|
רכבת בדרכה מתל אביב לירושלים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
דויטשה-באהן הגרמנית, חברת-הבת הגרמנית של DBI, מושכת את ידה מכוונתה המקורית להשתתף בפרויקט הרכבת המהירה, שאמור לחבר את תל אביב לירושלים ב-28 דקות בשנת 2017, בפרויקט שעלותו 1.2 מיליארד אירו.
על-פי דיווח ב"שפיגל", הסיבה ליציאת דויטשה-באהן פוליטית. שישה קילומטרים ממסלול הקו אמורים לחלוף מעבר לקו הירוק, ולהפר לכאורה את החוק הבינלאומי.
מושפעים מכך במיוחד יהיו הכפרים בית סוריק ובית איכסא. על-פי התוכנית, 50 דונם יופקעו מאדמות הכפרים מווקע לוזה, א-סדר, אלג'באג'יב, עקבת בית תולמה ובית איכסא. לפי הדין הבינלאומי ופסיקת בית המשפט העליון, אסור למעצמה כובשת לעשות שימוש קבע באדמות הכבושות, כשהדבר נועד רק לצורך תושביה שלה, והקצאת אדמות מדינה צריכה לכלול את טובת כלל הציבור.
תושבי הכפרים מודאגים מבניית גשרים ומנהרות בתחומם. הם גם מעריכים כי ישראל עלולה להגביל בהמשך את תנועתם לצורך גישה מאובטחת. תרמו לכך ארגוני שמאל פרו-פלשתינים שהפעילו את השפעתם.
בדויטשה-באהן מבהירים כי גם ללקוח הישראלי ברור שהם פועלים על-פי החוק הבינלאומי, ולכן לא יוכלו להיות פעילים במיזם כה רגיש מבחינה פוליטית.