משרד התחבורה מציע לתקן את החוק כך שענף המוניות לא יפעל עוד מכוח צווים שהוצאו בשל מצב חרום, ויוסדר באופן שיהפוך לחלק מספר החוקים הרגיל. במקור, אמור היה השינוי להיכנס לתוקף לפני ארבע שנים אך התעכב.
השפעת השינוי על הענף אינה מהותית, למעט שני עניינים - הטלת אגרות שונות על ענף המוניות. גובה היטלים אלה טרם נקבע ומוקדם להעריך כמה יהיה.
העניין השני הוא מינוי מפקחים שיבצעו פיקוח ואכיפה לשם הבטחת עמידת מקבלי הרישיון, ההיתר, ההסמכה או הכלולים ברשימת הזכאים לעסוק בענף, בתנאי התעודות שניתנו להם ובהוראות לפי הפקודה החלות עליהם. המפקחים יהיו מטעמם של כמה מאסדרים - המפקח על התעבורה ורשות הרישוי. אישור תזכיר חוק בעניין ייעשה בידי ועדת השרים לחקיקה או בידי מליאת הממשלה. בשל תקופת הבחירות, לא ידוע מתי.
בתוך כך, צפויה ועדת הכלכלה של הכנסת לאשר (יום ד', 31.12.14) הארכה בשנה נוספת של תקופת הרשיונות לקווי שירות ולנסיעות שירות, שאמורה הייתה להסתיים בסוף השנה האזרחית.
לדברי משרד התחבורה, ההסדר הנוכחי, שנקבע בשנת 2005, הוא זמני כשלב בדרך לאינטגרציה בין כלל אמצעי התחבורה ויוארך משום שטרם הושלמה העבודה במשרד לגבי תכנון ההסדר העתידי בענף.