|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

תמורה מפוקפקת לאגרה

30 מיליון שקל שכר טירחה ל-11 משרדי עו"ד

סמנכ"ל גבייה ברשות השידור רמז שאולי לא היה שוכר שירותי עורכי דין פרטיים: "לו הייתי עסק פרטי הייתי עושה שיקול כלכלי" ח"כים בוועדת הכספים אומרים שבסכום שנתי זה ניתן להעסיק 300 עובדים וקוראים להקים ועדת חקירה פרלמנטרית ולבטל את האגרה
04/02/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
איתנה גרגור, מבקרת הפנים הוותיקה של רשות השידור [צילום: אביב חופי]

"התנהלות הזויה", כך מגדיר (יום ג', 4.2.14) יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), את אופן גביית אגרת רשות השידור. סלומינסקי ושאר חברי הוועדה הביעו זעם רב על חוסר המוכנות של נציגי הרשות שהגיעו לדיון ועל הגמגום של סמנכ"ל הגבייה, נוכח ממצאים חמורים על התנהלות לא ראויה כביכול, של הרשות בכל הנוגע לגביית האגרה. חברי הכנסת דורשים לבטל את אגרת רשות השידור. "יש לשמור על השידור הציבורי, למרות שעל אי-הסדרים והחשש לעבירות פליליות ברשות, לא ניתן לעבור לסדר היום".

סלומינסקי: "הממצאים שעלו כאן שערורייתיים. התנהלות לא ראויה של גוף ציבורי שאף נוקט באמצעים קשים כנגד חייבים, שממילא מממנים כבר את רשות השידור באמצעות המיסים שהם משלמים. הניהול השוטף של גביית האגרה הזוי!". לסמנכ"ל הגבייה של הרשות אמר סלומינסקי: "ב-30 מיליון שקלים שכר טירחה שקיבלו 11 משרדי עורכי דין ב-2013, יכולתם להעסיק 300 עובדים ואפילו אם הייתם מעסיקים הרבה פחות, הם היו עושים בפחות כסף את אותה עבודה".

כמו יתר חברי הוועדה הביע סלומינסקי זעם רב על הגמגום של סמנכ"ל הגבייה, על ההגעה לדיון ללא נתונים מסודרים. לבסוף הודיע סלומינסקי, כי "ועדת הכספים תקיים דיון המשך בהקדם לאחר שמבקרת הפנים של הרשות תעביר לידיו בהקדם את הדוח שהכינה בנושא וממצאים של דוחות קודמים". עוד דרש ממנה לקבל לידיו פרוטוקול של ישיבה שתתקיים ברשות השידור בעניין הדוח שהכינה ביום ראשון הקרוב.

הדיון החל בתשאול בכירי הרשות ע"י היו"ר ושאר חברי הוועדה. המשנה למנכ"ל רשות השידור, עודד בירגר, התייחס לתקציב הרשות ואמר: "תקציב 2014 לא מאוזן. יש הרבה דרישות שאנחנו צריכים לעמוד בהן: הפקות מקור, למעלה מ-90 מיליון שקלים, לעומת 72 מיליון ב-2013 ועוד. אין איזון תקציבי".

סמנכ"ל גבייה ברשות השידור, אבי כץ, עורר את זעמם של חברי הכנסת כשמסר נתונים מהזיכרון ואף חזר בו לעיתים. כץ: "סה"כ אגרת טלוויזיה ב-2013: 461 מיליון ש"ח ואגרת רישוי (ברכב): 322 מיליון ש"ח. גובה אגרת רשות השידור: 356 ש"ח ב-2013, ללא תלות בכמה מקלטים קיימים, לעומת עסקים שמשלמים עבור כל מקלט בנפרד. סה"כ בתי אב 2.2 מיליון בישראל, מתוכם גובים אגרה מ-1.45 מיליון. עסקים יש כ-100 אלף. העסקים הולכים ופוחתים, כי יש אפשרות לקבל פטור תמורת הצהרה שלא מחזיקים מקלט. כבר יש כ-10,000 אזרחים שהודיעו. בשנה שעברה גבינו 580 מיליון ש"ח בגין אגרת טלוויזיה. יש גם אגרות מופחתות שאנחנו גובים. יש כ-600 אלף בתי אב שאין לנו מידע לגבי החזקת מקלטים. אנחנו נמנעים מלשלוח אגרות למגזר החרדי, כי אנחנו יודעים שהם לא מחזיקים מקלטים. כנגד 1.2 מיליון בתי אב, אנחנו נדרשים להפעיל דרך שנייה לגבייה; הודעות קנס ואח"כ כולל הצמדות ולאחר-מכן, חלק מהטיפול באמצעות עורכי דין".

