מועצת
הרשות השנייה שוקלת בחיוב לאפשר לזכייניות ערוץ 2 וערוץ 10 לשדר 48 דקות פרסומות בשעות צפיית השיא, במקום 40 כיום. הרשות מבקשת לסייע לערוצים המסחריים להרוויח יותר לנוכח הירידה בשוק הפרסום. עוד היא אומרת שככל ה שההכנסות גדלות גדלה המחויבות לתוכניות סוגה עילית, ויותר כסף יאפשר להגדיל את היקף תוכניות אלה וממילא תגדל התועלת עבור הציבור.
חוק הרשות השנייה וכללי הרשות קובעים כי זמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת שרשאי בעל זיכיון לשדר ביממה לא יעלה על 10%, וכי זמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת בכל שעה לא יעלה על 10 דקות, ובסך-הכל 40 דקות פרסומת בשעות צפיית השיא ("פריים טיים") מ-20:00 עד חצות.
השינוי המוצע מאפשר ניוד של דקות הפרסום משעות השפל לשעות השיא. הוא יהיה למשך תקופת ניסיון של 6 חודשים. בטרם תגבש הרשות החלטה סופית בעניין, הרשות תפרסם שימוע ציבורי על-מנת לשמוע את עמדת הציבור בנושא.
יצוין, כי למרות התמורות שחלו בשוק הפרסום, הכנסות הזכייניות אינן מגיעות רק מהטלוויזיה אלא גם מאתרים שהן מפעילות באינטרנט. אתרים אלה אינם מפוקחים על-ידי הרשות השנייה.
מנכ"ל "האגודה לזכות הציבור לדעת", נילי בן-גיגי, מסרה בתגובה להחלטת הרשות: "נראה כי הרשות השנייה הפכה זה מכבר מגוף פיקוח לטובת הציבור, למגינת האינטרסים של הזכייניות והמפרסמים. אם בשעות הצפייה הדלות אנו מקבלים פרסומות בצורה של תוכן שיווקי בתוך התוכניות, עכשיו דואגת הרשות שגם בשעות הצפייה המרכזיות, בין שידורי הריאליטי הבלתי נגמרים נקבל מנה כפולה ומכופלת של פרסומות. באמת טוב שיש רשות שנייה".