מנהל פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים (A1), דן ארי, התפטר מתפקידו. ל-News1 נודע, כי הסיבה להתפטרותו אינה ענייני שכר אלא אי-שביעות רצון מהמערכת הפנימית, מהתרבות הניהולית בחברת
רכבת ישראל ומכך שוועד העובדים מדכא יוזמות בתחומים מקצועיים.
הפרויקט צפוי להסתיים ב-2017. ברכבת ישראל מבהירים כי התפטרותו של ארי לא תפגע בפרויקט. התחייבות זו תוכל להיבחן במבחן הזמן.
התפטרותו של ראש מנהלת הקו המהיר מצטרפת להתפטרותם של שני מתכננים בכירים באגף תכנון. נודע, כי בקרוב צפויות התפטרויות נוספות בחברה.
מדוברות רכבת ישראל נמסר בתגובה: "דן ארי שימש בתפקידו כשלוש שנים והחליט על סיום תפקידו לאחר שינויים ארגוניים ובשל החלטות מקצועיות. תחלופה של עובדים הינה תהליך טבעי ובוודאי בחברה בה מספר העובדים עומד על מעל ל-2,000 איש". את תגובתו של דן ארי לא ניתן היה להשיג.
התפטרויות אלה מצטרפות לגל של התפטרויות בשדרה הניהולית של רכבת ישראל,
עליהן דיווח News1 לראשונה. כיום יש ואקום ניהולי בצמרת רכבת ישראל, ותפקידים בכירים מאוישים בידי ממלאי-מקום. המערכת נמצאת בהמתנה לכניסתו של המנכ"ל החדש בעז צפריר, כדי לפרסם מכרזים לתפקידים אלה. גם
אורי יוגב שאמור להתמנות לתפקיד יושב-ראש דירקטוריון הרכבת טרם קיבל את אישורה של ועדת שפניץ, לבדיקת המינויים בשירות הציבורי.
העיקר חסר מתוכנית הבטיחות
רכבת ישראל נמצאת במצב לא פשוט. גם מאחורי תוכנית הבטיחות שהוצגה לאחרונה
במסיבת עיתונאים שקיים בשבוע שעבר שר התחבורה ישראל כ"ץ אין ממש. מלבד שינוי במבנה הארגוני של מערך הבטיחות, אין ערך לתוכנית כל עוד לא אומץ תקן הבטיחות הבינלאומי ISO. העובדים אמרו אומנם שיאמצו אותו בעוד שנתיים, אך כדי שהוא אכן יאומץ היה צריך כבר להתחיל בעבודה, ולפי שעה לא נראה כי יש תזוזה כלשהי בעניין, והעניין יישאר אות מתה. כל תאונה חלילה שתהיה בתקופה שעד יישום התקן החיוני כל-כך תהיה מונחת על כתפי
משרד התחבורה והוועד.
ועד העובדים אומנם התחייב שלא לשבות בעשור הקרוב, אך עוד לא יבשה הדיו על ההסכם וכבר הוא מתחיל לעורר בעיות ופותח חזית נגד בניית בית הנהלת הרכבת בלוד.