העיתון
ידיעות אחרונות המציא מנגנון מורכב של "קנסות יציאה", שיש בו כדי לסכל לחלוטין את אפשרותו של המנוי להתנתק ממנו, ולמעשה העיתון כופה על המנוי להמשיך את ההתקשרות איתו בניגוד לרצונו וללא כל הצדקה כלכלית. כך נטען בבקשה לתביעה ייצוגית בסך 3 מיליון שקל שהוגשה נגד ידיעות אחרונות (9.6.14).
לדברי התובע, שבתאי בר-דוד, ידיעות אחרונות אינו מציע אלטרנטיבה משתלמת כלכלית לרכישת מנוי לתקופות קצרות יותר, והמנוי היומי עשוי לאחר תקופה להפוך מנכס לנטל. לטענתו, המנגנון של "קנסות יציאה" עובד באופן אבסורדי: ככל שמדובר בלקוח שניצל את המנוי לתקופה ארוכה יותר ושילם סכומים נכבדים יותר, כך דווקא גדל "קנס היציאה" שהוא נדרש לשלם.
במקרה הנפוץ, כמו בעניינו של התובע, לאחר תקופה הפחותה ממחצית תקופת ההסכם, עולה קנס היציאה על הסכום שהיה המנוי משלם עד תום המנוי, וכך למעשה הלה כבול מול העיתון. ידיעות אחרונות מערפל את מנגנון קנסות היציאה, נמנע ממתן פירוט חיוני שיש בו כדי להבהיר מראש את המנגנון האמור, כולל בו פרמטרים עמומים שאינם ברורים ללקוח, ואף מסתיר מהלקוח התמים מידע רלוונטי בהקשר זה, נטען בתביעה.
התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אמיר ישראלי ושלומי כהן וטרם הוגש כתב הגנה.