מקדונלד'ס ישראל שינתה אתמול (ב') את עיצוב הסניפים שלה ואת התפריט - בהתאם לשינויים שעושה מקדונלד'ס העולמית. החברה בישראל הוסיפה לתפריט 7 מוצרים חדשים: 4 סלטים המהווים ארוחות סלט, 2 מנות של חזה עוף ושייק קפה חדש.
באמצעות מהלך זה מנסה מקדונלד'ס ללכוד גם צרכנים מוטי בריאות שנמנעו עד כה מצריכת מוצרי רשת ההמבורגר, בגלל היותה מזוהה כמזון ג'אנק.
ואולם, צרכנים מוטי בריאות שיבקשו את מנת חזה העוף, שאמורה להיות "בריאותית" יגלו להפתעתם שגם כאן המיונז הוא לא תוספת אופציונלית - אלא חלק בלתי נפרד מהסנדוויץ'. מיונז לא ממש נחשב כמזון בריאות, אבל כנראה שבמקדונלד'ס ישראל לא ממש הפנימו את זה.
מנכ"ל הרשת בישראל, עומרי פדן, אומר כי ההמבורגרים מהבשר ימשיכו להיות המוצר העיקרי הנמכר ברשת, אך הרחבת התפריט תביא לרשת אוכלוסיית לקוחות חדשה ותעניק ללקוחות הקבועים גיוון נוסף.
פדן מעריך כי המוצר העיקרי אשר יימכר מהתפריט החדש הוא סלט הקליפורניה עם הקריספי צ'יקן או עם הצ'יקן סטייק. מדובר בסלט טרי המורכב ממבחר חסות, עלי בייבי, גזר ועגבניות שרי והוא מוגש עם רצועות חמות של שניצל או סטייק עוף שיימכרו ב-24.9 שקל.
הצ'יקן סטייק החדש של הרשת מיוצר ע"י עוף הגליל, השייכת לתנובה. שאר מוצרי הבשר מיוצרים כבר מספר שנים ע"י עוף טוב, חברה בת של אסם.
הרשת חנכה בשבוע האחרון את הסניף ה-111 במספר. השנה פתחה הרשת 11 סניפים ובשנת 2004, לדברי פדן, ייפתחו כ-7 סניפים חדשים. לרשת יש גם הסכמי שכירות עתידיים חתומים להחלפת 7 מסניפי ברגר קינג, אשר חוזה השכירות שלהם אמור לפקוע עד 2005.
לדברי פדן, הרשת תסיים את 2003 ברווח. פדן הוסיף כי מכירות הרשת ב-2003 יהיו גבוהות יותר מהמכירות ב-2002. לדבריו, הגידול במכירות נובע מפתיחת סניפים, ותהיה ירידה בהיקף המכירות בסניפים הפתוחים יותר משנה.