דניאל בירנבאום, מנכ"ל חברת SodaStream העולמית, נבחר (יום ד', 12.9.12) על-ידי ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי לאיש השיווק של חודש ספטמבר. הבחירה בבירנבאום נעשתה בזכות המהפך שהובילה החברה, שבמרכזו שינוי התפישה הצרכנית בתעשיית המשקאות הקלים העולמית.
חברת SodaStream העולמית מנוהלת על-ידי דניאל בירנבאום מזה כחמש שנים, אשר במהלכן הצליח, באמצעות אסטרטגיה שיווקית נמרצת, להפוך חברה "גוססת" לאחת מהחברות הישראליות הצומחות והמצליחות בעולם. בתוך כך, במהלך השנה האחרונה, הוביל בירנבאום מהלכים שיווקיים רבים שהביאו לחיזוק ומיצוב המותג בשוק העולמי בכלל ובשוק האמריקני בפרט. הוא הטמיע שיתופי פעולה אסטרטגיים עם רשתות ענק קמעונאיות דוגמת Walmart Target ,Macy’s ,Bed Bath and Beyond וחבר למותגים עולמיים כגון Food Kraft. הוא השקיע בחדשנות ובעיצוב המוצר תוך שיתוף פעולה עם מעצבי-על כמו Karim Rashid and Yves Behar.
בנובמבר 2010 הוביל בירנבאום את אחת ההנפקות המוצלחות ביותר בהיסטוריה הישראלית, כשהנפיק את SodaStream בנאסד"ק בשווי 336 מיליון דולר. מאז צומחת החברה בקצב מסחרר ושווי השוק שלה הנוכחי כ-800 מיליון דולר. ברבעון השני של 2012 דיווחה החברה על הכנסות שיא שהסתכמו ב-103 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם למניה עלה ב-37% ועמד על 0.52 דולר.
עם חדירתה לכ-60,000 חנויות ב-44 מדינות ברחבי העולם, SodaStream נחשבת כיום לחברה בינלאומית מצליחה, ממוקדת צרכן, הפורצת דרך בעולם המשקאות הקלים. ללא ספק, מדובר בגאווה ישראלית כחול-לבן, שכן עיקר הפיתוח והייצור של מוצריה החדשניים נעשים במפעלי החברה בישראל. החברה מעסיקה למעלה מ-1,700 עובדים ומתוכם 1,200 בישראל. בימים אלה נבנה בנגב מפעל חדש שצפוי להעסיק כ-1,000 עובדים נוספים, לפתח את הכלכלה וליצור מקומות תעסוקה חדשים.
לאחרונה השיקה SodaStream את מוצריה גם בישראל בהובלתו של אפי אשל. באמצעות קמפיין שיווקי ראשון ונרחב, בהשקעה של כ-3 מיליון שקל, החברה פועלת להרחיב את הפעילות הקמעונאית שלה בארץ, בין היתר באמצעות השקת מוצרים חדשים המותאמים לצרכן הישראלי ובעזרת פעילות ענפה ברשתות מובילות כגון: שופרסל,
הום סנטר, המשביר לצרכן, הריבוע הכחול, Big Box ACE, ג'יימס ריצ'רדסון ושקם אלקטריק.
בקיץ האחרון השיקה החברה, בבכורה עולמית, את קפסולות הטעמים ואף את המכשיר החשמלי החדש ה-Revolution בעיצובה של חברת "תמוז". בנוסף, החברה הציבה בנתב"ג את כלוב הבקבוקים הישראלי, כחלק מהקמפיין העולמי. החברה שמה לעצמה למטרה להגיע בתוך שלוש שנים לכל בית רביעי בישראל.