|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

בומברדיה לביהמ"ש: הצעתנו לרכבת - כשרה ומלאה

החברה הקנדית הגישה את תגובתה לבית המשפט המחוזי בירושלים, לעתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד רכש הקרונות של רכבת ישראל טוענת כי התנועה לאיכות השלטון הטעתה את ביהמ"ש והסתירה כי הרכבת הייתה רשאית לנהל מו"מ עם המציעים לגבי המפרט הטכני
16/08/2011  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   תגובות
מאת: עופר וולפסון  |    |  תגובות
[צילום: פלאש 90]

חברת בומברדיה הגישה (ב', 15.8.11) את תגובתה לעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד רכבת ישראל בנוגע למכרז לרכישת הקרונות הדו-קומתיים ממנה, במסגרת "הפעימה השלישית".

התנועה לאיכות השלטון עתרה בפרשה לפני כשבועיים וחצי, וביקשה לעצור רכש של 72 קרונות מבומברדיה בעקבות טענותיה לליקויים במכרז ובקשרים בינה לבין רכבת ישראל. לטענת התנועה, ההסכם בין רכבת ישראל וחברת בומברדיה ישראל נערך תוך עקיפת דיני המכרזים.

במרכז תגובתה לבית המשפט המחוזי בירושלים, שהוגשה באמצעות עורכי הדין יוסי לוי, עופר קורלנדר וענת אבן-חן, ממשרד לוי, מי-דן ושות', טוענת חברת בומברדיה הקנדית כי התנועה לאיכות השלטון, אשר חרתה על דגלה את טוהר המידות ונקיון-הכפיים, הטעתה את בית המשפט בשעה שהגישה עתירה, תוך הסתרה בחוסר נקיון-כפיים מוחלט, כי על-פי מסמכי המכרז הרכבת הייתה רשאית לנהל משא-ומתן עם המציעים לגבי המפרט הטכני.

עוד טוענת בומברדיה בתגובה שהגישה לבית המשפט, כי החברה הגישה הצעה כשרה ומלאה שקיבלה ציון גבוה ביותר, והרכבת, משיקוליה שלה, בחרה שלא לקבל את ההצעה כפי שהיא, למרות שהייתה יכולה לעשות כן, ובחרה במקום זאת לנהל משא-ומתן עם בומברדיה. לטענת החברה, כל הטענות של התנועה לעניין איכות הקרונות נובעות מחוסר הבנה בסיסי בתחום הרכבות והיעדר ניסיון כלשהו ללמוד את הנושא בטרם הוגשה העתירה, טענות שלדבריה, אין בהן מאום.

בכתב התגובה טוענת עוד בומברדיה, כי התנועה לאיכות השלטון הסתירה את העובדה כי המשא-ומתן היה בניגוד לאינטרס של החברה, אשר הייתה מעדיפה לספק לרכבת קרונות בהתאם למפורט בהצעתה במכרז, ולעומת זאת שירת את אינטרס הציבור בכללותו והרכבת בפרט, שכן כתוצאה מאותו משא-ומתן חסכה הרכבת כ-30 מיליון אירו בגין רכישת הקרונות. בנוסף, בכך הביאה רכבת ישראל להקדמת מועד האספקה של הקרונות בשנה, דבר שצפוי ליצור לה הכנסות של מאות אלפי שקלים מדי חודש מהפעלת הקרונות, שכן להערכת בומברדיה ההכנסה ממכירות כרטיסים לקרון בודד לחודש מגיעות לכ-400 אלף שקל. כמו-כן, טוענת בומברדיה, הצליחה הרכבת לדחות למועד מאוחר יותר רכישה של מערכות טכניות נוספות, שיידרשו לה רק כאשר ייפתח הקו לירושלים וכרמיאל וכאשר יושלם תהליך החשמול של פסי הרכבת ולחסוך גם בדרך זו. את כל היתרונות הללו שנוצרו לרכבת כתוצאה מהמשא-ומתן טוענת בומברדיה כי התנועה לאיכות השלטון הסתירה מבית המשפט.

באשר למעורבותו של אורי יוגב, המכהן כדירקטור של הרכבת, טוענת בומברדיה כי כל מטרת העתירה היא להוות עוד שלב ברדיפתם של גורמים עלומי-שם את יוגב, ולדבריה, "חבל שהתנועה לאיכות השלטון נותנת להם יד, תוך הכפשת שמה של בומברדייה ובעלי תפקידים בה, והאשמתם בניגוד עניינים ופגיעה בטוהר המידות, מבלי שיהיה לטענות אלה בסיס עובדתי כלשהו". עוד מציינת בומברדיה בכתב התגובה לבית המשפט, כי אורי יוגב לא היה מעורב במשא-ומתן שנוהל עמה ולא השפיע עליו כלל ועיקר, וכי כל טענות התנועה מסתכמות בנוכחותו כמשקיף בפגישה אחת מני רבות שהתקיימו בין הצדדים ותו לא.

