"עניין כאן בסדרה של מחדלים פרוצדוראליים, רמיסת כללי התקנות ברגל גסה וללא כל הסבר מניח את הדעת". ביקורת חריפה זו מותח (25.6.12) סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, יצחק כהן, על המוסד לביטוח לאומי.
מוחמד טאהא נפצע בשנת 2004 בתאונת עבודה וקיבל תגמולים מהביטוח הלאומי, ובנוסף לכך הגיש תביעת נזיקין נגד מעסיקיו באותה עת. הביטוח הלאומי ביקש להצטרך להליך כתובע נוסף והגיש את בקשתו יומיים בלבד לפני תום תקופת ההתיישנות. הבקשה נשלחה בפקס והביטוח הלאומי קיבל אישור אוטומטי על מסירת הבקשה, אך היא לא נמצאה בתיק. כיוון שכך, הורה בית המשפט להגיש את הבקשה מחדש - אך הדבר נעשה לאחר תום תקופת ההתיישנות.
בית משפט השלום בנצרת דחה את בקשת הביטוח הלאומי להצטרף וכהן אישר החלטה זו. הוא מציין, כי התקנות קובעות במפורש את הסוג וההיקפים של בקשות שניתן להגיש בפקס. "אין חולק כי התנהלות המערער בנסיבות כאן, רצופה פגמים פרוצדוראליים רבים. המערער שלח את בקשת ההצטרפות בפקס, אף שמדובר בכתב בי דין הראשון בתיק; הבקשה מנתה כ-23 עמודים; המערער לא שלח ליתר בעלי הדין העתק מהבקשה; לא טרח לוודא קבלת הבקשה טלפונית; לא ביצע תרשומת טלפונית ולא ביצע הגשה פיזית בסמוך", אומר כהן.
כהן מוסיף: "המערער אף לא הגיש למצער תצהיר לאימות טענתו כי לאחר משלוח הפקס, טלפן למרכז המידע לוודא קבלת הבקשה, כאשר ניסיונותיו לא צלחו. זאת ועוד, גם אם ניסיונותיו לבירור טלפוני בסמוך למשלוח הפקס לא צלחו, מה מנע מבעד המערער לשוב ולנסות לוודא קבלת הפקס למחרת היום? אין מדובר בטעות
בתום לב או בפגם התנהלות שגרתית, עניין כאן בסדרה של מחדלים פרוצדוראליים, רמיסת כללי התקנות ברגל גסה וללא כל הסבר מניח את הדעת ואין מדובר כלשון המערער בפגם 'טכני' צר שוליים".
לדברי כהן, חומרה מיוחדת יש להתנהגות הביטוח הלאומי בהיותו גוף ציבורי, "אשר ראוי לדקדק עימו יותר בענייני סדר ופרוצדורה... המערער השתהה משך שבע שנים, והגיש את בקשת ההצטרפות נשוא ערעור זה, כיומיים טרם חלוף מועד ההתיישנות, חרף האמור, נהג בזלזול ובניגוד גמור לכל כללי סדרי הדין הרלוונטיים. אמור עוד, פרוצדורה אינה 'מיטת סדום', אך מכאן ועד להתרת רסן כפי המערער, הדרך ארוכה". הביטוח הלאומי גם חויב בתשלום הוצאות בסך 25,000 שקל.