|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
"הכל עובד אצלנו". זאב הורן [צילום: גלי אמויאל]

"השנה ניפטר מכל האוטובוסים הישנים"

יו"ר חברת קווים זאב הורן מדבר על התייצבות ושיפור דרסטי לאחר שנה סיזיפית בראיון ל-News1 הוא מבשר על מערכת כריזה באוטובוסים העירוניים ומכריז על כניסת אוטובוס ירוק מפת קווי בקעת אונו הוחלפה, אך משרד התחבורה מנע הפעלת קווים ישירים בקרוב: קו ראשון לכפר קאסם וקווים חדשים בצפון
13/02/2011  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
זאב הורן:
"בעוד שנה אני רואה את עצמי זוכה בעוד שניים-שלושה מכרזים, ופורץ את מחסום האלף אוטובוסים"

עידן יוסף
קווים מודה בעיכוב נוסעים

לאן נעלמו 100 מיליון מהתחבורה הציבורית?
עידן יוסף
רק 300 מתוך 400 שקל שהיו מיועדים לעידוד התחבורה הציבורית יגיעו למשרד התחבורה * מה מתכוון משרד התחבורה לעשות בכסף * למה מתנגד משרד האוצר לאפשר נסיעה חינם עד 9 בבוקר, ומי האמיץ שיהפוך את אחד הנתיבים באיילון למסלול תחבורה ציבורית
לרשימה המלאה

עידן יוסף
חדש לנוסעי קווים: תחנות אוטובוס למישוש

עידן יוסף
השיטות של קווים לניטרול נהגי אוטובוס פרועים

יושב-ראש חברת קווים, זאב הורן, מרוצה מתמיד. לאחר שנה קשה הוא מתחיל לראות תוצאות. קווים, הראשונה בחברות התחבורה הציבורית הפרטיות, ספגה תלונות רבות בעיקר נוכח האזורים הקשים בהם היא מפעילה אשכולות. אירוע נוסף אותו מעדיפה החברה לשכוח הוא הורדתם מן הכביש, באוקטובר האחרון, של 30 אוטובוסים באזור העמקים, לאחר שחוקרי היחידה המרכזית באגף התנועה גילו בהם ליקויים חמורים.

את הראיון עם זאב הורן בחרנו לפתוח דווקא בנושא חיובי - התרומה לקהילה.

"בתרומה האישית" - אומר הורן - "כל האשכולות שלנו עומדים בקשר ישיר עם הקהילה ועם ראשיה. אנחנו עושי מדי פעם אירועים לילדים נזקקים. בתרומה הכללית - אנחנו מכניסים אוטובוסים חדשים מסוג וולוו B7RLE בתקן יורו 5 שיהיו בקריית אונו ובכל המקומות שאנחנו נמצאים בהם".

איך זה שרבים מהאוטובוסים שלכם הם יד שנייה - מאגד, מדן, מהחברה הבאר-שבעית...

"לא-לא. יש לנו כ-40 אוטובוסים ישנים מתוך כ-350, והשנה הם ייגרטו".

אבל עדיין, חלק מן האוטובוסים רועשים מאוד מבפנים.

"באשר לרעש המנוע, כמעט מאה אחוז - 95ˉ96 אחוז - מצי האוטובוסים שלנו הם מסוג יורו 3 יורו 4 ויורו 5. ירצו לעבור לאוטובוסים היברידיים ו/או חשמליים - זה על הכיפאק. כרגע חברת מטרופולין ואנחנו בניסוי ראשון של הפעלת אוטובוס היברידי בארץ. יש אוטובוס אחד 'ירוק' שנפעיל אותו באחד האשכולות שלנו בעוד חודש וחצי".

עד כמה יש שיתוף-פעולה מצד הרשויות המקומיות?

"כולן משתפות פעולה".

זכור לי שעיריית פתח תקוה הערימה עליכם קשיים.

"פתח תקוה התחילה צולעת בגלל תכנון לקוי שהיה בזמנו במסירת האשכול על-ידי משרד התחבורה, שהם בו-זמנית מסרו את האשכול לזכיין חדש ועשו ארגון-מחדש בַּקווים - שינו את מספרי הקווים וזה יצר אנדרלמוסיה. בגלל זה גם המשרד עזר לנו מאוד בכל הנושא של פתח תקוה. היום אשכול פתח תקוה הוא אחד האשכולות הטובים, ונמצא בחמישייה המובילה".

