|
תחנת הרכבת בבית שמש [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
רכבת ישראל הגישה למחוזי בתל אביב תביעת נזקי רכוש בסך 7.65 מיליון שקל נגד נהג משאית שנתקע עם רכבו על פסי הרכבת וגרם בכך לתאונה בה ניזוקה הרכבת שפגעה במשאית. בנוסף נתבעת מעסיקתו של הנהג, חברת הביטוח שלה, התצפיתן ומעסיקתו.
בתביעה נאמר כי באחד מימי דצמבר 2006 הופעלה רכבת נוסעים מתחנת ירושלים לתחנת בית שמש כאשר ברכבת היה קרונוע בודד אחד. בהתקרב הרכבת למפגש הנמצא בשטחה של מחצבת "הר-טוב" הבחין נהג הרכבת באדם העומד על המסילה עליה נסעה הרכבת ומנופף בידיו לנהג לעצור.
עוד הבחין הנהג במשאית העומדת על פסי הרכבת וחוסמת את מסלול הרכבת על הפסים ומעבר למחסום. נהג הרכבת הפעיל מיד את בלמי הרכבת ולאחר שאלה הופעלו פנה לאחור לקרון הנוסעים כדי להקטין את הפגיעה בו.
הרכבת אשר לא הצליחה להיעצר לפני המשאית התקועה על המסילה פגעה בה בחלקה האחורי. כתוצאה מהפגיעה ניזוקה הרכבת באופן קשה ביותר ונזקיה הוערכו על-ידי שמאי מומחה בכ-7.65 מיליון שקל.
לדברי הרכבת, הימצאותה של משאית על הפסים באופן המסכן את נסיעת הרכבת מתיישבת יותר עם המסקנה, לפיה נהג המשאית ג'ימי יהודה שבתאי מירושלים ומעסיקתו חברת מחצבת הר-טוב התרשלו בתפעול המשאית ו/או בנהיגתה.
בנוסף כשלה במילוי משימתה ו/או תפקידה חברת שמירה בע"מ מתל אביב ששירותיה נשכרו לשם מניעת תאונות מסוג זה על-מנת לתת שירותי התראה למניעת התרחשויות מסוג זה. בנוסף כשל התצפיתן מטעמה של החברה פאיז עותמאן מאבו גוש, אשר לא היה במקום בו היה צריך להימצא על-מנת למלא את משימתו, קרי - בסמוך למסילה, אלא שהה ברכבו, ולפיכך לא דיווח על עמידתה של המשאית על הפסים.
אשר על כן מתבקש בית המשפט לחייב את הנתבעים להשיב לרכבת ישראל את עלויות התיקון של הרכבת שניזוקה כתוצאה מפגיעתה במשאית התקועה על הפסים.