עו"ד יוסי לוי, ממשרד לוי, מי-דן ושות' שייצג את בומברדיה, מסר בתגובה כי "לא בכדי לא ציינה התנועה לאיכות השלטון כי בומברדייה נותרה כמציעה היחידה במכרז, לאחר שרק היא עמדה בכל תנאי הסף והציעה הצעה שעמדה בכל הדרישות הטכניות של רכבת ישראל. גם אם הייתה הרכבת מפרסמת מכרז חדש במקום לנהל משא-ומתן, התשלום לו הייתה נדרשת היה גבוה יותר, והיא הייתה מאבדת זמן יקר ומבזבזת משאבים הכרוכים בפרסום מכרז חדש".

"אני מצר על משפט השדה התקשורתי שעורכת התנועה למר יוגב תוך שהיא מכפישה אדם על לא עוול בכפו", הוסיף לוי. "מדובר באדם שסבר בתמימותו, שאם יתנדב לשרת את הציבור, הציבור ידע לגמול לו על כך. והנה תנועה, המתיימרת לשרת את הציבור, מלמדת אותו שייטיב אם לא ישרת את הציבור, ובכך היא פוגעת לא רק במר יוגב עצמו, אלא גם בכל מי שמהרהר שאולי ראוי שיתרום מזמנו, מכישרונו וממרצו לציבור ללא תמורה של ממש".
תגובה מטעם המשיבה 5 לבקשה למתן צו ביניים: עת"מ 47920-07-11 התנועה לאיכות השלטון בישראל נ' חברת רכבת ישראל ואח'
תגובת בומברדייה לביהמ"ש בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד רכש הקרונות של רכבת ישראל

תאריך:  16/08/2011   |   עודכן:  16/08/2011
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בומברדיה לביהמ"ש: הצעתנו לרכבת - כשרה ומלאה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חברה בתנועה
16/08/11 16:45
2
yossef
17/08/11 16:00
3
אחת מהשרון
17/08/11 22:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לזרז את זמני העבודה על תוואי הרכבת בין ראשון לציון לבני דרום. הוא אמר את הדברים במהלך תצפית (יום ג', 16.8.11) על העבודות בסיור שקיים עם שר התחבורה ישראל כ"ץ.
16/08/2011  |  עידן יוסף  |   חדשות
התאחדות חקלאי ישראל תכנס (יום ד', 17.8.11) ישיבת חירום של כל ראשי ארגוני המגדלים השונים וראשי תנועות ההתיישבות על-מנת להחליט על צעדי החירום המתבקשים. בין הצעדים שיישקלו - השבתת מגן כללית של אספקת הירקות והפירות ותוצרת חקלאית נוספת והגברה מסיבית של מחאת החקלאים ברחבי הארץ.
16/08/2011  |  עידן יוסף  |   חדשות
בחודש אוקטובר הקרוב, בחול המועד סוכות, יתקיים בנתניה פרויקט בינלאומי ראשון מסוגו בארץ העוסק באמנות עכשווית בפסיפס. "נתניה בפסיפס" הוא פסטיבל ביוזמת עיריית נתניה ובשיתוף פעולה עם העיר רוונה שבאיטליה, בירת הפסיפס העולמית.
16/08/2011  |  מירב ארד  |   חדשות
על סיפון מטוס הג'מבו של ארגון "נפש בנפש", בשיתוף הסוכנות היהודית וידידי צה"ל בארה"ב, שנחת הבוקר (יום ג', 16.8.11) בנתב"ג היו 360 עולים חדשים מצפון אמריקה. 104 מתוכם, מספר חסר תקדים, הם צעירים וצעירות (61 בנים ו-43 בנות, טווח גילאים: 22-18) שיתגייסו בקרוב לצה"ל.
16/08/2011  |  יפעת גדות  |   חדשות
"המערכת הפיננסית של ישראל יציבה" - כך אמרו (יום ג', 16.8.11) הרגולטורים הבכירים מהאוצר, מבנק ישראל ומרשות ניירות ערך, בדיון בהשתתפותם בוועדת הכספים.
16/08/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
יצחק בריק
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
גיל לימון. עדיין פקיד [צילום: גדעון שרון]
מיכאל דבורין
מי הסמיך את מר לימון לעשות לימונדה מתפקידו ולציין את הרפורמה של הממשלה בצורה נגטיבית?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il