בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
מנכ"ל משרד התחבורה, דן הראל [צילום: גלי אמויאל]
|
|
|
יעד לאומי: 1/3 מדינה תיסע בתחבורה ציבורית
|
השנה – לפחות שתי רשויות תחבורה מטרופוליניות, 200 שלטים דיגיטליים ופתיחת קו הרכבת לראשל"צ ● רשויות מדרום לת"א מעכבות הפעלת ה-BRT
|
"השנה ניפטר מכל האוטובוסים הישנים"
|
עידן יוסף
|
יו"ר חברת קווים זאב הורן מדבר על התייצבות ושיפור דרסטי לאחר שנה סיזיפית * בראיון ל-News1 הוא מבשר על מערכת כריזה באוטובוסים העירוניים ומכריז על כניסת אוטובוס ירוק * מפת קווי בקעת אונו הוחלפה, אך משרד התחבורה מנע הפעלת קווים ישירים * בקרוב: קו ראשון לכפר קאסם וקווים חדשים בצפון
|
לרשימה המלאה
|
|
|
לאן נעלמו 100 מיליון מהתחבורה הציבורית?
|
עידן יוסף
|
רק 300 מתוך 400 שקל שהיו מיועדים לעידוד התחבורה הציבורית יגיעו למשרד התחבורה * מה מתכוון משרד התחבורה לעשות בכסף * למה מתנגד משרד האוצר לאפשר נסיעה חינם עד 9 בבוקר, ומי האמיץ שיהפוך את אחד הנתיבים באיילון למסלול תחבורה ציבורית
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
מנכ"ל משרד התחבורה דן הראל צופה מעבר של 30% מן האוכלוסיה לשימוש בתחבורה הציבורית. כיום משתמשים 21% מן האוכלוסיה בשירותי התחבורה הציבורית. הראל, שדיבר בכינוס ים המלח לתחבורה ציבורית, שהתקיים בסוף-השבוע אמר כי לעבור מכרבע לכשליש משתמשים "זה יעד גבוה מאוד". מאז תחילת הרפורמה בתחבורה הציבורית צמח מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית לכ-600 מיליון בשנה, ומספר הקילומטרים של נסיעה זינק ב-60%. כיום מדובר על כ-40% מהקווים שהופרטו ברפורמה בהשוואה ל-28% בשנים קודמות. מנכ"ל התחבורה בישר על הקמתה של רשות מטרופולינית לתחבורה ציבורית – תחילה בחיפה ואחר כך במטרופולין תל אביב (גוש-דן), ובהמשך לאזורים נוספים. בתחילת החודש נפגש הראל עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שהביע הסכמה עקרונית למהלך. בניגוד לתוכנית המקורית, לא תהיינה הרשויות המטרופוליניות, שאמורות להתחיל לפעול עד סוף 2011, מעוגנות בחקיקה. החלטותיהן ייחשבו כהמלצות, ומשרד התחבורה יאציל להן סמכויות מן הקיים. מעליהן תהיה רשות מטרופולינית ארצית, שתעסוק בנוהלי הפעלת תחבורה בארץ. הפעלת הרשויות תילמד "תוך כדי תנועה" קודם שניתן יהיה לעיגונן בחקיקה. נקודות נוספות שהעלה דן הראל בנאומו: - הרכבת לראשון לציון – תתחיל לפעול עוד השנה;
- מערכת הסעת המונים (BRT) במרכז הארץ – כל הרשויות המקומיות מצפון לתל אביב (כפר סבא, רעננה, הרצליה וכו') מסכימות לשתף פעולה, אך הבעיה היא אצל הרשויות שמדרום – רחובות ושאר הערים הדרומיות;
- רימזור חכם - חובה לתת עדיפות ברמזורים, שיתחלפו אוטומטית כאשר ה-BRT מגיע;
- משולבות – המעבר בין אמצעי תחבורה שונים, כולל מוניות שירות, חייב להיות קל;
- רכבת קלה בתל אביב – פרויקט הנדסי מסובך מאוד, שלפי הנראה כעת יסתיים רק ב-2017;
- כירטוס חכם – הטמעתו בכל התחבורה הציבורית תושלם עד סוף 2011. צריך למצוא שיטה לטעון כרטיסים ולשלם מחוץ לאוטובוסים כדי שהעיכוב בתחנות יהיה מינימלי;
- מידע לציבור – פתחנו אתר ראשוני. השנה יותקנו עוד 200 שלטים דיגיטליים, ובתוך שנתיים נגיע ל-600. השלטים יקרים, לא בגלל השלטים עצמם אלא בגלל החיבורים החיצוניים. אם זה יילך טוב – נדבר עם האוצר שיעלו את הכמות;
- מידע סטאטי בתחנות – אנו פועלים שיופיע בצורה גדולה וברורה;
- אכיפה – בכניסה לירושלים יש מצלמה מעל הנת"ץ (נתיב תחבורה ציבורית), נדאג ליותר מצלמות – כאלה שגם שולחות באופן אוטומטי דוח לנהג;
- תשתיות – אנחנו לא יודעים לסלול או להרחיב נתיבים קיימים (באזור תל אביב) ולרדת אל מתחת לפני הקרקע זה יקר מאוד, לכן אנו פועלים להקצות מסלולים לתחבורה הציבורית.
|
"התחלתי לקרוא יתד נאמן והמודיע"
|
|
מנכ"ל התחבורה הראל התייחס גם למה שכינה "שירותים יעודיים": "התחלתי להבין עם מה אני מתעסק כשהתחלתי לקרוא את מדור תחבורה ביתד נאמן ובהמודיע. אנשים עוברים מהפכים בחיים, כנראה. אני 'מתחזק' מה שנקרא... "היות שאני מקבל לקט עם כל ידיעות התחבורה מכל העיתונות הכתובה – אני ממליץ על זה דרך אגב מאוד לכל מי שהוא במקצוע, אני לא בטוח שכולכם עושים את זה – אתה מבין דרך זה מה הדברים שבאמת חשובים לציבורים השונים ואיך אפשר לקדם מאוד מגזרים שלמים לנסיעה בתחבורה ציבורית. שמה רואים עד כמה התחבורה הציבורית שהיא מיועדת נישה כל כך חשובה, פשוט חשובה!".
|
|
תאריך:
|
14/02/2011
|
|
|
עודכן:
|
15/02/2011
|
|
עידן יוסף
|
יעד לאומי: 1/3 מדינה תיסע בתחבורה ציבורית
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
המציאותי
|
15/02/11 10:15
|
|
2
|
|
מאיר דרום
|
15/02/11 11:30
|
|
שיפור ניכר ברמת הדיוק של הגעת האוטובוסים בתחבורה הציבורית לתחנה חל בשנים האחרונות. מנתונים פנימיים של משרד התחבורה, שהוצגו בכינוס ים המלח לתחבורה ציבורית, עולה כי בעוד שבחציון השני של שנת 2005 עמד אחוז החריגה מלוחות הזמנים על 9.1%, בחציון הראשון של 2010 פחתו החריגות לכדי 2.5% - ירידה של 6.6%.
|
|
|
|