כץ לגבי ניהול הגבייה על-ידי עורכי-דין: "עורכי הדין איתרו 600 אלף בתי אב ומתוכם איתרו 140 אלף בתי אב חדשים וגבו בערך מ-50 אלף בתי אב. ויש גם 112 אלף בהוצאה לפועל. עורכי הדין נבחרו במכרז מ-2011. העלות שהרשות משלמת בהתאם לאותו אחוז שניתן במכרז ע"י כל עורך דין. מקסימום 7% עמלה. ב-2011 שילמנו 5 מיליון ש"ח עמלות וב-2012: 6 מיליון ש"ח. את גובה שכר הטרחה קובעת ההוצאה לפועל. לגבי החייב, נגבים לכל היותר 1,300 ש"ח שכר טירחה עם הצמדות. כל הכספים מועברים ישירות לחשבון רשות השידור. אין לנו מספיק כוח אדם להתעסק בזה ולכן מעבירים למשרדי עורכי דין. עורכי הדין קיבלו 30 מיליון ש"ח שכר טירחה ב-2013".

בתגובה לדברים שהטיח בו יו"ר הוועדה, על שניתן היה לממן בהרבה פחות העסקתם של עובדים לאותה עבודה, כץ: "לו הייתי עסק פרטי יכול להיות שהייתי עושה שיקול כלכלי". דבריו עוררו תרעומת קשה מצד חברי הכנסת. תשובה זו ואמירות נוספות הובילו לאמירות קשות מצד הח"כים. כך למשל, על אמירתו, לפיה "הרשות לא מנסה לגבות מהמגזר החרדי", אמר ח"כ עיסוואי פריג' (מרצ): "הצהרה מעניינת מאוד, שאתם לא מנסים לגבות במגזר החרדי, כי אתם מסיקים שאין להם מקלטים. חוסר שקיפות, באים בלי נתונים". פריג' הוסיף, כי "יש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בעקבות כל ההתנהלות הזאת. לא ייתכן להמשיך בצורה כזו. אני רו"ח ומוכן להציע את עצמי".

ח"כ סתיו שפיר (העבודה) דרשה ממבקרת הפנים של הרשות "לקבל להעביר לידי הוועדה באופן מיידי, את דוח הביקורת שפרסמה בעניין הגבייה ואף לחשוף את כל הפרוטוקולים לגבי דוחות בעבר ובהווה בתוך הרשות". בעקבות תשובה מהוססת של המבקרת שטענה כי על הבקשה לעבור את כל הפרוצדורה אמרה שפיר: "אם ככה זה עובד, אזרחים לא צריכים לשלם לכם אגרה". עוד אמרה: "השידור הציבורי חשוב, יש גוף שממומן מכספי ציבור שחלים עליו כוחות פוליטיים בריוניים והמרחק בינו לבין שידור ציבורי אמיתי עצום. הוא צריך להיות בידי הציבור לשם הציבור. על רשות השידור חלה חובה לפרסם את כל הפרוטוקולים של דוחות הביקורת הפנימיים".

ח"כ חמד עמאר (הליכוד-ביתנו): "קשה מאוד לעצבן אותי. למרות שאני תומך מאוד בשידור ציבורי, אחרי הדיון הזה היום, אם כך מתנהל השידור הציבורי, אז כמה שכואב לי, השידור הזה לא צריך להתקיים. לא רוצים את השחיתות הזאת!".


ח"כ אראל מרגלית (העבודה): "צריך שידור ציבורי איכותי. מה שאנחנו רואים נותן תחושה לא נוחה! אם רוצים להציל את השידור הציבורי אז על אותם אנשים שרוצים לנקות את הדרכים של ההתנהלות חייבים לדבר בקול רם", אמר ברומזו למבקרת הפנים. "אחרת", הוסיף, "יש תחושה לא נוחה בציבור, שכספי האגרה שלהם, נלקחים שלא למטרות לשמן הם נגבים".

