בעקבות הודעת הממשלה על עליית מחירי המוצרים המפוקחים ב-3.5% בממוצע, הודיעה (יום ה', 14.2.13) תנובה כי בשל הצמדת מחיר הקוטג' שלה למחיר המוצרים המפוקחים - יעלה מחירו ב-3.5%.
לאור עידכונים אלו יעמוד המחיר המומלץ לצרכן לקוטג' 5% - על 6.16 שקלים, במקום 5.95 שקלים כיום.
כמו-כן, באוקטובר 2012 העלתה תנובה את מחיר הגבינה הלבנה ב-2.5%. עתה, לאור החלטת השרים על עליית מחירי המוצרים המפוקחים ב-3.5% בממוצע, תושלם עליית מחיר הגבינה הלבנה באחוז נוסף, והמחיר המומלץ לגבינה לבנה 5% יעמוד על 6.61 שקלים, במקום 6.54 שקלים.
מדובר בהעלאה הראשונה של מחיר הקוטג' על-ידי תנובה, מוצר שהפך לסמל ליוקר המחייה הגואה בישראל, מאז פרצה המחאה החברתית שפרצה בקיץ 2011.
אריק שור, מנכ"ל תנובה, מסר בתגובה כי "על-פי החלטת הממשלה מחירי המוצרים המפוקחים של תנובה וביניהם החלב, גבינת העמק במעדניה, החמאה האשל והגיל עולים בממוצע ב-3.5%. לקחנו על עצמנו להצמיד את שיעור השינוי במחיר הקוטג' לשיעור העלייה של המפוקחים ולאור זאת הקוטג' יעלה בהתאמה ב-3.5%. התחייבנו להתנהל ברגישות יתרה במחירי מוצרי הבסיס וכך אנו עושים".
הסיירת תסייע
רוצים למצוא את המרכול המוכר את הקוטג' הזול ביותר, כמו גם מוצרי צריכה נוספים? המועצה לצרכנות השיקה בימים האחרונים את פרויקט סמ"ל (סיירת המועצה לצרכנות), המסייע בכך. במטרה לספק לצרכנים מידע הדרוש לצורך בחירה, עורכת
המועצה הישראלית לצרכנות מידי שבוע השוואת מחירים של סלי מוצרים בנקודות שיווק שונות ברחבי הארץ ומפרסמת את הנתונים באתרה.
כך יכולים הצרכנים להשוות מחירים של סל מוצרים, או מוצר בודד, לבחור את החנות הכדאית ולחסוך כסף. הנתונים בדף נאספים על-ידי סיירי המועצה בימים קבועים ומתוך מטרה לתת מידע אמין ונאמן ככל הניתן. במועצה אומרים, עם זאת, כי יש לקחת בחשבון כי המחירים משתנים לאורך ימי השבוע ועלולים בעת הקניה להיות יקרים יותר מהרשום באתר. פרסום המחירים שנדגמו מתבסס על ההנחה כי חנות בעלת סל המוצרים היקר ביותר בעת הבדיקה, תהיה יקרה יותר ביחס לאחרות גם בימים אחרים בשבוע.