|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

בדיקת News1 מעלה:

המדינה כבולה למעשה להסכם עם ש"ד

פרסום ראשון של הסכם עד המדינה במלואו המדינה יכולה תיאורטית לבטל את ההסכם, אך בפועל - תתקשה מאוד לעשות זאת בחוגי ההגנה טוענים שהצטברו כבר מספר עילות לביטולו
31/12/2012  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
ש"ד. יומנים וסתירות [צילום: פלאש 90]

המדינה אינה מחויבת לבטל את הסכם עד המדינה עם ש"ד בפרשות הולילנד ואלו שהסתעפו ממנה, גם אם יתברר שמסר עדויות שאינן אמת, ולמעשה היא תתקשה מאוד לבטל את ההסכם גם אם תרצה לעשות זאת. כך קובע הסכם עד המדינה, שנוסחו המלא מתפרסם לראשונה ב-News1.

ההסכם נחתם ב-23.3.10 בין ש"ד, סגן-ניצב איציק אברהם בשם המשטרה וסמנכ"ל רשות המיסים, אבי ארדיטי. על-פי הסעיפים הפותחים אותו, ש"ד החל למסור למשטרה מידע על פרשות הזרע ותעשיות מלח רק לאחר שהובטח לו, בנובמבר 2009, כי לא תיפתח חקירה נגדו ולא ייעשה כל שימוש במידע שימסור. עוד מאשר ההסכם, כי ש"ד פנה למדינה בין היתר כדי שיוכל לפתוח בהליכים אזרחיים כנגד מעורבים בפרשה שלטענתו חייבים לו כספים, קרי: הלל צ'רני.

ההסכם מגלה עוד, כי נכון למועד חתימתו - "רשויות האכיפה אינן מקיימות חקירה פעילה בפרשה" וכי חקירה זו נפתחה רק לאחר שש"ד החל להעיד. ש"ד התחייב לא רק להעיד ולמסור את כל המסמכים שברשותו, אלא גם לדובב מעורבים אחרים ולהקליט את השיחות איתם בהתאם להנחיות המשטרה, והוא העניק למשטרה אישור לתעד ולהקליט את כל שיחותיו.


חסינות לכל עבירות המס


לאחר שנאמר שהחסינות אינה חלה על עבירות פליליות שההסכם אינו נוגע אליהן, נאמר עוד: "החסינות מפני העמדה לדין המוענקת לעד מכוח הסכם זה, תחול אף על כל העבירות בתחום הפיסקאלי". מכך ניתן להסיק לכאורה, כי לש"ד יש חסינות גם מפני העמדה לדין על עבירות מס שאינן נוגעות לפרשות הולילנד, הזרע והמלח - כגון העבירות בהן הודה מעל דוכן העדים בנוגע לפרויקט בנייה בתל אביב.

בנוגע למסירת מסמכים לש"ד קובע ההסכם, כי עורכי דינו (אמנון יצחקניא ואילן סובל) יהיו רשאים להחזיק בעותקים מכל המסמכים שבידיו לאחר שהללו יימסרו למשטרה. ש"ד רשאי לעיין במסמכים במשרדי עורכי דינו, אך לא לקבלם לידיו. לעומת זאת, ש"ד אינו רשאי לקבל חומרי חקירה אחרים עד לסיום ההליכים הפליליים, ועורכי דינו יוכלו לקבל העתקים מהם - לא לעיונו של ש"ד - רק אם יקבעו פרקליט המדינה או המשנה לו שבכך לא ייגרם נזק להליכים הפליליים.

בנוגע להפרת ההסכם, קובע סעיף 16: "אם יימצא, כי העד לא הצהיר הצהרות אמת בנושאים מהותיים במבוא להסכם... או אם יתברר שמסר הודעות ביודעו שהן כוזבות או מסר מסמכים ביודעו כי הינם מזויפים, או אם יתברר שמסר במכוון פרטים מהותיים שגויים או פרטים מהותיים חסרים לגבי הנכסים [שבבעלותו המפורטים] בנספח 2, או אם יתברר שהפר הוא באופן מהותי את התחייבויותיו והצהרותיו על-פי הסכם זה במלואן או בחלקן, תהא המדינה רשאית לבטל הסכם זה על כל התחייבויותיה בו. במקרה זה המדינה תהא בין היתר חופשית להעמידו לדין ולבקש מעצרו עד תום ההליכים, בגין כל עבירה שתתגלה כתוצאה מההודעות שמסר או מראיות אחרות שימסור או שתימצאנה ברשותו".


