|
אתר הדקה ה-90 [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
מדיניות גביית דמי ביטול העסקות מרחוק אצל הדקה ה-90 נוגדת את הוראות חוק הגנת הצרכן. כך נטען (יום ה', 15.5.14) בתביעה ובבקשה לאישורה כייצוגית כנגד הדקה התשעים המפעילה סוכנות לשיווק שירותי תיירות.
לטענת התובע, לאוניד קפלן מאשקלון בעת ביטול עסקה הדקה ה-90 גובה דמי ביטול עבור כל כרטיס שבוטל במסגרת העסקה, במקום לגבות דמי ביטול פעם אחת לעסקה.
התובע מציין, באמצעות עו"ד אסף שילה, כי ככל הידוע לו כל שירותיה של הדקה ה-90 ניתנים באמצעות עסקות מרחוק אם באמצעות אתר האינטרנט שלה ואם באמצעו שירות טלפוני. לדבריו הוא הזמין 2 כרטיסי טיסה מישראל למינכן ואולם לאחר מספר ימים התברר לו כי ייאלץ לבטל את הזמנה וכך עשה.
התובע מציין כי שילם עבור הכרטיסים 2716 שקלים וקיבל החזר של 2,519 שקלים דהיינו שילם דמי ביטול של 197 שקלים. לטענתו על-פי הוראות חוק הגנת הצרכן ניתן לגבות דמי ביטול בסך 100 שקלים לעסקה ולא 100 שקלים לפריט אשר נרכש במסגרתה, ועל כן הנזק שלו מסתכם ב-97 שקלים.
אשר על כן, מתבקש בית המשפט לחייב את הדקה ה-90 להשיב ללקוחותיה הנפגעים מהתנהלותה את כספי גביית היתר בגין דמי ביטול ובנוסף להורות לה לחדול מהגבייה האסורה ולהתאים את מדיניותה להוראות החוק.
התובע מבקש לייצג את כל רכשי ההזמנות מהדקה ה-90 אשר ביטלו את ההזמנה במועדים הקבועים לכך בחוק ושילמו דמי ביטול בסכום העולה על 5% מסכום העסקה. התובע מעריך את סכום התביעה המצרפי ב-5.32 מיליון שקלים.