הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ומפעילי התחבורה הציבורית ממשיכים להפר את הכללים המגבילים נסיעת
תחבורה ציבורית בשבת, ובניגוד להתחייבות הרשות בשבוע שעבר לפיה לא "יגלשו" קווים לתוך השבת, חרגו עשרות קווי תחבורה ציבורית ברחבי הארץ מן ההנחיות.
כך למשל, פעלו בתל אביב 25 קווים שאינם מורשים לנוע בשבת, בירושלים 6, בנהריה 5, בטבריה 4, בחדרה 5, בעפולה 12, בעכו 5, בחצור הגלילית 1, בקריית שמונה 6, בפרדס חנה 1, בפתח תקוה 5, בחולון 3, בבת ים 5, בנתניה 4, בנס ציונה 5, בצפת 2, באריאל 3, בקריית ביאליק 3, בקריית ים 2, בחיפה 12, בבית שאן 1, בערד 1, בבאר שבע 11, בבת ים 4, בנתניה 4, ברחובות 6, בראשון לציון 7, בכפר סבא 1, בקריית מוצקין 3, בנתיבות 1, באזור 1, בכרמיאל 4, בקריית מלאכי 1, באילת 1, נצרת עילית 1, מצפה רמון 1, דימונה 1, רעננה 4, ירוחם 1, הוד השרון 1. מדובר ברשימה חלקית.
סעיף 5.6.5.6.2 להנחיות המפקח על התעבורה קובע כי: "המפעיל יקבע את מועד יציאת הנסיעה האחרונה כך שהנסיעה תגיע לתחנת היעד כחצי שעה לפני כניסת השבת לכל המאוחר, על-פי מועדי כניסת השבת המפורסמים על-ידי הרבנות הראשית לישראל". הווי אומר: האוטובוס אמור להגיע לתחנתו הסופית עד חצי שעה לפני זמן הדלקת הנרות.
מפעילי תחבורה ציבורית עימם שוחחנו אמרו כי הרשות לא שלחה אליהם שום חידוד להנחיה או דרישה להקפיד על כללי המפקח על התעבורה והתקנות השלטוניות בעניין.
בשבוע שעבר פנתה התנועה למדינה יהודית, ארגון משפטי הפועל לחיזוק זהותה היהודית של המדינה, לראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מאיר חן ולשרי התחבורה והכלכלה ישראל כ"ץ ו
נפתלי בנט ותבעה הפסקה של גלישת הקווים. התנועה הבהירה כי ההיתר שנתן
משרד התחבורה לחברות התחבורה הציבורית להפעיל עשרות קווים בשבת מנוגדת להנחיות ומהווה הפרה בוטה של הסטטוס-קוו.
דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה מסר בתגובה: "אין כל שינוי במדיניות משרד התחבורה ואנו פועלים על-פי הסטטוס-קוו". הדובר לא הסביר מה קרה להתחייבות הרשות לטפל בחריגות וכיצד מתיישבת תשובתו זו עם המציאות בשטח.