|
אילת. היום הכי מהר להגיע במטוס
|
|
|
|
|
|
|
|
| 2 מסילות נוסעים, שימשו גם למשא | |
| 5 תחנות נוסעים | |
| 8 תחנות תפעוליות | |
| 4 מסופי מטען | |
על סמך בדיקות כלכליות, נקבע כי תחנות הנוסעים מדרום לבאר שבע, יהיו בתחנות הנוספות - דימונה, ספיר, קטורה ורמון. | |
|
|
|
|
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום, אישרה (יום ב', 3.12.12) את רוב תוואי מסילת הרכבת לאילת – בקטעים שבין באר שבע לדימונה ובין חצבה לבין אילת. הוועדה לא קיימה דיון סביב קטע מרכזי שבין דימונה לחצבה ("מישור ימין"), שבו נבחנות כיום שלוש חלופות שונות לתוואי הרכבת מעל ומתחת לקרקע. הדיון בקטע זה, עתיד להתקיים בעוד כחודשיים.
במשרד התחבורה ובחברת "נתיבי ישראל" (מע"צ לשעבר), האחראית על פיתוח והקמת המסילה לאילת, ציינו לחיוב את החלטת הוועדה, שהתקבלה לאחר קבלת הסכמת המשרד להגנת הסביבה. בכך, אושר למעשה תוואי מסילה באורך של כ-180 ק"מ, מתוך כ-240 ק"מ של מסלול הרכבת שבין באר שבע לאילת (מסלולן של רכבות המשא יהיה 260 ק"מ), אותו מוביל שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ. בעקבות ההחלטה, יחל ביצועו של תסקיר השפעה על הסביבה, לאחריו תוגש התוכנית להפקדה, לצורך שמיעת התנגדויות הציבור.
בדיון שהתקיים בוועדה, נקבע עוד כי לאחר ביצוע השלמות ותסקיר השפעה על הסביבה, יעלו לדיון הנושאים הקשורים באישור הקמת מסוף המטענים ותחנת הרכבת הסמוכים לאילת.
תכנון קו הרכבת לאילת התקדם השנה בקצב עבודה גבוה במיוחד. שישה משרדי תכנון, שכל אחד מהם מקדם במקביל קטע מסילה של כ-40 ק"מ, עובדים מסביב לשעון במטרה להגיע לשלב הפקדת התוכנית בראשית שנת 2013.