתטפל במדריכים זרים והתחלנו במתן קנסות למורי דרך חיצוניים שעובדים ללא רישיון", כך אמר מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, במסגרת הכינוס השנתי של אגודת מורי הדרך שהתקיים היום (ד', 9.2.11) בתל אביב.
|
|
|
טיפ בריאות: כדי להישאר במצב בטוח וערני מאחורי ההגה, חשוב להימנע מהסחות בזמן הנהיגה.
|
|
|
דובר צה"ל, תת-אלוף אבי בניהו, דורש מעמוס שוקן ומנוני מוזס להתנצל ולהודיע מיהם הגורמים העומדים מאחורי המודעה "הפוטש בקריה הצליח" אשר פורסם בעיתוניהם - הארץ וידיעות אחרונות - ואשר האשים את בניהו ואת הרמטכ"ל אשכנזי בסיכול מינויו של אלוף יואב גלנט לרמטכ"ל.
|
|
|
|