בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
השיטות של קווים לניטרול נהגי אוטובוס פרועים
|
חברת קווים מפעילה מד אגרסיביות לנהגים כדי לשמור על בטיחות הנוסעים ● קיבלה את אות הבטיחות לאחר שבשנה האחרונה הפעיל מערכות בטיחות מתוחכמות באמצעות איתור לווייני, מצלמות מעקב, בקרה ופיקוח בזמן אמת ומערכות תקשורת וניתוח נתונים ממוחשבות
|
בריל. אפס תאונות שייגרמו באשמת הנהג [צילום: ליהי חמו]
|
|
|
|
קווים מודה בעיכוב נוסעים
|
עידן יוסף
|
במקרה של תאונה מאטה החברה אוטובוסים שחלפו על פני מקום התאונה ומעכבת נוסעים כדי לרצות נוסעים אחרים ולחסוך מעצמה קיטורים מצד נוסעים מתבכיינים
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
פיתוחים ושכלולים מתקדמים להגברת הבטיחות שהכניסה בשנה האחרונה חברת התחבורה הציבורית "קווים", מאפשרים לנוסעיה להתרווח על הכיסא וליהנות מנסיעה בטוחה. בכינוס "נוהגים אחרת בעסקים", שהתקיים השבוע בתל אביב, הציגה החברה אוטובוס המשלב את כל מערכות הבטיחות. אומנם מדובר באוטובוס תצוגה בלבד, שאין דוגמתו על הכבישים, אך עצם המגמה לשלב יותר ויותר מערכות מתוחכמות זיכתה את קווים באות הערכה לפעילות הבטיחות מטעם משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. אלו המערכות הנמצאות בשימוש, כולן אגב מתוצרת כחול-לבן:
|
לא אחת קורה שלתחנת האוטובוס מגיע קו, ומיד אחריו מגיע קו זהה. תופעה זו מכונה "היצמדות", ופיתוח של חברת טרנסום הישראלית נועד לרווח את תדירות הקווים העוקבים. כמו בטרפיסייף, מתבססת גם מערכת זו על איתור ומיקום לווייני, אולם בשונה ממנה היא מחשבת את נתוני המיקום והנסיעה ומשדרת אוטומטית לנהגים הנחיות בזמן אמת, האם להאיץ או להאט את נסיעתם (למשל: "האט", "אל תתעכב", "סע כרגיל"), כדי ליצור מרווח זמן. המערכת אומנם מפחיתה את גודש האוטובוסים, מפזרת את הנטל בין הנהגים וחוסכת הוצאות לחברה, אך לא בהכרח משפרת את השירות לנוסע, ואולי אף להפך. הרחבה על כך במאמר המצורף משמאל.
|
האם הנהג נוהג בטוח או בצורה פרועה? פיתוח של חברת טרפילוג הישראלית בונה לכל נהג פרופיל בתחום בטיחות הנסיעה. "קופסה שחורה" האוגרת את נתוני הנסיעה משדרת אותם בזמן אמת למרכז בקרה. המערכת מסוגלת להציג בפני הנהג ובפני צוותי הבקרה חיווי לגבי תאוצה חריגה, מהירות מותרת, שמירת מרחק, סיבוב מסוכן וכדומה. היא גם מספקת מידע על מיקום ובקרה אחר זמני התנועה והנייחות, אחזקת הרכב ונתונים אחרים. הנהג מקבל משוב מיידי לגבי אופי הנהיגה שלו באמצעות "רמזור" המותקן על לוח המכוונים: - אור צהוב - אגרסיביות בינונית
- אור כתום - אגרסיביות גבוהה
- אור אדום - אגרסיביות גבוהה מאוד
הנתונים נרשמים במקביל במאגר המידע של המערכת הכללית תוך שהם מחושבים לכדי הערכת רמת הנהיגה הכללית של כל נהג ונהג. בסיום כל יום עבודה יכול הנהג לראות את הערכת ביצועיו על גבי מסך אלקטרוני המוצב בכל מסוף תחבורה של החברה וכמו-כן על-ידי משוב של ה"רמזור", המראה לו באיזה צבע נצבעה נסיעתו האחרונה. כמו-כן, באמצעות כניסה לאתר אינטרנט ייעודי יכולים הנהגים ומנהליהם לראות את הנתונים מכל מקום. לכל נהג נבנה פרופיל אישי המגלם את הנתונים שנאספו לגביו לצורך הכשרה, לימוד והפקת לקחים.
|
מערכת שלישית ניסויית נבחנת בימים אלו. מדובר במצלמות מעקב מתוצרת חברת סרוויז'ן הישראלית. המצלמות המכוונות לנהג האוטובוס, למסלול הנסיעה ולכיוון הנוסעים, נועדו לבקרת איכות הנהיגה, לקבלת נתונים לגבי הפרעות בדרך ולתחקור אירועי בטיחות. קווים מספקת שירותי תחבורה ציבורית לאשכולות פתח תקוה, בקעת אונו ועפולה. מנכ"ל קווים, דרור בריל: "היעד מבחינתי הוא ברור - אפס תאונות שייגרמו באשמת הנהג. בסיס הנתונים לגבי כל נהג חשוף לעיניו וכך הוא יכול ללמוד על אופי הנהיגה שלו, ואנו נעזרים בכך לבקרה שוטפת, לימוד והכשרה".
|
|
תאריך:
|
26/06/2010
|
|
|
עודכן:
|
27/06/2010
|
|
עידן יוסף
|
השיטות של קווים לניטרול נהגי אוטובוס פרועים
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מגחך
|
26/06/10 22:27
|
|
בחודש יולי הקרוב צפוי לעלות מרכז מידע אחוד לתחבורה ציבורית. בימים אלה מבצע משרד התחבורה הרצה של הפרויקט, הכולל את כל חברות התחבורה הציבורית בישראל.
|
|
|
|
|
|
מיכאל דבורין
זה לא לעניין להאשים את הרמטכ"ל. נתניהו הוא ראש הממשלה והוא מוביל את זה. צריך להפסיק את המשחקים בעניין הזה הייתכן שסינוואר מביס את נתניהו פעם אחר פעם מאז עסקת שליט? לדמיין את סינו...
|
|
|
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
|
|
|
איתמר לוין
ע"פ 336/61, אדולף אייכמן נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, שמעון אגרנט, משה זילברג, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 במאי 1962
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|