ח"כ עפו אגבאריה (חד"ש): "לא ייתכן לתת לגורמים עסקיים להתעשר על חשבון הציבור". דרש אף הוא הקמת צוות בדיקה.

ח"כ גילה גמליאל (הליכוד-ביתנו): "לא ניתן לעבור לסדר היום בסוגיית הגבייה! יש חובה שיהיה ערוץ ממלכתי אבל זה מחייב את הגוף הזה להתנהל כגוף ממלכתי ומהדיון הזה אנחנו רואים שלא כך קורה. כל סוגיית הגבייה של רשות השידור בעייתית. האזרחים לא צריכים לשלם את האגרה. המדינה צריכה לתת כלים לאותו גוף ממלכתי לקבל תרומות, כמו שנהוג במקומות רבים בעולם, וכן לאפשר פרסומות וגם מימון מכספי המיסים, שבין כה וכה משלמים. בסוגיית הגבייה יש מחדלים אבל גם עבירות פליליות".

מבקרת פנים ברשות השידור, איתנה גרגור-חנה, שממצאי דוח שפרסמה נחשפו, הודיעה שתעביר את הדוח לידי יו"ר ועדת הכספים.

תאריך:  04/02/2014   |   עודכן:  04/02/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   רשות השידור   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
30 מיליון שקל שכר טירחה ל-11 משרדי עו"ד
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דן ה
5/02/14 04:51
2
על עצמן מקצועות
5/02/14 10:24
פורום: כנסת 19 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
רק מעבדה אחת מסוגלת כיום לבדוק ולאשר את קיומו של סם האונס בדמה של נפגעת הסם - המעבדה הטוקסיקולוגית בתל השומר. זו אחת המכשלות המונעות העמדה לדין של העושים שימוש בסם על-מנת לסמם צעירות ולבצע בהם מעשי אונס ללא התנגדות וללא ראיות, כך נחשף (יום ג', 4.2.14) בדיון מהיר בוועדה לקידום מעמד האישה.
04/02/2014  |  יפעת גדות  |   חדשות
הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה וועדת הכספים המשיכה (יום ג', 4.2.14) להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית לקידום התחרות בענף המזון, שנועדה להביא ליישום את המלצות ועדת קדמי.
04/02/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק עבודת נשים - הגנה לעובדת או עובד העוברים טיפולי פוריות (קריאה ראשונה), של חברת הכנסת אורית סטרוק וקבוצת חברי הכנסת.
04/02/2014  |  יפעת גדות  |   חדשות
"אף אחד לא יודע כמה קטינים עוסקים בזנות", דיווחה אתמול (ב', 4.2.14) ד"ר מירב שמואלי, ראש הצוות הבין-משרדי לשיפור הטיפול בסחר לזנות בדיון משותף לוועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות, בראשות ח"כ דוד צור ולוועדה לזכויות הילד בראשות ח"כ אורלי לוי-אבקסיס.
04/02/2014  |  יפעת גדות  |   חדשות
ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה (יום ב', 3.2.14) ישיבה חגיגית לכבוד חתני פרס נובל בכימיה לשנת 2013 הפרופ' אריה ורשל והפרופ' מיכאל לויט. בישיבה השתתף גם פרופ' דן שכטמן חתן פרס נובל בכימיה לשנת 2011 ובמהלכה דנו גם בסוגיית "בריחת המוחות מישראל".
04/02/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי  
שוטר השתין על עצור אזוק לעיני ילדיו  /  עידן יוסף
80% מהמצביעים לבנט: "לא מתחרטים"  /  עידן יוסף
החוק לעידוד טוהר המידות אינו נאכף  /  עידן יוסף
באש ובמים, קנדה לצדכם  /  סטיבן הרפר
הרש"פ והנהגתה - לא פרטנר  /  יואל (יולי) אדלשטיין
ההיסטוריה תסגור חשבונות  /  סופיה רון-מוריה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il