כיצד אתם ערוכים לתת שירות לקווים ביישובים קטנים עם ביקוש נמוך?

"אנחנו משתדלים לתת להם בדרך-כלל מיניבוסים. קלטנו השנה 12 מיניבוסים חדשים נמוכי רצפה מדגם מרצדס, ולכל היישובים הקטנים אנחנו נותנים תדירות טובה אבל בקווים קטנים יותר".

אתם מסיעים מדי יום כ-170 אלף נוסעים בכ-2,500 נסיעות. האם אתם מבצעים גם סקרי שביעות-רצון?

"עשינו סקר לפני שנה ונעשה גם אחרי פסח. אנחנו עושים אותם בדרך-כלל ב-rushˉseason (עונת השיא) - בחודשים שאינם חגים או חופש גדול. סך-הכל, התוצאות הן בסדר גמור והשגנו שיפור דרסטי".

כמה מהתלונות מגיעות ישירות אליכם וכמה דרך משרד התחבורה?

"אלינו כמעט לא מגיעות תלונות. ממשרד התחבורה לא הגיעו המון זמן. היחסי-ציבור שלנו מקבלים מעט מאוד תלונות. יש לנו ארבעה אשכולות ואנחנו עומדים ברף כל המפעילים. עוד נשפר השנה!"

יש קווים חדשים בדרך?

"אני מאמין שבמהלך חודש מרס נעשה שיפצור נוסף בפתח תקוה ונפתח קו נוסף למגזר הערבי - מכפר קאסם לפתח תקוה ולבית חולים בילינסון. נתחיל אותו ב-1 במרס או ב-15 במרס. גם בצפון יהיו קווים חדשים ונעשה שיפורים למגזר הערבי מאיכסל לעפולה ומעפולה למגידו. בבקעת אונו עשינו שינוי ענק ב-7 בפברואר - החלפנו את כל מפת הקווים. בדקנו את כל זמני ההגדרה שלנו, הרחבנו אותם, עשינו שיפוצים, הוספנו שירות של שמונה נסיעות ביום בקו 56".

"מצב הנהגים אצלנו מצוין"

"אנחנו החברה היחידה שנותנת לנהגים הסעות הביתה כבר משש בערב. אצל כולם זה משבע וחצי - וזה חשוב מאוד, כי לפעמים מחכים בסניף שעה-שעה ורבע ללא תשלום"

נעבור לנהגים: איך בכלל אפשר להתמודד עם יחס משפיל של נוסעים לנהגים?

"כשאתה מסיע 170 אלף נוסעים ביום, אז אם יש כמה נוסעים שמנסים לרמות בכסף, לא לשלם או מתנהגים בחוצפה לנהג - אי-אפשר להגיד שזה כלל, אלה יוצאים מן הכלל - בסךˉהכל, בקורסים שאנחנו מעבירים לעובדים שלנו בנושא רמת שירות ובטיחות, אנחנו מסבירים להם שהלקוח בעצם נותן את הפרנסה לו ולמשפחה שלו ולכל אנשי החברה - כולם שווים".

אומרים שכאשר הנהג מרוצה הלקוח מרוצה - היכן זה מתבטא אצלכם?

"ראשית עשינו פלאים בנושא שכר הנהגים בכינוס ים המלח לתחבורה ציבורית שהיה לפני כשנתיים - יזמנו את נושא מעמד הנהג ושכרו, וזה תרם רבות להעלאת שכר הנהג בˉ30-25 אחוז. בנושא רווחה, אנחנו עושים טיולים למשפחות בשבתות, אנחנו לא שוכחים אף יום-הולדת של אף עובד. אנחנו עושים מסיבות - ב-2010 לא עשינו אף מסיבה כי זו הייתה שנה סיזיפית, אבל ב-2011 אנחנו הולכים לעשות מספר אירועים גם לאנשי מינהלה וגם לעובדים".

שמעתי שיש נהגים המתגוררים בצפון שעוברים מקבוצת עפיפי הצפונית לקווים במרכז למרות המרחק, כי אצלך אף אחד לא יושב להם על הווריד.

