אחד מכל שלושה הולכי רגל נצפה חוצה את הכביש באור אדום או שלא במעבר חצייה - כך עולה מתצפית שקיימו לאחרונה פעילי קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק".
הפעילות התקיימה ב-37 ישובים ברחבי הארץ וכללה 89 מוקדי תצפיות במטרה לאמוד את היקף התופעה של חציית כביש במקום לא מוסדר או חצייה מסוכנת.
במהלך התצפיות נבחנו 5,417 הולכי רגל אשר חצו את הכביש. 1,727 (32%) הולכי רגל נצפו חוצים את הכביש שלא במעבר חצייה או שחצו צומת כשמופע הרמזור להולכי הרגל היה אדום.
רעננה, באר שבע וירושלים בראש הרשימה
- בתל אביב כ-27% מהנצפים חצו את הכביש שלא לפי החוק.
- בירושלים כ-34% מהנצפים חצו את הכביש שלא לפי החוק.
- ברעננה כ-38% מהנצפים חצו את הכביש שלא לפי החוק.
- ברמת גן כ-30% מהנצפים חצו את הכביש שלא לפי החוק.
- בחיפה כ-22% מהנצפים חצו את הכביש שלא לפי החוק.
- בבאר-שבע 35% מהנצפים חצו את הכביש שלא לפי החוק.
מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה, כי בעשור האחרון נפגעו 32,273 הולכי רגל ו-1,345 הולכי רגל נהרגו (2013-2003). בשנת 2013 נהרגו 94 הולכי רגל, כאשר 68 מהם נהרגו בערים ו-26 נהרגו בכבישים בינעירוניים.
מנתוני דוח שהכינה עמותת אור ירוק, עולה כי אחד מכל ארבעה (25%) הולכי רגל שנפגעו, נפגע כשחצה את הכביש שלא במעבר חצייה. אחד מכל חמישה (21%) הולכי רגל שנהרגו, נפגע כאשר חצה את הכביש במעבר חצייה, ו-47% מההרוגים נהרגו כאשר חצו את הכביש שלא במעבר חצייה.
מנתוני עמותת אור ירוק עולה שכ-60% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, נפגעו במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם - מעבר החצייה.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על הרשויות המקומיות לדאוג שמעברי החצייה יהיו נגישים להולכי רגל רבים בפריסה רחבה. כדי לצמצם את ההיפגעות הגבוהה של הולכי הרגל יש להתקין פסי האטה בקרבת מעברי חצייה רגישים במיוחד בסביבת מוסדות חינוך, גנים ציבוריים ומרכזי קשישים".
חברי הנוער של עמותת אור ירוק מקיימים בכל חודש פעילות על-מנת להגביר את המודעות בקרב בני הנוער לבטיחות בדרכים, במקביל להעלאת הנושא גם אצל תושבי העיר.