הסכם עסקי משמעותי בתחום ההיסעים. חברת קרסו מוטורס, יבואנית מותגי הרכב רנו, ניסאן ואינפיניטי, נכנסת לתחום התחבורה הציבורית, ודיווחה (יום ג', 9.7.13) כי חתמה על מסמך עקרונות מותנה בנוגע לרכישת 50% מהפעילות של
נתיב אקספרס שבבעלות משפחת עפיפי.
בקבוצת עפיפי נכללות מלבד נתיב אקספרס גם חברת הנסיעות והתיירות נצרת בע"מ נצרת (שאמ), וקבוצת אומני אקספרס.
לאחרונה זכתה נתיב אקספרס במכרז להפעלת קווי הגליל ורבים תהו מהיכן יביא עפיפי את כספי הערבות בסך כ-240 מיליון שקלים. ההיקף הכספי הנדרש להצטיידות במכרז זה נאמד במעל 300 מיליון שקלים. היקף ההשקעה של קרסו ייקבע בהתאם להערכת שווי חיצונית שתתבצע לפעילות נתיב אקספרס ולאחר השלמת הליך בדיקת נאותות. השקעת קרסו בחברה עשויה לשמש, בין היתר, למימון ההצטיידות במכרז זה.
בין קרסו מוטורס לבין קבוצת עפיפי קיים כבר כיום שיתוף פעולה, וזאת באמצעות חברה משותפת הפועלת בתחומים של מכירת כלי רכב חדשים ממותגי רנו וניסאן ומפעילות "טרייד אין" במגזר הערבי. הסכם העקרונות, שקיבל אישור עקרוני מ
משרד התחבורה, כפוף למספר תנאים נוספים, לרבות אישור מצד הממונה על ההגבלים העסקיים.
יושב-ראש קבוצת עפיפי, אחמד עפיפי, הביע את בטחונו ששותפות בין שתי החברות הוותיקות תתרום לחיזוק התחבורה הציבורית באוטובוסים בארץ ותעלה את רמת השרות לקהל הנוסעים בישראל.
איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס, אמר כי הסכם העקרונות צפוי להגדיל את שיתוף הפעולה של החברה עם משפחת עפיפי, שנהנית ממוניטין מצוין במגזרי הפעילות שלה ומידע וניסיון התואמים את החזון העסקי של קרסו מוטורס. "כפי שהצהרנו כבר ערב הנפקת קרסו מוטורס בבורסה בתל אביב, אנו ממשיכים ליישם את האסטרטגיה של הרחבת הפעילויות העסקיות של קרסו על-פי המודל של ONE STOP SHOP, ובהקשר זה אנו רואים את תחום התחבורה הציבורית כמנוע צמיחה בעל פוטנציאל משמעותי מאד עבור קרסו, והמשתבץ באופן טבעי עם הידע הניהולי והיכולות המקצועיות הקיימות בקבוצה. אנו רואים את תחום התחבורה הציבורית תחום משלים לפעילויות שלנו בתחומים הנוספים. עתה אנו מקווים ומאמינים שתחום התחבורה הציבורית יהווה רגל חזקה וצומחת בקבוצה".
קרסו סיימה את 2012 עם הכנסות של כ-2.7 מיליארד שקלים ורווח נקי של כ-82 מיליון שקלים ואת הרבעון הראשון של 2013 עם הכנסות בסך של כ-672.6 מיליון שקל ועם רווח נקי בסך של כ-14 מיליון שקל. ממאזנה של החברה עולה, כי הונה העצמי ליום 31.3.13 מסתכם בכ-827.8 מיליון שקל המהווה מעל 45% מסך המאזן סולו של החברה.
על-פי הרבעון הראשון של 2013, קרסו היא היבואנית החמישית בגודלה בישראל. היא מייצגת את רנו בישראל מאז שנת 1948, כאשר בתחילת שנות התשעים קיבלה את המותג ניסאן ולפני כארבע שנים את מותג הפרימיום אינפיניטי.
בחברה בוצעו בשנים האחרונות שינוי ניהולי ותוכנית ארגון-מחדש, במסגרתם פרשו בני משפחת קרסו מתפקידי הניהול השונים בחברה, ותחתם מונתה הנהלה חיצונית מקצועית. הארגון-מחדש כלל את הידוק הקשר עם יצרני הרכב, חיזוק הנוכחות של המותג ניסאן בישראל, וכן השקת פעילויות משלימות לפעילות הליבה של יבוא הרכב. בשנת 2012 רכשה החברה שליש מהון המניות של חברת מטרו מוטור בע"מ העוסקת בין היתר בייבוא, שיווק ומכירה של כלי רכב דו-גלגליים מתוצרת סאן-יאנג, קוואסקי וימאהה ומגוון של כלי רכב נוספים, לרבות רכבים תפעולים, טרקטורונים, אופנועי ים, כלים חשמליים ואופניים חשמליים.