|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

החלופה של יחימוביץ' לישראל כ"ץ:

"שר התחבורה שופך כסף במקומות הלא נכונים"

מומחה התחבורה העולמי עמירם סטרולוב, המתמודד בבחירות המקדימות בעבודה, אומר כי לא המחלפים, הכבישים והרכבות הקלות יפתרו את בעיית הגודש בכבישים, ומציע פתרונות שיפחיתו את הפקקים ב-50-30 אחוז ראיון
28/11/2012  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   בחירות 2013   |   תגובות
סטרולוב. "אין כאן ניהול תנועה נכון" [יח"צ]

עמירם סטרולוב: פרופיל מקצועי
מהנדס, בוגר הטכניון בחיפה במגמות להנדסת מכונות - תואר ראשון B.Sc. ולתעשיה, ניהול ותחבורה - תואר שני .M.Sc
מומחה לניהול אסטרטגי ואופטימיזציה של מערכות גדולות בכלל ומערכות תחבורה, תחבורה ציבורית ובטיחות בדרכים בפרט.
בוגר קורס לנושאי משרות בחברות ממשלתיות, מ.י.ל - מרכז ישראלי לניהול.
שולט באופן מלא בשפות עברית, אנגלית וספרדית, חלקית בצרפתית.

כשמדברים על העבודה בראשות שלי יחימוביץ', מחפשים בדרך כלל את הביטחוניסט שלצדה. אבל מתחת לפנס כבר נמצא ה"תחבוריסט", מומחה בעל שם עולמי לתחבורה בכלל ולתחבורה ציבורית בפרט - עמירם סטרולוב, אסטרטג של תעבורה המתמודד ברשימת העבודה בבחירות המקדימות לכנסת.

"שר התחבורה שופך כסף במקומות הלא-נכונים. הוא בונה עוד ועוד מחלפים וצמתים, בונה רכבות קלות ומשקיע בתשתיות אבל כל זה לא יעזור לפתור את הגודש שהולך ומצטבר. המדיניות אינה מאוזנת וניכר שלא נעשה כאן ניהול תנועה נכון", מאשים סטרולוב בראיון ל-News1. הפתרון לדידו, צריך להיות בדמות תחבורה ציבורית יעילה - אוטובוסים עורקיים וקווים מזינים, שיתנו תחבורה מהירה, זמינה וגמישה.

למעלה משלושה עשורים מילא סטרולוב תפקידי ניהול בכירים בתחום פיתוח מערכות תחבורה גדולות במגזר הציבורי, הממשלתי והפרטי בארץ ובניהולן, וכן במסגרות של הבנק העולמי בחו"ל. בשנים אלה צבר ניסיון בינלאומי וידע רב בניהול מערכות אלה, בייזום, בהקמה ובניהול פרויקטים גדולים ומורכבים של תשתיות תחבורה, ניהול תנועה, תחבורה ציבורית ובטיחות בדרכים, בעבודה עם ארגונים ציבוריים, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות כלכליות וגורמים פרטיים.

אם ייבחר לכנסת, הוא מבטיח לקדם באמצעות נסיונו העשיר מהפך אסטרטגי בתחבורה. "התחבורה בתוך הערים לא מתפקדת בגלל מספר סיבות עיקריות: ברוב הערים יש מודלים המנסים לחבר כמה שיותר נקודות באמצעות קווים מאספים מעייפים ולא יעילים המגדילים את הזמן מדלת לדלת באופן משמעותי, אין מספיק נתיבי תחבורה ציבורית בלעדיים בלי הפרעות תנועה למיניהן ובמקרה שיש - אין אכיפה מספיקה שתמנע הפרעות תנועה ועוד סיבות של נגישות שירותית".

