האם צפויה מועצת רכסים להפוך לעיר חרדית חדשה? שר התחבורה ישראל כ"ץ נועד לאחרונה עם ראש המועצה
דן כהן, ורמז כי המועצה, שאינה מן המתפתחות היום, הולכת לקבל זריקת מרץ רצינית.
השר אמר לראש המועצה: "רוצו לרכוש מגרשים, כי עוד זמן לא קצר, הכל יכפיל את עצמו. זה יהיה בקריות וזה יהיה בגליל המזרחי ובדרום ובכל אחד מהמקומות". בכך כיוון למעשה להתפתחות התשתיות שתקצר את המרחק ממרכז הארץ ותביא לגידול נדל"ני.
דבריו אלה של כ"ץ מצטרפים לדברים שנשא אתמול (יום ב', 1.3.11) במפגש הפתיחה של 'פורום למשפט, תכנון ומקרקעין" שנערך בחסות המרכז למשפט מסחרי באוניברסיטת בר-אילן:
"אם הייתי צריך להיות יועץ השקעות, הייתי אומר לאנשים ברחוב: קחו את תוכנית 'נתיבי ישראל' (התוכנית להאריך את כביש 6 צפונה ודרומה ולרשת את הארץ במסילות רכבת, ע.י.), ותראו לאלו ישובים אמורים להגיע כבישים ורכבות. שם כדאי להשקיע, כי לשם התחבורה תהיה נוחה. השקעה בתשתיות לצד טיפול בביורוקרטיה זה אחד הדברים שיש לו משמעות לאומית, כלכלית וחברתית ויראה לאיזה כיוון המדינה מתפתחת".
מכרז מוקדם להארכת כביש 6 עד סומך
אתמול פרסמה חברת "חוצה ישראל" את המכרז המוקדם (P.Q) הבינלאומי להארכת כביש 6 צפונה, בקטע שבין יקנעם ועד מחלף סומך, מזרחית לקריית אתא. ההליך התחרותי ייערך בשני שלבים: שלב המיון המוקדם של המתמודדים ושלב בחירת ההצעה הזוכה בו יוזמנו להשתתף המתמודדים שהוכרזו ככשירים בשלב המיון המוקדם (P.Q).
קטע הכביש הצפוני שאורכו כ-17 קילומטרים יופעל ככביש אגרה וייסלל במתכונת B.O.T שבה היזם מתכנן, מממן ומפעיל את הכביש לתקופה של 30 שנה. העבודות להארכת הכביש צפונה צפויות להסתיים בתוך שלוש שנים.
- המכרז שפורסם כולל שני קטעי כביש. הקטע הראשון מתחיל ממבואות יקנעם ומגיע עד למחלף תל קשיש. מדובר בקטע שאורכו כחמישה קילומטרים, הכולל מנהרה באורך של 1.7 קילומטרים.
- הקטע השני של הכביש, באורך של 12 קילומטרים מתחיל ממחלף תל קשיש, עובר דרך מחלף העמקים ומגיע עד למחלף סומך, צפונית-מזרחית לקריית אתא. הקטע כולל שתי מנהרות: מנהרת רכסים שאורכה כ-2.4 קילומטרים ומנהרת איבטין, באורך של כ-400 מטר.
סלילת הקטע השני של הכביש כוללת שדרוג של שני קטעי כביש 70 שישמשו כחלק מכביש 6. קטעים אלה לא יופעלו כנתיב אגרה.
עוד נת"צים בכניסות לערים
בנאומו בבר-אילן, התייחס השר גם לנושא הנת"צים: "עם כל הבעייתיות של עליית מחירי הדלק", אמר כ"ץ, "יש גם צד חיובי והוא שנפתחת האופציה והפוטנציאל לאפשר מעבר לנסיעה בתחבורה ציבורית. הורתי למע"צ ולנתיבי איילון ליצור בכניסות לערים נתיבי תחבורה ציבורית בלבד עם אכיפה אלקטרונית. הדבר יאפשר כניסה מהירה יותר לערים בעיקר בשעות העומס".