|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

כ"ץ: ליישם המלצות התחרותיות בענף הרכב

שר התחבורה הורה ליישם מיידית את המלצות צוות היישום שמינה להגברת התחרותיות בענף הרכב ההמלצות נועדו להסיר חסמים קיימים בכל תחומי הרכב, לעודד כניסה של גורמים חדשים לענף וכן להביא להוזלה של מחירי כלי רכב חדשים, שירותי התחזוקה, המוסכים וחלקי החילוף
29/04/2012  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
מגבירים תחרותיות [צילום: AP]

בהמלצות העיקריות:
ביטול בעלויות צולבות של יבואנים
מתן אפשרות ל"יבואן זעיר" לייבא עד 20 כלי רכב עד גיל שנה וכלי רכב שנרשמו בחו"ל כחדשים והטלת האחריות על יבואני הרכב הישירים

הרפורמה בענף הרכב נכנסת להילוך גבוה. מ"מ מנכ"ל משרד התחבורה החדש ויו"ר הצוות הבינמשרדי ליישום המלצות הוועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב, עוזי יצחקי, הגישו (יום א', 29.4.12) לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, את תוכנית העבודה המפורטת ליישום ההמלצות שאושרו.

דוח הצוות, שכלל נציגים בכירים של משרד התחבורה, אגף התקציבים, רשות המיסים באוצר והרשות להגבלים עסקיים, ממליץ לשר ליישם את כל המלצות הוועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב, שמונתה על-ידי כ"ץ בספטמבר 2011. בדוח מפורטות דרכי היישום של כל אחת מהמלצות הוועדה, כולל פירוט של התהליכים הנדרשים כדי ליישמן.

בדיוני הצוות הבינמשרדי השתתפו באופן קבוע נציגים מאגף שוק ההון והממונה על הביטוח, תחום שזכה להתייחסות מפורטת בדוח הוועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב.

יישום ההמלצות נועד להסיר חסמים קיימים בכל תחומי הרכב בישראל ולעודד כניסה של גורמים חדשים לתחום הרכב. כ"ץ: "אני משוכנע כי יישום ההמלצות יגביר את התחרות בענף ויביא להוזלה של מחירי כלי רכב חדשים, שירותי התחזוקה ומוסכים, חלקי החילוף וקביעת מחיר ריאלי של הרכב המשומש".

שר התחבורה החליט על הקמת הצוות הבינמשרדי ליישום ההמלצות לאחר שאימץ את עקרונות דוח הוועדה להגברת תחרותיות בענף הרכב. חלק מההמלצות כבר יושמו במהלך עבודת הצוות וחלקם האחר מצוי בשלבי יישום מתקדמים. מבין ההמלצות שיושמו ניתן לציין את אישור יבוא רכב בתקינה אמריקנית, הקלות בגובה ההון העצמי הנדרש מיבואני הרכב, מתן אפשרות לייבא ביבוא מקביל גם כלי רכב מסחריים וביטול נוהל חלקי מרכב לרכב שהיוו חסם לכניסת חלקי חילוף ותחליפים שאינם מוגדרים כבטיחותיים.

המלצות נוספות נמצאות כיום בהליכי יישום מתקדמים, בהן: הקלות משמעותיות בייבוא חלקי חילוף וביטול תקנים ישראלים ייחודיים, הקמת מאגרי מכירות של כלי רכב ומצאי חלקי חילוף וקביעת קוד דגם אחיד לכלי רכב.

תוכנית העבודה שגובשה על-ידי הצוות הבינמשרדי מתייחסת לשורה ארוכה של המלצות בתחומי ייבוא ושיווק כלי רכב, שירותי תחזוקה, שוק חלקי החילוף והתיקון במוסכים, מחירונים, רכב חשמלי, ביטוח ושמאות רכב.

הצוות המליץ להגדיר "יבואן זעיר" ולהתיר לו לייבא עד 20 כלי רכב שנרשמו בחו"ל וייחשבו כרכב חדש בישראל . במסגרת זאת החליט השר כץ לאפשר ליבואן הזעיר לייבא גם כלי רכב עד גיל שנה. כמו-כן, יחולו מספר הקלות על היבואן הזעיר, הוא לא יהיה מחויב בהסכם עם יצרן הרכב או סוכן מורשה ותוטל עליו ערבות מוגבלת. האחריות על כלי רכב אלה תוטל על היבואן הסדיר.

בתחום יבוא הרכב יצוין, כי כיום לא ניתן לרשום כרכב חדש אם היה רשום במדינת המקור. אימוץ ההמלצה עשוי לעודד ייבוא מקביל של כלי רכב, במיוחד לאור ההקלות שניתנו בגובה הערבות וההון העצמי לכלל יבואני הרכב.

בנוסף הוחלט, שלא להתיר ליבואן רכב ישיר להחזיק כבעל עניין (בעלות צולבת) במניות של חברת ליסינג או חברת השכרה.