בתפקידו כמהנדס עיריית ירושלים בתקופתו של ראש העירייה טדי קולק בשנות התשעים, יישם את המודל של תחבורת מעברים הבנוי על קווים רבי-קיבולת אורכיים בצירים המרכזיים מהירים בתדירות גבוהה וקווים קצרים יותר שיכסו את שאר חלקי העיר ויזינו את הקווים העורקיים. עיקר ההצלחה הייתה בהפחתת גודש התנועה באזור הגבעה הצרפתית.

רכבות קלות תוקעות את העיר

אוטובוס לא צריך לעמוד בפקק
"אוטובוס צריך לנוע על הכביש ללא הפרעות לגמרי, כך שאוטובוס שיוצא לתל אביב מנתניה או מכפר סבא למשל, ייסע ללא עיכובים, יוכל לחזור חזרה, לעשות עוד נסיעה וכך גם להכפיל את התדירות. למה שנהג פרטי יעבור לנסוע באוטובוס אם הוא רואה שהאוטובוס תקוע איתו בפקק, בזמן שהוא יכול לעבור את הפקק עם המוסיקה שלו והמיזוג באוטו שלו?"

הוא התנגד בזמנו להקמת הרכבת הקלה בירושלים ומתנגד כיום להקמתה של הרכבת הקלה בתל אביב. סטרולוב: "רכבות קלות בתוך הערים אינן מתאימות למדינה כמו שלנו. אין רמת ביקוש כל כך גבוהה כמו בעולם. בניית הרכבת בבירה שיתקה את העיר ועצרה את פיתוח מרכז העיר למשך 15 שנים. עלות הרכבת הייתה פי כמה מהמתוכנן ובסוף קיבלנו רק קו אחד עם כיסוי חסר. עם חצי מהתקציב היה ניתן להקים רשת של קווי אוטובוס עורקיים ומזינים, בלי לפגוע ברכב פרטי. לאפשר מסלול קצר, אורכי ולא מתפתל, כך שסך זמן הנסיעה הכולל יפחת בין 30% ל-50%. תנועת התחבורה הציבורית תהיה חופשית ולא מאולצת. המשאבים ינוצלו ביעילות וימוחזרו להעלאת התדירות". על הרכבת הקלה בתל אביב הוא אומר כי רכבת תחתית עולה פי 100 מאשר רכבת קלה רגילה, רכבת קלה עולה פי מאה מאשר אוטובוסים. היא מפריעה לגמישות העיר, ובניגוד לאוטובוסים לא ניתן להטות את מסלולה באופן שיגיע לשכונות חדשות וכדומה. גם ישראל גודוביץ, מהנדס עיריית תל אביב לשעבר אמר שלא צריך רכבת קלה בתל אביב. רכבות קלות יכולות להיות טובות רק בדרכים בינעירוניות – לא בתוך הערים עצמן".

"זו לא גזירה משמיים לבזבז שעות ותקציב משפחתי כל יום בפקקים בכבישים", אומר סטרולוב. "ניהול תחבורה נכון הוא שם המשחק". הוא גם מסביר: מדינת ישראל צפופה. הקיבולת בכבישים מלאה. אנחנו מדינה קטנה ללא שטח. צריך נתיבים בלעדיים מופרדים פיסית לתחבורה ציבורית, לפחות בשעות השיא בבוקר, תוך אכיפה שתמנע מכלי רכב פרטיים לנוע בהם. יש להרבות ולהשקיע בנתיבים שכאלה על השוליים – לוודא שהם עמידים לנסיעה, ולבצע בהם שיפורים מינימליים. אוטובוס צריך לנוע על הכביש ללא הפרעות לגמרי, כך שאוטובוס שיוצא לתל אביב מנתניה או מכפר סבא למשל, ייסע ללא עיכובים, יוכל לחזור חזרה, לעשות עוד נסיעה וכך גם להכפיל את התדירות. למה שנהג פרטי יעבור לנסוע באוטובוס אם הוא רואה שהאוטובוס תקוע איתו בפקק, בזמן שהוא יכול לעבור את אותו פקק עם המוזיקה שלו והמיזוג באוטו שלו?". להוכחת דבריו הוא מציג סקר של עמותת אור ירוק לפיו למעלה מ-60% מהנהגים מעוניינים בתחבורה ציבורית, אך רק מעט יותר מ-20% מהם יעשו זאת לנוכח הסיבות שלעיל.

