|
אלכוהול מוכר [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
משקאות אלכוהוליים הם מקור ההכנסה הגדול ביותר של חברות התעופה האמריקניות במסגרת מכירות של מוצרים ושירותים בטיסות. כך עולה מנתונים שנאספו על-ידי חברות התטכנולוגיה GuestLogix, אשר עקבה שעקב אחר עסקות שהתקיימו בחמש חברות תעופה בארה"ב בין נובמבר 2013 ומרס 2014.
על-פי הנתונים 34% מהכנסות המכירות בטיסות מגיעים ממכירות משקאות חריפים, 13% - ממכירת יין ו-10% ממכירה של בירה.
במהלך תקופת ארבעת החודשים מכירת האלכוהול הכניסה יותר מ-43 מיליון דולר, 13 מיליון דולר יותר מההכנסות ממכירות של מוצרי מזון ונוחות בטיסות.
הפריט הפופולרי העיקר אשר נקנה במהלך הטיסה הוא מוצרי מזון טריים, אשר היוו 34% מכלל המכירות בתקופה של 4 חודשים. פרטי חטיפים כמו בוטנים וצ'יפס ביוו רק חלק קטן מהמכירות - 3% בלבד.
הרגלי קנייה מעניינים נוספים היו קשורים ביעדי הטיסה. נוסעים בטיסות ללאס-וגאס קנו יותר משקאות חריפים, בקנייה ממוצעת שהגיע ל-93%, בעוד שבטיסות לסן פרנסיסקו וסיאטל הוציאו הכי הרבה על אוכל - בין 140-120 דולר בממוצע.
המכירות הגבוהות ביותר של פרטי נוחות (אוזניות ושמיכות) היו בטיסות למערב - פורטלנד והונלולו, וזה ככל הנראה בשל הטיסות הארוכות שבמהלכן הנוסע נמצא זמן רב יותר במטוס ולכן נוטה לבזבז יותר על מוצרי נוחות.