|
העיתון גרף הון מחיובי אורחי המלון
|
|
|
|
|
אנשים שעוזבים את בית המלון בדרך כלל ממהרים לטיסה ולהחזרת הרכב המושכר, ואין ספק שהם עסוקים מדי מכדי להבחין בתוספת תשלום קטנה של 75 סנט תשלום עבור עיתון.
המו"ל של עיתון USA Today גרף רווחים של עשרות מיליוני דולרים בשנה כתוצאה מחיובים אלה. אולם כעת ההכנסות שלו נתונות בסכנה בעקבות תביעה ייצוגית שהגיש אורח שלא רק שם לב לחיוב הקטן בחשבון שלו, אלא גם היה כועס מספיק כדי להגיש תביעה בבית המשפט - כך מדווח אתר msnbc.com.
התביעה שהגיש רודני הרמון היא נגד מלונות הילטון, אבל למו"ל העיתון יש הרבה יותר מה להפסיד. מהנתונים עולה כי יותר ממחצית התפוצה היומית של העיתון העומדת על 1.78 מיליון עותקים, מורכבת מעיתונים שנשלחים לבתי המלון (לעומת זאת, תפוצתו של הוול סטריט ג'ורנל מהמלונות מגיע רק ל-7%).
מתוך 970 אלף עותקים ביום ש-USA TODAY מפיץ דרך בתי מלון, כ-550 אלף משולמים על-ידי המלון ללא חיוב האורח, אולם השאר הם עותקים שהאורח מחויב עליהם אוטומטית, אך יכול לבקש על כך החזר. אולם, האורח לא יבקש החזר כספי אם ידע שהוא מחויב. "90% כלל לא שמו לב לחיוב", אמר האנליסט ג'ון מורטון, שהוסיף כי הוא לא יודע אם אי-פעם מקרה כזה הפך לתביעה.