סטרולוב מציע לבדוק את הביקוש באמצעים מגוונים, ובהם סקרי בית ורחוב, וכך לייצר מטריצה של ביקוש לפי מוצא-יעד, תוך לקיחה בחשבון של מוקדי התעסוקה, שימושי הקרקע, התעשיה והמגורים.

המדינה התנערה מאחריות

הוא אינו חסיד של הפרטת התחבורה הציבורית, שבעקבותיה ירדה לדבריו רמת השירות. "אני אנטי הפרטה. הממשלה מסרה את ניהול התחבורה הציבורית בידי חברת עדליא, וכך המדינה פועלת בניגוד למדיניות עצמה - היא מנהלת במקום שהחברות ינהלו בפיקוח של משרד התחבורה. האחריות הכוללת צריכה להיות של המדינה, כדי לקבוע רמת שירות לכל מקום. בהתאם לביקוש, היא זו שגם תגדיר את אופי הקו והעלויות. לדבריו, תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית גבוהים מדי, וכדי להגיע במהירות ובצורה נוחה, צריך שהמחיר יהיה זול משמעותית מאשר בנסיעה ברכב פרטי. "משרד התחבורה לא רואה קדימה ולא מבין את הבעיות ברמה האסטרטגית. הוא חושב שאם זה שוק פרטי צריך לתת לו להסתדר לבד, ומתנער מהצורך להכווין. מבצעים הפרטה ללא הכרה. תראה מה קרה כשהפריטו את תאגידי המים".

האם אתה רואה במוניות השירות תחבורה משלימה?

"בהחלט, מוניות שירות הן תחבורה משלימה. אבל לא כמו היום, שהן מתחרות עם קווי אוטובוס, חלקן אפילו עם מספרי קווים, וגורמים לתדירות האוטובוסים לרדת. נוסע נהג מונית, ממלא עשרה מקומות די בתחילת הנסיעה ובשאר הדרך כמעט שלא מעלה נוסעים. עלות הנסיעה גבוהה, הוא מבזבז דלק ולא רואה פדיון. במקום זה, צריך לתת למוניות נסיעות מזינות קצרות של 10-5 דקות מצירים משניים לצירים עורקיים, וכך גם עולה התדירות, משך הנסיעה מתקצר והפדיון עולה.

אבל הנוסע ישלם יותר.

צריך לגבות מחיר נמוך עבור הנסיעות הקצרות האלה, נניח שקל או שניים. הנתיבים הקצרים יאפשרו לנהגי המוניות לעשות הרבה יותר נסיעות הלוך ושוב ולהרוויח כך יותר מאשר היום.

ומה באשר לישובים קטנים?

"גם שם צריך לפעול לפי אותו עיקרון. יותר אוטובוסים שינועו על כבישים ראשיים, ומתוך היישובים ינועו מיניבוסים לצירים הראשיים (אפשר גם לשלב שירות לפי קריאה). התשלום עד הכביש הראשי צריך להיות בחינם, או לכל הפחות לאפשר נסיעת המשך. המחיר חייב להיות סביר".

יושב-ראש המפלגה שלך, שלי יחימוביץ' מתנגדת להפעלת תחבורה ציבורית בשבת מסיבות סוציאליות. מה עמדתך בעניין?

