|
להגביר את מהירות הספינה [צילום: U.S Navy]
|
|
|
|
|
למרות ניסויים מוצלחים, שעוברת פרידוֹם, הספינה החדשה ללוחמת חופים (LSC), מתלבט
חיל הים האמריקני לגבי הפרויקט החדש. הספינות ללוחמת חופים אמורות להיות שדרה נוספת בלוחמה האמריקנית בטרור ולסייע במבצעי החפה (נחיתה). חלק מהספינות הללו יחליפו את שולות-המוקשים, ואחרות – את הספינות ללוחמה נגד-צוללות (נצ"ל) ואת המשחתות הקטנות.
פרידום אמורה לסיים את מבחני הים, ולצאת להצבתה הראשונה בסינגפור – אחרי שייפתרו כמה בעיות, שהתגלו במבחנים.
חיל הים תכנן, ששתי ספינותיו הראשונות ללוחמת חופים ישמשו למחקר-ולפיתוח של רעיונות הנדסיים ומבצעיים – דבר שלא נעשה מעולם ברכש כלי-שיט חדש. את פרידום בנתה חברת לוקהיד מרטין ואת אינדפנדנס, אחותה, בנו ג'נרל דיינמיקס ואוֹסטאל. שתיהן טרם קיבלו הסמכה מבצעית מלאה וגם טרם נכתבה להן תורת הפעלה מבצעית.
במקביל, נמסר, כי בספינה מילווֹקי (LCS-5) – התשיעית בסדרת הספינות ללוחמת חופים – שנבנית עתה במספנה בוויסקונסין, תנוסה מערכת להנעה באמצעות סילוני מים, שפיתח המשרד למחקר-ולפיתוח ימי (ONR) עם מפעלי רולס-רויס בארצות-הברית.
הנעת סילוני מים שואבת כמויות עצומות של מים, ופולטת אותן כדי להגביר את מהירות הספינה ואת יציבותה. ארבע מערכות כאלו יקנו לספינות ללוחמת חופים מהירות של יותר מארבעים קשר, ויקטינו את בלאי מדחפי הספינה.