"שמעתי כמוך את השמועות. לא הייתה נזילה של כמות גדולה של נהגים מעפיפי אלינו. המושג 'לשבת על הווריד' הוא מושג אמורפי, אני לא מאמין בו. בסך-הכל, בפרס-קנס של הנהגים אנחנו משתדלים להתנהג אליהם במשורה. כלומר, באזור המרכז יש מחסור בנהגים ולא רק באוטובוסים אלא גם במשאיות. את השכר והרווחה הזכרתי, אבל גם נושא ההסעות - אנחנו החברה היחידה שנותנת לנהגים הסעות הביתה כבר משש בערב. אצל כולם זה משבע וחצי - וזה חשוב מאוד, כי לפעמים מחכים בסניף שעה-שעה ורבע ללא תשלום. אנחנו גם משתדלים לגבי ימי כיף - ומשקיעים בזה 400-300 אלף שקל בחודש. בחודשים האחרונים התייצבנו אחרי שנפתח אשכול השומרון (הכוונה ל'אפיקים' חברת-הבת שברשותו, ע.י.), ומצב הנהגים אצלנו מצוין".

משרד התחבורה סיכל קווים ישירים

"כל הוזלה במחיר כרטיס מגדילה את כמות הנוסעים"

אחד הנושאים המטרידים בתחבורה הציבורית הוא בזבוז הזמן שנגרם בהעלאת נוסעים בתחנות. כדי לחסוך בזמנם היקר של הנוסעים, חלק מן הנהגים מבקשים מכולם לעלות, סוגרים דלתות ומתחילים בנסיעה, כדי שנוסעים המאחרים ימתינו לקו הבא ולא יעכבו את אלה שהגיעו בזמן. התשלום לנהג מתבצע תוך כדי נסיעה. "זה לא בטיחותי", אומר הורן שאינו מוצא פתרון לבעיה. לקיצור משך הנסיעה בקווים בינעירוניים, לעומת זאת, יש לו מענה: "יש דרך לקצר בקווים ישירים וקווי אקספרס, וזה לא קיים בתחבורה העירונית. שקלנו בשנה שעברה לעשות בקווי בקעת אונו 68, 55, 56 כל שעה-שעה וחצי קו ישיר, מנקודות איפוס לנקודות איפוס. משרד התחבורה פחד שזה יקרה וזה לא יצא אל הפועל".

לא אשאל אותך על נסיעות בשבת, אבל מה לגבי נסיעות במוצאי-שבת? שבת יוצאת בסביבות שש בערב ורבים מהקווים פועלים בתדירות נמוכה או בכלל לא פועלים.

"הקווים נוסעים ריקים. אם המדינה רוצה שנשדרג שירות במוצ"ש, היא צריכה לשלם לנו על זה. מבחינתנו אין מניעה".

מה באשר לסנכרון נסיעות עם רכבת ישראל?

"סינכרנו את עצמנו לרכבות כמה שאפשר. הבעיה היא שהרכבות לא מגיעות בזמן ולכן אין תמיד סנכרון. הסנכרון האופטימלי הוא אם תהיה טכנולוגיה המשלבת בין האוטובוסים לרכבת, שתתאים בין האיחורים. יש סנכרון בראש העין..."

ופתח תקוה? הקווים מתחנת קריית אריה מסתיימים בסביבות שמונה בערב, והקו האחרון מתחנת סגולה יוצא בסביבות השעה חמש, כאשר מתשע וחצי בבוקר עד שלוש אחר-הצהריים בערך הוא לא פועל.

"אני לא מכיר את הקווי של הזנת הרכבת, ומוכן לבדוק את זה. בסוף התהליך, על כל שירות אנחנו מתוגמלים כך שאין לנו בעיה עם זה".

האם אתה תומך בכך שמשרד התחבורה יוזיל את תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית?

"כל הוזלה במחיר כרטיס מגדילה את כמות הנוסעים. זהו, אין תשובה אחרת".

פורץ את המחסום

"בשבוע הקרוב ייכנסו 60 יחידות של צגים דיגיטליים לתחנות, ובמהלך החודשיים הקרובים ייכנסו עוד ל-50 או 100 תחנות בבקעת אונו ובפתח תקוה"

אינטרנט אלחוטי עדיין אין בקווים, אך החברה הייתה בשנים האחרונות חלוצה בתחום הטכנולוגי והקדימה את שאר העוסקות בתחום. הורן: "הכנסנו את כל הטכנולוגיות הקיימות - הובלנו ונוביל טכנולוגיות. עשינו 50 תחנות חכמות בפתח תקוה עם מסכי מידע. יש תחנות עם צגים, הנקסט-בס עובד אצלנו, הכל עובד אצלנו!"

