רכבת ישראל וחברת בומברדיה סיכמו את פרטי ההזמנה בפעימה השלישית של רכש הקרונות. מדובר ברכישה של 72 קרונות מסוג דאבל-דק (Double-Deck), המותאמים הן להפעלה בדיזל והן להפעלה בחשמל ובהם קרונות נוסעים רגילים, קרונות ייעודיים לבעלי מוגבלויות וקרונות כוח.
הקרונות יורכבו ב-12 מערכי רכבת, בעלי 6 קרונות נוסעים, הכוללים קרון לנכים, ובהם כ-750 מקומות ישיבה. בהתאם לתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל, הכוללת הפעלת רכבות חשמליות כבר ב-2016, יגיעו הקרונות החדשים כשהם מותאמים לנסיעה הן עם קטר המופעל בדיזל והן עם קטר חשמלי.
הרכישה הנוכחית משלימה את הרכישה הכוללת שנחתמה באוקטובר 2010, בה רכשה רכבת ישראל 150 קרונות. העסקה היא חלק מרכש הרכבות הרחב שמבצעת רכבת ישראל, שבסופו יוכפל בשנת 2015 מספר הרכבות שברשות החברה, דבר שיאפשר לה לשפר משמעותית את השירות - להגדיל את תדירות הרכבות ולתת מענה רב יותר לביקושים בקווים השונים, במקביל לפתיחת קווים חדשים ולשדרוג קווים קיימים. כמו-כן, יאפשר הרכש גמישות תפעולית רבה יותר בהפעלת הרכבות ולשדרוג הנוחות של הנוסעים.
במהלך המו"מ מול בומברדיה, הושגה הנחה של כ-100 מיליון שקלים על התכולה הכוללת של העסקה ובה הן הרכש החדש של קרונות הקומתיים והן אופציה לשדרוג קרונות הקומתיים הקיימים והסבתם לפעילות ברשת חשמלית. נמסר כי הסבת הקרונות ושדרוגם יביאו את סטנדרט הקרונות הוותיקים, חלקם בני 12 שנה, לרמת הבטיחות והאיכות כמקובל היום.
קרונות הקומתיים החדשים, צפויים להגיע לישראל במשלוחים, החל ברבעון השני של 2014 ועד לרבעון הראשון של 2015. הקרונות החדשים יגדילו משמעותית את צי הרכבות הקיים בידי רכבת ישראל ויאפשרו הוספה או הסטה של רכבות לטובת קווי הרכבת החדשים והמשודרגים של רכבת ישראל. כך,
בשנת 2015 תופעלנה 727 רכבות נוסעים ביממה, לעומת 397 רכבות הנוסעים הפועלות ביממה לוח הזמנים הנוכחי. לדברי בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל, "עם עליית מחירי הדלק והעומסים הרבים בכבישים, מהווה רכבת ישראל את הפתרון היעיל ביותר להסעת המונים במהירות ובבטיחות".
יוסי דסקל מנכ"ל בומברדיה ישראל, אמר כי חברתו תמשיך לסייע לרכבת ישראל להשיג את יעדיה במתן שירות טוב חדיש ומתקדם לציבור הנוסעים.