|
האימהות לא קונות [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
|
חברות נסטלה וג'נרל מילס יקצצו בכמות הסוכר והמלח במדגנים ("קורנפלקס") המיועדים לילדים אותם הן משווקות יחד מחוץ לצפון אמריקה, זאת במסגרת הניסיונות האחרונים הנעשים על-ידי חברות המזון הגדולות להגיב לחששות הבריאותיים סביב המוצרים שלהן.
שתי החברות עשו מאמץ משותף מאז 1990 למכור את המדגנים של נסטלה, כמו ה-Cheerios (צ'יריוס) לדוגמה, ביותר מ-140 מדינות מחוץ לארצות הברית וקנדה, שוק המהווה מחצית ממכירות המדגנים העולמיות ונע סביב 25 מיליארד דולר.
על-פי דוח שפרסמו, החברות ינסחו מחדש 20 סוגי מדגנים פופולריים לילדים ולבני נוער עד 2015, יעלו את כמות המדגנים המלאים והסידן וישאפו להפחתה של 24% בכמות הסוכר ושל 12% בכמות המלח.
נוסחאות המדגנים החדשות ישפיעו על כ-5.3 מיליארד מנות מדגנים הנמכרות בכל שנה.
900 טון מלח
השותפות העסקית (50/50), הנקראת Cereal Partners Worldwide, היא השנייה בגודלה בשוק המדגנים, אחרי קלוגס, אך היא היצרנית המובילה באירופה של מדגנים לילדים. מכירות שתי החברות הגיעו ל-1.9 מיליארד פרנקים שווייצרים בשנת 2011 (2 מיליארד דולר).
נשיא השותפות, ג'פרי הרמנינג, אמר כי התוכנית מבוססת על מאמצים שהחלו כבר ב-2003 לשיפור הפרופיל התזונתי של המדגנים. מאז, הקבוצה קיצצה כמעט 900 טון מטרי של מלח ויותר מ-9,000 טון מטרי של סוכר מהמוצרים. ישנן אימהות שלא רוצות שילדיהן יצרכו כמות סוכר כמו זו הנמצאת כיום במוצרים ולכן הדבר מהווה, לדבריו, מחסום מרכישת מדגנים.
הצעד נעשה כחלק מהניסיון של חברות מזון ומשקאות להקפיד יותר על הערכים התזונתיים של המוצרים שלהן בעקבות מגיפת ההשמנה העולמית.
ארגון המזון והבריאות מעריך כי יותר מ-42 ילדים מתחת לגיל 5 סבלו מעודף משקל בשנת 2010. ההשמנה באירופה אחראית כבר ליותר מ-8% מעלויות הבריאות ועל 13% ממקרי המוות.