"מאזן השיקולים הצריכים לעניין"


ההסכם ממשיך וקובע, כי החלטה כזו יוכלו לקבל רק פרקליט המדינה או המשנה לו, לאחר שיערכו שימוע לש"ד ולפרקליטיו. מגבלה נוספת היא, כי "החלטה זו לא תתקבל אלא אם מאזן השיקולים הצריכים לעניין יצביע, לדעתם, כי יש הצדקה עניינית/ציבורית של ממש לעשות כן.

"לעניין זה יובאו בחשבון טיב ההפרה, מִשְכָהּ, השלכתה על מהימנות גירסתו של העד בנוגע לפרשה [הולילנד] ולכל אחת ואחת מן הפרשות הנוספות נשוא עדותו [הזרע והמלח], השלב בו נתברר הדבר, התרומה אשר הייתה למכלול עדותו של העד באשר לחשיפת הפרשה ו/או הפרשות הנוספות נשוא עדותו והעמדת העבריינים לדין, גילו של העד, מצבו הבריאותי של העד וכל שיקול רלוונטי אחר".

תנאים אלו מוציאים למעשה מכלל אפשרות את ביטול ההסכם בידי המדינה, למרות שכמה מן הסניגורים טוענים שש"ד הפר ומפר התחייבויות מהותיות שלו. בין היתר נטען, כי הוא שיקר בהודעותיו במשטרה ובבית המשפט - כפי שהדבר בא לידי ביטוי בסתירות הרבות שהתגלו בדבריו. ש"ד מצידו מסביר סתירות אלו בליקויי זיכרון ובכך שלא הוצגו בפניו כל המסמכים הנחוצים.

עוד טוענים בחוגי ההגנה, כי ש"ד מסר למשטרה מסמכים מזויפים ובראשם יומניו, אשר המדינה עצמה הודיעה שלא תסתמך עליהם מאחר שש"ד אישר שביצע בהם רישומים בדיעבד. טענה נוספת היא, שש"ד לא גילה את כל האמת על נכסיו, וכי חברת גלוב הבריטית - אשר לדבריו נותרה חייבת לו מיליוני דולרים - הייתה למעשה בבעלותו. ש"ד דוחה טענה זו מכל וכל.

בנוגע לתביעתו של ש"ד נגד צ'רני, התחייב העד למסור למדינה באופן מדורג 30%-55% מכל סכום בו יזכה בתביעה, בין אם בפסק דין ובין אם בפשרה. השיעור הנמוך יימסר אם ש"ד יזכה בסכום של עד 5 מיליון שקל, המדרגות הולכות ועולות, עד השיעור הגבוה שינוכה אם יזכה ביותר מ-20 מיליון שקל (על הסכום שמעבר ל-20 מיליון שקל). בכל מקרה, ישולם תחילה שכרם של יצחקניא וסובל, וחלקה של המדינה ישולם מן היתרה.


נושים במיליונים, אפס נכסים


נספח להסכם מונה את חובותיו של ש"ד, ובהם 1.5 מיליון שקל לרשות המיסים ולביטוח הלאומי. איש השוק האפור אבנר אברג'יל טען לחוב של 4 מיליון שקל; תמיר גרינברג טען לחוב של 2 מיליון שקל, אך הסכים להסתפק ב-300,000 שקל; יצחק קשאני מהשוק האפור, אשר לדברי יצחקניא "מטיל אימתו על מר ד' ומשפחתו", טען לחוב של 250,000 שקל ולריבית חודשית של 15,000 שקל.

משה שמעוני, לשעבר מנכ"ל משרד הדתות ומי שלגירסתו של ש"ד תיווך בחלק מתשלומי השוחד, טען לחוב של 200,000 שקל. בנק לאומי נשה בד' בשיעור של 350,000 שקל, וחברת השכרת הרכב אלבר - ב-208,000 שקל. עו"ד שלום זינגר הגיש תביעת שכר טירחה בסך 400,000 שקל; מזכירתו לשעבר של ש"ד, עו"ד שרון פוחס, דרשה 30,000 שקל; ומאיר רבין - 140,000 שקל.