"דעתי קצת שונה. אנחנו מסכימים בנושא של השוויון בחלוקת ההון, אך בעניין הזה אני לא לגמרי מסכים איתה. ודאי שבשבת לא צריכה להיות תחבורה ציבורית כמו ביום חול; הביקושים אחרים וכו'. עיריית כפר סבא ביקשה את שירותי לביצוע אסטרטגיה בנושא זה. צריך להגדיר בשבת תחבורה ציבורית ממוקדת צרכים - בנסיעה לים, לבתי חולים ולמקומות הבילוי. בצורה הזו דווקא נפחית חילול שבת. הורים המסיעים את ילדיהם יוצרים בלילות שבת תנועה לא רגילה של כלי רכב פרטיים".

תאריך:  28/11/2012   |   עודכן:  28/11/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אגד   אגד תעבורה   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אמיר אסרף / Amir Asraf   אמנון יצחק   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   גילה אדרעי   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דן / Dan   דניאלה יקירה   זהבה גלאון   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   לימור לבנת / Limor  Livnat   מטרופולין /  Metropoline   מיקי לוי / Mickey  Levy   מקסים אוקנין   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה צרפתי   משרד התחבורה   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   קווים   ראובן אגסי   שאול מופז   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"שר התחבורה שופך כסף במקומות הלא נכונים"
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נהג ותיק
29/11/12 02:52
 
בתדירות גבוהה.
30/11/12 19:09
2
אליפז
29/11/12 02:53
3
דורון לאופר
29/11/12 07:11
4
תל אביבי
29/11/12 08:42
5
חמציץ
29/11/12 10:08
6
בן צבי
29/11/12 11:36
7
בתיה אבן
29/11/12 15:51
 
פועה
29/11/12 20:39
8
פועה
29/11/12 20:32
 
ירון זכאי 1
30/11/12 01:26
 
פועה
1/12/12 17:47
9
tאיציק
30/11/12 05:16
10
במבה
1/12/12 18:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
כמדי בוקר, ישבתי לי על המחשב ופתחתי את אתרי החדשות השונים. באחד מהאתרים הללו, ראיתי סקר אשר נעשה ביום שבו הודיעה ציפי לבני על הקמת המפלגה החדשה שלה.
28/11/2012  |  רונן קופרט  |   מאמרים
שאלו את עצמכם את השאלות: כמה פעמים כבה לכם הספר בעת קריאה? השתנתה לכם התצוגה של הדף בעיתון? נגמרה לכם הסוללה בעיפרון? אני משער שהתשובה היא אף פעם. אפילו עט שהמילוי שלו נגמר אינו מכניס אנשים ללחץ כמו מחשב שאינו עובד כמצופה ממנו.
28/11/2012  |  נפתלי גוטמן  |   מאמרים
בכל מדינה וגם בישראל מערכת הבחירות היא מאבק דמוני על השלטון, ולפיכך גדוש יצרים וחושף את התכונות המכוערות במיוחד בכל חברה. הפעם, מה שבולט אצלנו הוא אובדן כל שביב "אידיאולוגיה", אהבת הארץ, דאגה לעתיד המדינה ואזרחיה - ובמקומם, אך ורק תחרות אישית חסרת מעצורים עד אובדן הבושה, על משרות, משכורות והכבוד הבא.
28/11/2012  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
את הופעת השלישייה נתניהו, ברק וליברמן במעמד ההודעה על סיום המלחמה תאר אדם בעל ראייה חדה כך: 'דיברו כמו אחרי ששת הימים ונראו כמו אחרי יום הכיפורים.' ואכן, כמו כמעט בכל המלחמות, ניצחנו בשדה הקרב והפסדנו ליד שולחן המו'מ. וגם את הקרב לא סיימנו, בגלל לחץ אמריקני.
28/11/2012  |  אליקים העצני  |   מאמרים
אפס בסקרים! האיש שניצח את ציפי לבני בהפרש ענק, רואה בסקרים שהמובסת מביאה 9 מנדטים, והוא, המנצח, מביא 0. בפרפראזה לקלישאה "עוד ניצחון כזה ואבדנו", על מופז ניתן לומר, שלא צריך עוד ניצחון. הוא אבוד.
28/11/2012  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il