על-פי ההמלצות שאושרו לא יותר ליבואן להחזיק יותר ממוסך אחד בבעלותו. מהלך זה נועד להפחית את השליטה של יבואני הרכב במוסכים ולאפשר להם להרחיב את מגוון חלקי החילוף; מקורי, חליפי ומשומש, בהם משתמשים לתיקון כלי רכב. כיום אין הגבלה על מספר המוסכים שיבואנים יכולים להחזיק.

כמו-כן הוחלט לאמץ המלצה של הוועדה האוסרת להחזיק בזיכיון רכב ממותג או יצרן מסוים מבלי לייבאו במשך תקופה של 12 חודשים, כיום יכול כל יבואן מקביל לייבא כלי רכב מתוצרים המיובאים על-ידי יבואן סדיר בלבד. אימוץ ההמלצה יאפשר ליבואן מקביל לייבא כלי רכב מתוצר חדש גם אם אינו מיובא כיום לישראל.

עוד הוחלט להסדיר בחוק את העיסוק בייבוא אישי של רכב אשר יקל על ייבוא אישי של כלי רכב ויאפשר לייבא רכב באמצעות גורמים מקצועיים ומוסמכים. כיום פועלים בתחום גורמים בלתי מוסמכים, המייבאים כלי רכב עבור כל מי שמעוניין לייבא רכב לישראל, ללא כל פיקוח. הסדרת העיסוק ואישור העוסקים על-ידי משרד התחבורה יבטיח למבקשים לייבא רכב, ביבוא אישי, סיוע אמין ובטוח מגורמים אמינים, ללא חשש מהונאות אפשריות, כפי שקיים היום.

בתחום שיווק כלי הרכב, הוחלט לבטל את אחריות היבואן הרשמי במטרה למנוע הסדר כובל בענף. היבואן יהיה חייב לספק אחריות הניתנת על-ידי יצרן הרכב בלבד. כיום מחויב היבואן לתת את אותה אחריות הניתנת על-ידי יצרן הרכב, כך שלא תפחת משנתיים מיום המכירה ללקוח. קיימים יצרנים המספקים אחריות לתקופה של פחות משנתיים ואז נטל האחריות נופל על יבואן הרכב.

כמו-כן התקבלה ההמלצה לביטול "רישום יד" אצל חברות הליסינג המוכרות רכב חדש. הדבר יאפשר לחברות הליסינג להתחרות ביבואני הרכב על מכירת רכב חדש. כיום רכב חדש שנמכר מחברת הליסינג נרשם כ"יד שנייה" למרות שהינו רכב חדש לחלוטין.

בתחום שיווק החלפים ותיקון במוסכים אושרו לביצוע המלצות שיאפשרו למוסכים המורשים לטפל בכלל כלי הרכב הנעים בישראל. משרד התחבורה יאפשר ללקוח לבחור בין שלושה סוגים של מוסכים: מוסך מורשה משרד התחבורה, מוסך שירות של יבואן רכב ומוסך ביניים אשר יעמוד בכל הדרישות של משרד התחבורה אך לא בכל הדרישות של יבואן הרכב. המוסך יהיה מוסמך לטפל בכלי רכב שקבע משרד התחבורה. המוסכים הרשמיים מהווים כיום חסם תחרותי. בשל החשש לאבד את אחריות על הרכב, נוטים הלקוחות לטפל בכלי רכבם במוסכים מורשים של יבואן הרכב בלבד.

כמו-כן תינתן הקלה בדרישות של יבואני חלקי חילוף ויוסרו חסמים בשוק החלפים. במסגרת זאת יבוטלו דרישות ותקנים ייחודיים לישראל ויתאמו לתקינה הבינלאומית, תוך התמקדות במערכות רכב וחלפים בטיחותיים. כיום קיימים נהלים ודרישות, המתייחסים לכלל המערכות, גם כאשר לא מדובר בחלפים בטיחותיים.

עוד אושרו המלצות המעניקות לאזרח שקיפות בנושא מלאי החלפים והמערכות הקיימות בעת תחזוקת הרכב על-ידי המוסך המטפל. כמו-כן יבואני חלקי חילוף יחויבו לפרסם את מלאי חלקי החילוף ומחירם באתרי האינטרנט. הלקוח יהיה חשוף, בזמן אמת, לכל המידע הקיים בענף חלקי החילוף ויוכל לבחור את החלף בו ירצה להשתמש לתיקון הרכב (חליפי או מקורי). כיום הלקוחות אינם מודעים למגוון חלקי החילוף הקיים והמוסך יכול להתקין כל חלק בהתאם לאינטרס שלו.

תחום מחירוני רכב אושרה ההמלצה להקמת מאגר מידע על מחירי רכב יד שנייה. הקמת המאגר תאפשר לאמוד את ערכו הריאלי של הרכב. חברת "דואר ישראל" תאסוף בעת העברת בעלות את הנתונים של הרכב הנמכר מהקונה הרכב והמוכר. הנתונים יכללו בין השאר את מספר הקילומטרים של הרכב ומחיר העסקה. מחירוני הרכב הקיימים כיום אינם משקפים בהכרח את ערכו הריאלי של הרכב.

