|
קונים פחות בסופרמרקט [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
רשתות השיווק רשמו עלייה של 2.4% במחירים קבועים בחודשים דצמבר 2012 עד פברואר 2013, בסך פדיונם בחישוב שנתי, זאת לעומת ירידה של 0.7% בשלושת החודשים ספטמבר-נובמבר 2012. כך עולה (יום ה', 21.3.13) מפרסום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. רשת שיווק מוגדרת כבעלת לפחות שלוש חנויות המוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר, כולל מזון.
עם זאת, ירידה של 0.8% נרשמה בפדיון של רשתות המזון באותה התקופה, בחישוב שנתי - אך זו ירידה מתונה יותר לעומת 2% ירידה בחודשים ספטמבר-נובמבר.
הלשכה לסטטיסטיקה פרסמה שוב גם את נתוני 2012 כולה, לפיהם אשתקד גדל סך הפדיון של רשתות השיווק במחירים קבועים ב-3.8%, בהשוואה לשנת 2011, בהמשך לעלייה של 1.4% בשנת 2011.
בפדיון של רשתות המזון חל גידול של 2.5%, במחירים קבועים, בשנת 2012 בהשוואה לשנת 2011, בהמשך לעלייה של 0.8% בשנת 2011.
כמו-כן, נרשם גידול במחירים קבועים בהיקף הפדיון של הרשתות המתמחות במוצרים השונים: 9.8% ברשתות הטקסטיל וההלבשה, 3.2% ברשתות של מוצרים בני קיימה, ו-3.7% ברשתות של מוצרי הקוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה הכלולים בסעיף השונות של מוצרי הצריכה.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים ציוד משרדי ואופטיקה.
פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.