|
סאגה בלתי נגמרת [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
שוב עיצומים ברכבת. שביתת פתע ללא אזהרה הוכרזה (יום ג', 21.1.14) על-ידי ועד עובדי
רכבת ישראל הורה לעובדים להפסיק את העבודה במוסכי הרכבת לוד וקישון. משמעות סגירת המוסכים היא שלא תבוצענה עבודות תחזוקה בקטרים וברכבות, מה שעלול להביא להשבתת הרכבות מחר.
ועד עובדי הרכבת לא פרסם הודעה כלשהי לעיתונות על העיצומים, אולם נראה כי היא קשורה להסכם מיקור-החוץ עליו חתום הוועד ובמסגרתו הועברה 30% מעבודת התחזוקה לחברת אלסטום. העובדים מתרעמים על כך שלחברה הקבלנית מתאפשר לעבוד גם במתחם קישון. רק לאחרונה הוקמה לדרישת עובדי הרכבת חומת הפרדה יקרה שתפריד בינם לעובדי אלסטום. בנוסף, בוועד ממשיכים לטעון שההנהלה מפרה הסכמים באשר לשעות העבודה של נהגי הקטרים.
מרכבת ישראל נמסר כי "הנהלת רכבת ישראל תעשה ככל הנדרש על-מנת שפעילות העובדים תחזור לסדרה בהקדם ולא יהיה כל חשש לפגיעה בשירות לנוסעים. ההנהלה תמשיך לקדם את תחזוקת הקרונועים על-ידי חברת אלסטום, כפי שנקבע כחלק מהסכם העבודה הקיבוצי, שנחתם מול ועד עובדי הרכבת לפני כשנה".
זו הפעם השנייה בתוך שלושה שבועות בה פוגעים עובדי הרכבת בעבודה הסדירה. רק בהתערבות בית הדין לעבודה נעצרה השביתה הקודמת. שר התחבורה ישראל כ"ץ אף שקל למסור הכרזה דרמטית בעניין הרכבת.
בתוך כך, נהרג סמוך לתחנת רמלה נהרג נוסע קלנועית בן 38. הוא חצה את המסילה באור אדום ונפגע מרכבת נוסעת. כתוצאה מהתאונה נוצרו שיבושים לכמה שעות בתנועת הרכבות בקו לוד - באר שבע ובקו לוד - ירושלים.