קבוצת עמל, באמצעות רשת מכללות עמל הישגים, זכתה במכרז של
משרד התחבורה להפעלת קורסים לנהיגה נכונה וקורסי רענון לנהגים. המכרז הוא לשנתיים עם אופציה להארכה בשנה נוספת בכל אחת מהשנתיים הבאות. במסגרת המכרז ועל-פי הנחיית משרד התחבורה, תפעיל קבוצת עמל כ-20 אתרים קבועים לפחות לביצוע הקורסים בצפון הארץ ובדרומה, בירושלים רבתי וביישובי המשולש הצפוני.
הקבוצה, באמצעות עמל הישגים, החלה ברישום הנהגים לקורסי הנהיגה הנכונה וקורסי הרענון, ובמהלך חודש אפריל 2011 ייפתחו הקורסים הראשונים.
הקורסים יופעלו בין השאר בנהריה, בחיפה, בקריות, בעפולה, בטבריה, בנצרת, בכרמיאל, בקריית שמונה, בזמר, באום אל פאחם, בעראבה, באילת, בדימונה, בבאר שבע, באופקים, בדימונה, בקריית מלאכי, בירושלים, במזרח ירושלים, באשקלון ובאשדוד.
קבוצת עמל תבצע את הקורסים ותפעיל מערך לימודים על-ידי שימוש באמצעי מולטימדיה ועזרים דיגיטליים. הקורס החדש, בעברית ובערבית, כולל בין השאר תכנים ונושאים חדשים למרצים ולתלמידים, ניתוח אירועים והתמודדות עם מצבים שונים בכביש. כמו-כן, התלמידים יוכלו לצפות בסרטונים והדמיות של מצבים שונים בכביש, באמצעות מסכי טלוויזיה גדולים הממחישים בצורה טובה יותר את החומר הנלמד. בכל כיתה יהיו לא יותר מ-30 תלמידים.
על-פי תקנות התעבורה, נהגים שצברו 12 נקודות ויותר מחויבים לבצע קורס בנהיגה נכונה ואילו נהגים שצברו 24 נקודות ויותר מחויבים לעבור קורס ייעודי נוסף המתייחס לעבירות שביצעו. נהגים חדשים מחויבים לעבור קורס רענון לאחר חמש שנים מיום קבלת הרישיון.
מנכ"ל קבוצת עמל, עו"ד רוית דום, מסרה כי "קבוצת עמל ניגשה למכרז מתוך רציונל של שיפור תרבות הנהיגה בישראל והנחלת הבטיחות בדרכים לכלל הציבור. אנו רואים בקורסים אלו המשך ישיר לפעילות החינוכית ערכית למאבק בתאונות הדרכים, שאנו מנחילים לתלמידי בתי הספר התיכוניים שלנו".
יש לציין כי סוגיית הזוכה במכרז המדובר התגלגלה לפסים משפטיים לאחר שוועדת המכרזים המשרדית בחרה בשתי הצעות כזוכות - זו של האוניברסיטה הפתוחה וזו של עמל. מכללת טומשין, אחד הגופים שניגשו למכרז ולא זכו, ערער על התוצאות, בין השאר משום שוועדת המכרזים אישרה זוכה מטעם ביה"ס "דיפלומה", שהציג נתונים בלתי תקינים על תאריו האקדמיים, באופן שעלול היה לפסול אותו מלשמש מנהל הפרויקט.