"בשנים הקרובות יהפוך המותג הפרטי בישראל לאויב מספר אחד של המותגים הלאומיים", אומר ד"ר רם הרשטין, מרכז אקדמי לקורס 'ניהול מותגים' שייפתח ב-14 בדצמבר בל.ה.ב. - לימודי הכשרה בניהול, בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב.
ד"ר הרשטין מסביר, כי "שלוש השנים הבאות עשויות להיות קריטיות למותגים לאומיים רבים בישראל, זאת בשל ההכרה המחודשת של הקמעונאים בכוחם של המותגים הפרטיים להקנות יתרון תחרותי מול מתחריהם וכן בשל תפיסת הצרכנים את המותגים הפרטיים כשווים באיכותם למותגים הלאומיים".
בשנים האחרונות חל שינוי מהותי בתפיסתן של חברות עולמיות בנוגע לתכנון האסטרטגיה השיווקית שלהן, המתבטא בכך שחברות רבות עוברות מתכנון שיווקי כולל לתכנון אסטרטגי המתמקד במותג, ורואה בו את הנכס היקר והחשוב ביותר של החברה. לאור זאת, הוחלט בל.ה.ב. לפתוח השנה קורס חדש למנהלי מותגים שיעסוק בבחינת תהליך המיתוג על כל שלביו, מהבנת מהות המותג ועד להפיכתו למותג חזק ומוביל בשוק.
הקורס 'ניהול מותגים' אשר יימשך כשלושה חודשים, יעסוק בנושאים "החמים" בעולם המיתוג, שיועברו על-ידי מיטב המרצים המתמחים בתחום, בהם ד"ר רם הרשטין וד"ר ברק ליבאי. כמו-כן, בהשתתפות מרצים אורחים נוספים, בהם: עו"ד דוד גילת ממשרד ריינהולד כהן, המתמחה ברישום פטנטים ומותגים; דני פרקלסקי, מנכ"ל אי.סי נילסן ישראל; נציג חברת איידנטיקה בישראל - עברי ורבין ומנהלי מותגים מובילים.
ד"ר רם הרשטין עוסק בייעוץ בנושאי מיתוג וקמעונאות לחברות ולארגונים מובילים בארץ והינו מחבר הספר "ניהול המותג - פיתוח אסטרטגיות תדמית מותג".
אודות ל.ה.ב
ל.ה.ב - לימודי הכשרה בניהול (
www.lahav.ac.il), הוקמה לפני כ-35 שנים במטרה להכשיר מנהלים בהיבטי ניהול מגוונים. ל.ה.ב עם כ-200 מרצים קבועים ואורחים, רובם ככולם אנשי אקדמיה ומשק בולטים, היא חלק בלתי נפרד מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב אשר דורגה בשנת 2002 במקום השלישי בין בתי הספר למינהל עסקים באירופה.
ל.ה.ב שמה דגש על שילוב בין ידע תיאורטי המבוסס על מחקר בארץ ובעולם ובין למידה התנסותית המבוססת על ניתוחי אירוע וסימולציות. שיתוף הפעולה של להב עם בתי ספר למינהל עסקים ברחבי העולם, בהם קלוג וורטון, מאפשר למנהלים חשיפה לצוות מרצים ברמה בינלאומית ולתרבויות עסקיות שונות.
ל.ה.ב מקיימת קורסים לקהל הרחב, השתלמויות פנים ארגוניות סגורות, ימי עיון, כנסים ומועדונים מקצועיים למנהלים, בין היתר בשיתוף פעולה עם "גלובס ייזום" ומכון גלובס.