בצד הנכסים כתב יצחקניא בקצרה: "בשל הסתבכותו של מר ד' עם השוק האפור ובשל כך שנשא לבדו בהוצאות שונות בקשר עם פרויקט הולילנד בירושלים, מבלי שקיבל החזר למלוא הוצאות אלה, ולפי שהפר מר צ'רני את התחייבותו כלפי מר ד', נותר מר ד' חסר כל. אין בבעלותו או ברשותו נכסים או רכוש כלשהו".
פרשת הולילנד: הסכם עד המדינה
ההסכם בין ש"ד לבין המשטרה ורשות המיסים בדבר הפיכתו לעד מדינה בפרשות הולילנד, הזרע ותעשיות מלח. מארס 2010. פרטים האסורים בפרסום נמחקו בידי מערכת News1.
משפט הולילנד: תוספת להסכם עד המדינה
הסכם לפיו המדינה תשא בשכר טירחת עורכי דינו של ש"ד, אמנון יצחקניא ואילן סובל

תאריך:  31/12/2012   |   עודכן:  31/12/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המדינה כבולה למעשה להסכם עם ש"ד
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.א.
1/01/13 06:29
2
אזרח שומר חוק
1/01/13 14:15
3
אזרח שומר חוק
1/01/13 14:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
איש השוק האפור אבנר אברג'יל לא הועסק בידי ש"ד, עד המדינה במשפט הולילנד, ותלושי השכר שקיבל היו רק פיקציה לצורכי מס. כך קבע באוגוסט 2011 בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, בפסק דין שהותר השבוע (25.12.12) לפרסום.
27/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
"אני אראה שלפי דבריו של העד עצמו, לא היה שום סיכום בינו לבין אמנון ספרן על מתן שוחד בענייניה של חברת הזרע". כך פתח (יום ה', 27.12.12) סניגורו של ספרן, עו"ד משה ישראל, את חקירתו הנגדית של ש"ד. ספרן היה מנכ"ל קלדש בנייה ופולאר נדל"ן, השותפות בהולילנד, וחלק מצוות הניהול של חברת הזרע. ש"ד השיב, כי התשלומים לכיסוי השוחד הועברו לו בידי ספרן, ולכן הוא משער שספרן ידע על המתרחש. ישראל אמר, כי הוא עשוי מיד לאחר החקירה לבקש לזכות את ספרן, אך השופט דוד רוזן השיב: "גם ההחלטה תהיה מיידית".
27/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
"בכל פעם שאתה מסתבך אתה אומר שזה מסמך מזויף בשביל מס הכנסה", אמר (יום ה', 27.12.12) עו"ד גיורא אדרת לש"ד. הלה השיב, כי כבר חשף בפני רשות המיסים את כל העבירות שביצע. אדרת הודיע, כי ההגנה תבדוק את הנושא, משום שהחיסיון שניתן לש"ד הוא רק על עבירות שביצע במסגרת פרויקט הולילנד. ש"ד: "אל תהלך אימים". אדרת: "אני לא מהלך אימים".
27/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
ש"ד מסר בעדותו שתי גרסאות סותרות בנוגע ל-200,000 דולר שקיבל מקבוצת הזרע בשנת 2004, והשופט דוד רוזן העלה את האפשרות שהוא גנב חלק ניכר מן הכסף. מדובר בתשלומים הנוגעים להארכת ההרשאה של הזרע בחוות מבחור שליד קריית גת ובצירוף חוות יבור לאזור התעשיה בר-לב שבגליל.
25/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
פרקליטיו של הלל צ'רני מבקשים משופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, לאסור על המדינה לעשות שימוש כלשהו במסמך "תשלום וקבלת שוחד" שהעביר ש"ד לנציגי התביעה בעיצומה של חקירתו הנגדית.
25/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
מסמך השוחד של ש"ד: שחזור או שמא פברוק?  /  איתמר לוין
ש"ד: קלנר ידע על המתנות שנתתי לזקן  /  איתמר לוין
מדוע קיבל ש"ד 115,000 דולר מחב' הזרע?  /  איתמר לוין
האם המדינה מטעה את בתי המשפט?  /  איתמר לוין
הרזים של רוזן  /  איתמר לוין
סדרי עדיפויות  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il