כיצד האוטובוסים שלכם מותאמים לבעלי מוגבלויות?

"אחרי פיילוט בחמישה אוטובוסים עשינו בימים אלה הנגשה לבעלי מוגבלויות. אנחנו מכניסים מערכת כריזה לכל האוטובוסים העירוניים בהשקעה של מיליון וחצי שקל. בשבוע הקרוב ייכנסו 60 יחידות של צגים דיגיטליים לתחנות, ובמהלך החודשיים הקרובים ייכנסו עוד ל-50 או 100 תחנות בבקעת אונו ובפתח תקוה".

בניסוי שעשיתם בקו 62 הקול היה מתכתי. ב'דן' הקול נעים לאוזן...

"זה אותו יצרן. האופציה היחידה זה להגביר או להנמיך את הקול, אבל טוב שאתה אומר לי - אבדוק את זה עם האנשים שלנו".

היכן אתה רואה את עצמך בעוד שנה מהיום?

"בעוד שנה אני רואה את עצמי זוכה בעוד שניים-שלושה מכרזים, ופורץ את מחסום האלף אוטובוסים".

לוטש עיניים למקום מסוים?

"כמו שכולם לוטשים עיניים לאזור שלי, אם כי האזור שלנו זה אשכולות קשים מאוד להפעלה. אני עדיין לא יודע לאיזה אזור. נראה את המכרזים - הם יוצאים בעוד חודש".

כל התחבורה בכף-ידך
תאריך:  13/02/2011   |   עודכן:  13/02/2011
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"השנה ניפטר מכל האוטובוסים הישנים"
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גילוי האמת
13/02/11 17:50
2
הכסף עונה הכל
13/02/11 17:58
 
גלנצמן
15/02/11 11:20
3
אסיף מגי
14/02/11 06:04
4
המציאותי
15/02/11 10:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענף ההלבשה, הכולל ביגוד, טקסטיל בית ונעלים, עבר בשנה האחרונה טלטלה לא קטנה בעיקר בשל מזג האוויר החם "והאפטר שוק" שבא בעקבות כניסת הרשתות הזרות לארץ, (H&M , גאפ), החלפת ידיים בלי קופר ו-no-name.
13/02/2011  |  יובל לובנשטיין  |   כתבות
דבר סגנית השר, לאה נס:
12/02/2011  |  איתמר לוין  |   כתבות
הרשף מהרוס"ר המקוצר M4, הנשק האישי של רוב חיילי ארצות-הברית, הרגיז בשנה שעברה את גנרל דיוויד פטראוס, המפקד העליון של כוחות המשלוח לאפגניסטן ומפקד הפיקוד המרכזי של ארצות-הברית. כתוצאה מכך, צוידו חיילי ארצות-הברית באפגניסטן בסתרשפים (מסתירי-רשף) חדשים, שהקטינו עד מאוד את הרשף, הנראה כשהם יורים בלילה. כך, מקווה המפקד העליון של כוחות המשלוח לאפגניסטן יתקשו אנשי טליבאן לאתר את חייליו.
12/02/2011  |  אביתר בן-צדף  |   כתבות

12/02/2011  |  הלגה רקנטי  |   כתבות
את אנחת הרווחה של הנוכלים הקטנים, של הרבנים המלטפים ושל רפי גינת ניתן היה לשמוע למרחוק. אמנון לוי נטש את העמדה, סגר את "שומר מסך” ותלה את המצלמה הנסתרת. לוי החליט להתקדם לעבור לשלב הבא של הקריירה שלו, שיהיה מורכב מציור דיוקנאות של דמויות מפורסמות שהגיעה העת שיזכו לביוגרפיה טלוויזיונית מסודרת במסגרת הפורמט החדש, "פנים אמיתיות”. הראשון לזכות לכתבת פרופיל ממושכת הוא הרב עובדיה יוסף, מחבר הספר "הליכות עולם”. השני יהיה הפזמונאי יוסי גיספן, מחבר השיר "אתה תותח”. זהו המנעד שאליו כנראה שואף אמנון לוי, בין הדוקוסלב לדוקופורטרט.
11/02/2011  |  זיו יצחקי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il