יציבות במספר תלונות הגולשים בפורומים לצרכנות נרשמה בחודש יולי בהשוואה לחודש יוני, זאת לאחר עליה של כ-15% ביוני ושל כ-20% במאי. ביולי התפרסמו כ-170 תלונות וקרוב ל-2000 תגובות בפורומים השונים לצרכנות, בדומה ל-70 תלונות וכ-2200 תגובות ביוני. כך עולה מסריקת הפורומים המובילים שמבצעת מחלקת האינטרנט בחברת יחסי הציבור "גוב קרטין עתונות ותקשורת".
בחודש יולי נרשמה עליה קלה (בשיעור של כ-2%) כנגד אתרי מכירה ברשת, זאת לאחר ירידה משמעותית (בשיעור של כ-8%) לאחר ששה חודשי עלייה שנרשמה בחודש יוני - 10% ביולי לעומת 8% ביוני לעומת 16% במאי (10% באפריל, 16% במרס, 14% בפברואר, 12% בינואר, 9% בדצמבר ו-5% בנובמבר). העלייה המתמשכת במספר התלונות נגד אתרי המכירה ברשת נובעת, ככל הנראה, מעלייה משמעותית בהיקף הקניות באתרים אלה.
החברות הסלולריות רשמו החודש ירידה בשיעור של כ-3%, מ-7% ביוני ל-4% ביולי. חברות הכבלים נותרו ללא שינוי- 6%, רק שביוני רוב התלונות נרשמו לחברת Yes. ספקיות האינטרנט רשמו עלייה של 2% ונאמדו על 4%, זאת לאחר עלייה משמעותית בתלונות נגד בזק בינלאומי. בקטגוריית 'הטעיית צרכנים' נרשמה החודש ירידה- 5% ביולי לעומת 10% ביוני. במקום הראשון נמצא נושא המוצר הפגום עם 26% מהתלונות, ובמקום השני נושא השרות הלקוי עם 24% מהתלונות.
תופעה חדשה נצפית בחודשיים האחרונים: הגולשים מפיצים את תלונותיהם ותלונות צרכנים אחרים באמצעות דוא"ל שרשרת. מדובר בתופעה חדשה יחסית שתפסה תאוצה לאחרונה. צרכנים שאבדה תקוותם לאחר מסכת התכתבויות/ תביעות/ בירוקרטיה, 'מספרים את סיפורם' ברשת, למען ידעו אחרים להיזהר. הדוא"ל הויראלי מתפשט במהירות ומהווה נזק חמור לגורם שכיזב.
להלן התפלגות תלונות הצרכנים בנושאים השונים, פורומים: תפוז, נענע, ynet, b.s.h., דו"ח שירות וכלבוטק לחודש יולי: מוצר פגום- 26%. שרות לקוי- 24%. הפקעת מחירים- 10%. אתרי מכירה ברשת- 10%. מתוכם: 3% נגד סקאל, 2.5% תלונות כלליות, 2% נגד אולסייל, 0.5% נגד mustop, 0.5% נגד וואלה שופס, 0.5% נגד בקבוק, 0.5% נגד iwin ו- 0.5% נגד panda. כבלים- 6%. מתוכם: 3% נגד yes, 2% נגד תבל ו- 1% נגד ערוצי זהב. הטעיית צרכנים- 5%. חברות סלולריות- 4%. מתוכם: 2.5% נגד סלקום, 1% נגד פלאפון ו-0.5% נגד אורנג'. בנקים- 4%. מתוכם: 2% נגד הישיר הראשון, 1% נגד לאומי ו- 1% תלונות כלליות. אינטרנט- 4%. מתוכם: 3% נגד בזק בינלאומי, 0.5% נגד נטוויז'ן ו- 0.5% תלונות כלליות. קופות חולים- 2%. חברות תעופה- 2%. כרטיסי אשראי- 1%. מתוכם: 0.5% נגד כ.א.ל ו- 0.5% תלונות כלליות. חברות ביטוח- 1%. פרסומות- 0.5%. בזק- 0.5%.
בחברת גוב קרטין עתונות ותקשורת פועלת מחלקה ליחסי ציבור באינטרנט העוסקת במתן שירותי יחסי ציבור ברשת האינטרנט תוך התייחסות אליה כאל מדיה עצמאית המשתלבת במערך יחסי הציבור הכללי של חברות וארגונים. במסגרת זו ניתנים שירותים כמו: העברת מידע חדשותי לאתרי החדשות, העברת מסרים ישירים ועקיפים לפורומים מתאימים, ניטור ומעקב אחרי פעילויות ברשת הנוגעות ללקוחותיה ומניעת הפצת שמועות שקריות באמצעות דואל שרשרת.