כן הוחלט על קביעת קודי דגם אחידים של משרד התחבורה לכלי רכב המיובאים לישראל, המשרד יקבע קודי דגם אחידים הן בייבוא אישי והן ביבוא מסחרי שינתנו זיהוי מדויק של כלי הרכב. כל הגופים בענף הרכב יחויבו להשתמש בקודי הדגם הרשומים ברישיון הרכב. שימוש נכון בקודים יאפשר לחשב טוב יותר את גובה הביטוח של הרכב. יצויין כי משרד התחבורה כבר הורה לכל הגופים העוסקים בנושא להיערך להנחיות החדשות.

מספר בודד של המלצות של הוועדה הציבורית נמצאות עדיין בשלבי בחינה ובדיקה על-ידי הצוות הבינמשרדי, במסגרת זאת נבחנות מספר חלופות ליישומן. בכוונת הצוות להביא בקרוב, בפני השר כץ, המלצות נוספות להגברת התחרותיות בענף.

השר כ"ץ הנחה את מנכ"ל משרדו לקדם באופן מיידי את יישום ההמלצות ולשלב את אותן המלצות הדורשות חקיקה ותיאום בין המשרדים השונים בתוכנית הכלכלית של הממשלה המתגבשת בימים אלה באגף התקציבים במשרד האוצר. שילוב ההמלצות בתוכנית הכלכלית יאפשר מסלול זריז ומהיר של ההמלצות, בעיקר בצד המשפטי שלהן.

שר התחבורה הודיע כי ידרוש הפחתה במיסוי המוטל כיום על כלי רכב משפחתיים וזאת בתגובה לכוונת רשות המיסים לבטל את הטבת המס הקבועה בסעיף 96 לפקודת מס הכנסה לכלל המשק. סעיף 96 לפקודת מס הכנסה מעודד מפעלים ועסקים שונים להחליף ולשדרג את הציוד והנכסים שברשותם מבלי לשלם מס על הרווח הריאלי.

תאריך:  29/04/2012   |   עודכן:  29/04/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כ"ץ: ליישם המלצות התחרותיות בענף הרכב
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליפז
29/04/12 17:36
2
יוסף נעים
29/04/12 22:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פורום חברה קדישא מציעה לראשונה תוכנית משלו לקבורה המונית למקרה של אירוע רב נפגעים. במכתב שנשלח לשר מתן וילנאי, השר להגנת העורף, טוען פורום חברה קדישא, המאגד את 12 חברות הקדישא הגדולות בישראל, כי התוכניות הנובעות מתוכנית המתאר הארצית (תמ"א 19) הכוללות קבורה ארעית להרוגים הרבים או העברה למתקני קירור, עד לקבורה מסודרת בבתי העלמין האזרחיים, הן תוכניות "בעיתיות" מבחינה הלכתית וגם מבחינה אנושית רגשית.
29/04/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות רונן, דחתה (מוצ"ש, 28.4.12) את בקשתו של ברטי סין-בטי להגיש תביעה נגזרת בסך 2.5 מיליארד שקל נגד לב לבייב וחברות פרטיות שבבעלותו. הבקשה הוגשה על-רקע מיזמים כושלים לחיפוש זהב בקירגיסטאן.
29/04/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
שיקום רפואי הוא שלב טיפולי בתהליך של ריפוי מתמשך, והוא נועד לשפר תפקודים תנועתיים וקוגניטיביים שנפגעו בשל מחלה או פציעה. תכלית הטיפול היא להגדיל את עצמאות החולה ולהקטין את תלותו בזולת לקראת חזרתו לאורח חיים פעיל ובריא. בפועל, רוב החולים המופנים לשיקום הם קשישים.
29/04/2012  |  יפעת גדות  |   חדשות
דיון על הקשר בין שיער ראשם של גברים לבין ביצועיהם המינים במיטה שודר לאחרונה בצהריים בתוכנית המדע "גלילאו" המשודרת ברצועת השידור של הטלוויזיה החינוכית בערוץ 2, בשעה בה ילדים צופים בטלוויזיה. הכתבה כללה ראיון עם סקסולוג, וליוו אותה צילומים בעלי אופי מיני של זוגות מתעלסים.
29/04/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
העיתונאי לשעבר יאיר לפיד הגיש (יום א', 29.4.12) לרשם המפלגות בקשה לרישום מפלגתו, מפלגתיש עתיד, על-מנת שתוכל להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. מדובר בצעד נוסף, רשמי מתמיד, של הפיכת מי שהיה מגיש יומן שישי בערוץ 2 לפוליטיקאי מן המניין.
29/04/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
עו"ד ליאת בן-ארי אינה נבחרת ציבור אלא פקידה בכירה בשירות הציבורי, ולמרות הגדרה זו נכון יהיה להבין כי אין חסינות לאיש מול רגישות סלקטיבית
דרור גרין
דרור גרין
ובאמת, אם נתבונן בהיסטוריה האנושית נגלה שחסרי האמפתיה שבחרו באנוכיות וברוע, הם פסיכופתים ששלטונם הוביל לאסונות גדולים ולהשתלטות הרוע, ומן הצד השני מי שבחר באמפתיה, בשיתוף, בסובלנות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il