אוניות הקרוז למיניהן עומדות לכבוש את חופי ישראל: בחודש הבא צפויות לעגון בנמלי אשדוד וחיפה 37 אוניות נוסעים ואוניות קרוז. סך הנוסעים והצוותים הצפויים להגיע עומד על מעל 50,000 תיירים.
תופעה זו של הגעת קרוזים לסיור יומי בישראל היא תופעה שהתרחבה מאוד בשנה האחרונה וצפויה להתרחב אף יותר בשנים הקרובות. אוניות הקרוז עוגנות בנמלי ישראל בין יום לשלושה ימים ובהן מגיעים אלפי נוסעים ואנשי צוות, המוציאים בישראל, בממוצע, כ-150 דולר ליום.
בשנת 2010 ביקרו בישראל 169,200 תיירי קרוזים - פי 2.5 ממספרם בשנת 2009. מתחילת השנה ועד לסוף חודש אפריל 2011, הגיעו לישראל 68,000 תיירי קרוזים - גידול של 37% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
למרות הנתונים המעודדים, עליית אגרות הנמלים פוגעת בפוטנציאל התיירותי. בעבר פנה מנכ"ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן, למשרד התיירות בבקשה לסבסד עלויות אלו. בתשובה לפנייתו של זלצמן השיב מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, כי "חרף הפוטנציאל הרב, החליטו הנמלים על העלאת תעריפי האגרות לאוניות אלו - דבר הפוגע הן במאמצי הממשלה והן במימוש הפוטנציאל".
בימים הקרובים יפנה בר-ניר אל מנכ"לי משרדי האוצר והתחבורה כדי שיבחנו החזרת האגרה לתעריפים הקודמים, הדומים למקובל בנמלי אירופה והמזרח התיכון.