קיימת סכנה ממשית לסגירת נמל אילת, בשל הגרעונות הכבדים שמציג - כך אמר היום שר התשתיות אביגדור ליברמן. לדבריו, במצבו הנוכחי אין לנמל אילת זכות קיום וכי מנהלי הנמל חייבים להתייעל על מנת לצמצם את ההפסדים.
"אין מה להשוות את נמל אילת לנמל עכבה הצמוד אליו. שם יש תנועה אינטנסיווית של סחורות בכל שעות היממה", אמר ליברמן.
לדבריו, אם תוקם רכבת מתל אביב לאילת - הנמל יוכל ליהנות מעדנה מחודשת. זאת בשל העובדה שסחורות שיגיעו לנמל דרך ים סוף יוכלו להגיע לתל אביב באמצעות רכבות מטען.
נמל אילת, שנפתח לתנועת מטענים ב-57', נועד לשמש "שער דרומי" של ישראל לתנועת מטענים למדינות אפריקה, אסיה והמזרח הרחוק. הנמל נמצא במפרץ אילת לחוף ים סוף, והשטחים שבבעלותו מסתכמים ב-1,100 דונם.
ממועד פתיחתו של הנמל ועד לחסימת תעלת סואץ במאי 67' שימש הנמל נתיב תנועה נוסף על התעלה, שבה נשמר חופש השיט לישראל כתוצאה ממבצע קדש.
ממאי 67' ועד יוני 75' - מועד פתיחתה מחדש של התעלה - שימש נמל אילת נתיב התנועה הימי היחיד מדרומה של מדינת ישראל. עד היום מייחסים לנמל חשיבות אסטרטגית בשל מיקומו.
עד סוף שנות ה-90 חויבו יבואני סחורות מהמזרח הרחוק להעביר את המוצרים דרך נמל אילת, כתנאי לקבלת אישור היבוא. ואולם לקראת סוף שנות ה-90 בוטל התנאי, וליבואנים הותר להעביר את הסחורות מהמזרח הרחוק גם דרך נמלים אחרים.
על פי הערכות, בעקבות החלטה זו צומצם היקף הפעילות בנמל אילת בכ-40%. מצבת כוח האדם הוקטנה אמנם בהדרגה, אך לא באותו שיעור.