בית משפט השלום בירושלים בראשות השופטת עינת אבמן-מולר, ביטל את הצו שהוצא על-ידי מנהל מחוז ירושלים של המשרד לאיכות הסביבה מתאריך ה-14 באוגוסט, בו נאסר על
רכבת ישראל לבצע עבודות להקמת קו הרכבת המהיר לירושלים, בין השעות שבע בערב לשבע בבוקר, ובסופי שבוע, באזור רכס חלילים.
לדברי השופטת, החלטתו של המשרד לאיכות הסביבה אינה משקפת איזון ראוי בין צרכי התושבים (במבשרת ציון) לבין אינטרס חברת רכבת ישראל והאינטרס הציבורי. בפסיקתה עמדה על האיזון הנכון בין הצורך להגן על אזרח מפני מפגעים סביבתיים לזכות לאיכות חיים.
בסופו של דבר הורתה לשקול מחדש את הנושא ולהעלות את כל הנושאים תוך מתן משקל ראוי בגוף המתכנן, תוך בחינת אמצעים שיקלו על מפגעי הרעש והאבק.
בין יתר טענותיה בבקשה לביטול הצו, אמרה רכבת ישראל כי המשרד להגנת הסביבה מדבר בשני קולות משום שבגוף שאישר את העבודות היה גם נציג המשרד שנדרש לנושא. לדבריה, גם לא עמדה לה זכות השימוע ולא התבקשה התייחסותה לממצאים. הרכבת ציינה כי הצו לוקה בחוסר סבירות ובחוסר מידתיות, וכי קיימת אכיפה סלקטיבית שאינה קיימת בפרויקט כל כך רחב ממדים. היא הסבירה גם שהצו גורף משום שלא הוברר לה מה מפלס הרעש אליו היא נדרשת, והדגישה כי הפסקת העבודות במתכונתן הנוכחית תגרום נזק כלכלי, חברתי וסביבתי.
המשרד להגנת הסביבה טען שהנסיבות אינן מקימות זכות לשימוע וטענתו נדחתה בידי ביהמ"ש. עוד טען כי לא דרש את הפסקת העבודות אלא את סילוק המפגעים.
"על הרשות לשקול את כל השיולים הרלוונטיים ואין היא יכולה לראות לנגד עיניה ובתו של ציבור אחד בלבד תוך התעלמות מצרכיו של האחר", קובעת אבמן-מולר, שהכריעה כי החלופה שמציע המשרד להגנת הסביבה פוגעת כאמור באינטרס של הרכבת ובאינטרס הציבור.
רכבת ישראל יוצגה על-ידי משרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות' (באמצעות - עו"ד אלעזר נחלון ועו"ד אורי שורק), את חופרי השרון ייצג משרד עוה"ד א. שקד ואת המדינה פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי).