|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

פרקליטי זאב רוזנשטיין:

שמו של פישר הוסתר במכוון ממסמכי עד המדינה

פרקליטיו של העבריין זאב רוזנשטיין טוענים כי הסכם עד המדינה שנחתם עם האחים דדוש להפללת רוזנשטיין כולל הטבות מפליגות המגיעות לכדי הסכמה של המדינה בפועל עם העלמת מס של חצי מיליון דולר כל זאת - בעוד עדי המדינה נדונו לתקופת מאסר ממושכת יותר מזו שנגזרה בסופו של דבר על רוזנשטיין ממסמכי תשאול האחים דדוש הועלם במכוון שמו של עו"ד רונאל פישר דורשים מנציבת הביקורת על הפרקליטות לבחון האם הייתה זליגת מידע בנושא בין עו"ד רות דוד לעו"ד פישר
04/06/2015  |   איציק וולף   |   חדשות   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
פישר. הוכנס במקום עו"ד עמית בר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אביגדור פלדמן. התנאים המפליגים ביותר לעד מדינה בישראל [צילום: AP]

זאב רוזנשטיין נגד רות דוד [צילום: יוסי זליגר]

העבריין זאב רוזנשטיין, המרצה 17 שנות מאסר דורש לבחון האם הסכם עדי המדינה שנחתם עם העבריינים ברוך ואלן דדוש נוצר בעקבות קשר פסול בין עורך דינם, רונאל פישר, לבין מי שהייתה אז פרקליטת מחוז תל אביב, עו"ד רות דוד.

אלן דדוש ואחיו ברוך נדונו ל-20 שנות מאסר בגין חלקם בעסקות סחר בסמים ואף החלו לרצות את עונשם. באותה עת, נודע להם כי הוגש נגדם כתב אישום חדש בארצות הברית, בגין פרשה אחרת. זאת, בזמן שעל רוזנשטיין עצמו נגזר עונש נמוך בהרבה, של 12 שנות מאסר.

עורכי דינו של רוזנשטיין, מיקי חובה ואביגדור פלדמן, טענו במכתב ששלחו לנציבת הביקורת על הפרקליטות, כי ממידע שמצוי בידו, באותו שלב 'הוזז' עורך הדין עמית בר שייצג את ברוך דדוש ואל התמונה נכנס "עורך דין צעיר במיוחד שאך זה עתה החל לייצג באופן פרטי, הוא עורך דין המושעה דהיום, מר רונאל פישר", כלשונו.
מרשי: האסיר זאב רוזנשטיין / מכתב
פניית פרקליטיו של זאב רוזנשטיין לנציבת הביקורת על הפרקליטות בבקשה לבחון את פרטי הסכם עד המדינה שנחתם עם האחים דדוש להפללת רוזנשטיין.
הסכם עד מדינה / הסכם
הסכם עד המדינה בין מדינת ישראל לבין האחים ברוך ואלן דדוש להפללת זאב רוזנשטיין. חתום בידי האחים דדוש, רפ"ק יגאל בן שלום - ראש מחלק התשאול בימ"ר ת"א ועו"ד רות דוד - פרקליטת מחוז תל אביב

"צל רואה ואינו נראה"

לדבריו, שמו של עו"ד פישר נעדר מכל המסמכים הרשמיים הנוגעים להסכם עד המדינה ואישורו על-ידי עו"ד דוד. בחלק מהם, כאשר הייתה התייחסות לפישר, הוא כונה "עו"ד", ללא שמו "כאילו המדובר בדמות עלומה ועמומה אשר מלווה את התהליך כולו, מעין 'צל' של דדוש, כרואה ואינו נראה", כלשונו. דוגמה לכך ניתן לראות בתמונה המצורפת.

"מבהיל לחשוב שכל זאת אך כדי להסתיר, הלכה למעשה, את מעורבותו של עורך הדין המתחיל (דאז) בפרשיה דנן, שעתידה להעלות שאלות קשות אשר פתרונן כיום חייב לצאת בריש גלי והכל כדי לסלק רבב או כתם וליצוק תוכן לעקרונות העל: שקיפות וטוהר
ההליך", ציין.

עו"ד חובה הוסיף כי השאלה היא האם פריטי מידע מתוך חקירת המשטרה זלגו מצד הפרקליטות אל האחים דדוש באמצעות הקשר המיוחד שהיה בין עו"ד פישר לעו"ד דוד שהייתה אז הממונה על החקירה וזו שאישרה את היקף התמורות שהמדינה תיאות למסור בעד עדותו של דדוש להפללת זאב רוזנשטיין.

דרישות מפליגות תמורת העדות

בתמורה למתן העדות נגד רוזנשטיין דרשו האחים דדוש הטבות מפליגות הכוללות חסינות מלאה - לרבות אי-העברת המידע המפליל למדינה אחרת, ביטול מאסרם וויתור של המדינה על מיליוני שקלים המגולמים ברכוש שאמור היה לעבור חילוט.

להלן רשימת הדרישות שהגישו (למעט דרישות שעליהן הוטל איסור פרסום):
  • חסינות מלאה ומוחלטת לאחי ולי על כל מידע שנמסור ואשר יש
בו כדי להפליל אותנו, לרבות אי-העברת המידע למדינה אחרת
והסגרתנו למדינה אחרת.
  • ביטול המאסר והקנס באופן מלא ומוחלט.
  • שחרור אחי באופן מיידי מהכלא מיד עם חתימת ההסכם.
  • שחרור מיד עם חתימת ההסכם של כל הרכוש שנמצא בחילוט או
שיש כוונה לחלט, לרבות כסף וכל הנכסים.
  • מתן זמן ואפשרות לטפל במכירת הנכסים והעברת הכספים
באמצעותי או אדם מטעמי מיידית עם חתימת ההסכם.
  • קבלת תשלום כספי חד-פעמי מהמדינה לי ולאחי... וזאת לאחר מתן עדותי במשטרת ישראל.
  • בקשת צו איסור פרסום...
  • חובה מצד המדינה לאפשר לי למסור מידע....
  • קבלת כל התנאים לפי התוכנית להגנת עדים.
  • אם אאלץ להישאר בישראל מסיבה כלשהי, לא אוחזק בארץ
לתקופה של מעל ל-12 חודשים.
  • בתקופת שהייתי בישראל, אם אאלץ לשהות כאן לאחר החתימה
על ההסכם. אוחזק בתנאים נוחים תוך מתן אפשרות לגישה
לטלפון, למחשב אישי ואינטרנט.
  • לא ינקטו נגדי הליכים בתחום המס והמע"מ על כספים ששיכים
לי במסגרת שחרור החילוט, לרבות לא בקשר לנכסים או
כספים.
  • בשום מקרה לא יועמד אחי לדין בארה"ב ואם יועמד יסתפקו
בתקופת המאסר שעשה בישראל.

"הלבנת הון בחסות המדינה"

הסכם עד המדינה שנחתם עם האחים דדוש, באישורה של עו"ד רות דוד מגלה כי מדינת ישראל הסכימה להעניק להם שורת הטבות יוצאות דופן. פרקליטיו של רוזנשטיין אף טענו כי למיטב הבנתם, מדובר בהסכם עדי המדינה בעל התנאים המפליגים ביותר שנחתמו מאז ומעולם.

המדינה הסכימה על עצירת הליכי החילוט המתבצעים כנגד האחים דדוש. במסגרת הליך זה כלל רכושו של ברוך דדוש עמד על מיליוני שקלים וכלל בין היתר כלי רכב, דירות, נכסים, קרקעות וכספי מזומן. עוד הוסכם על בלימת הליכי החילוט בתיקים פליליים אחרים, על החזר של 20,000 דולר שנתפסו באמתחתו של ברוך דדוש ושמקור הכנסתם עלום, על הסרת צווי העיקול מנכסי האחים, ובכללם במושב משמר השבעה ששוויו למעלה מחצי מיליון דולר.

לטענת הפרקליטים, מדובר בלא פחות מ"הלבנת הון" שאופשרה ואושררה למעשה על-ידי המדינה בעצמה: "הצהרת המדינה "ועצימת עיניה" באשר למקורות הכסף בסכום של עד חצי מיליון
דולרים במזומן, אשר מקורם עלום, לא ברור ולא ידוע. הנה כי כן
ניתנה בזאת על-ידי פרקליטת המחוז, רות דוד, חסינות שתעניק המדינה לאחים בדבר העברת סכום מזומנים אסטרונומי מישראל לארצות הברית אחר העדות. למעשה, בעושה כך העניקה ישראל חסות להלבנת הון", טענו והוסיפו כי אותו סכום של חצי מיליון דולר מופיע כשוויו של אותו הנכס במשמר השבעה. "לשון ההוראה התמוהה והחריגה אינו מותיר ספק באשר לדבר העבירה, שמדינת ישראל בחתימתה ובליוויה של עו"ד דוד נותנת יד בו: "האחים מיידעים, כי הם מבקשים להעביר לארה"ב עם יציאתם מישראל, סכום שלא עולה על 500,000 דולר והתביעה מצהירה, כי היא נותנת לאחים חסינות בחשד לביצוע עבירות של הלבנת הון בקשר לסכום זה", ציינו.

האם חומרי חקירה זלגו?

בעקבות כל המידע שלעיל פנו עורכי הדין חובה ופלדמן אל נציבת הביקורת על הפרקליטות, הילה גרסטל, במספר שאלות שלטענתם היא אמורה לבחון:

  • מי הוא זה ואיזה הוא הגוף אשר הפנה את עוה"ד פישר, אשר היה אז עו"ד צעיר במיוחד, ללא ניסיון של ממש, לשמש כעורך הדין שיוביל את הסגרת האחים דדוש לארה"ב תוך סידור הסכם עד המדינה?
  • כיצד בחרה מדינת ישראל להתעלם מעבירות חמורות כל כך של האחים דדוש שניהם, שסך עונשם לריצוי עמד על 40 שנות מאסר בפועל (ביחד) ותיק סמים עצום וסבוך בארצות הברית עומד מעל לראשם וחלף כך "העדיפה" את הרשעת זאב רוזנשטיין בתמורה לשחרורם של השניים?
  • האם ייתכן שהקשר והקרבה בין עו"ד דוד לעו"ד פישר עמדו בבסיס ה'סחר מכר'?
  • האם ייתכן כי עורך דין פישר "הצעיר" דאז, השיג תנאים מפליגים כל כך עבור לקוחותיו בשל הקשר הקרוב והמיוחד, לכאורה כמובן, עם עו"ד דוד, פרקליטת המחוז דאז, וכמיהתה להצלחת הסגרת רוזנשטיין גם בעיוורון תקינות הליך?
  • האם חומרי חקירה ואינפורמציה זלגו מהחקירה על-ידי עו"ד דוד אל אוזנו של עורך הדין רונאל פישר, לאור מערכת יחסים קודמת או אישית החורגת מגבולות התיק הזה בין השניים?
  • האם פעלה עו"ד דוד במסגרת תפקידה באופן תקני וכפי שהייתה פועלת גם כלפי כל עו"ד אחר שהיה מייצג את האחים דדוש?
  • האם לצורך רתימת האחים דדוש להפללת והסגרת רוזנשטיין צויד עו"ד פישר במידע או "תמורות" שנמסרו לו על-ידי עו"ד דוד מבעוד מועד, אשר לא היו נמסרות לכל עורך דין אחר בנסיבות העניין?
  • האם היו פגישות נוספות הקשורות במשא-ומתן בין האחים דדוש למדינתי שראל באמצעות עו"ד פישר ועו"ד דוד שלא תועדו, ומה תוכנן?

תאריך:  04/06/2015   |   עודכן:  04/06/2015
איציק וולף
+דרמה בפרשת פישר-ברכה-מלכה;
צו איסור פרסום מונע מסירת פרטים
21:05 04/06/15  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
בשלב זה מוטל איפול כבד באילו נושאים בחרו פרקליט המדינה ניצן וראש מח"ש עוה"ד אורי כרמל להתמקד  ▪  לבקשת מח"ש ניתן צו איסור פרסום המונע מסירת פרטים
ראש מח"ש אורי כרמל [צילום: תמר מצפי]
פרקליט המדינה שי ניצן [צילום: פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אביגדור פלדמן / Feldman Avigdor   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   הילה גרסטל / Hila Gerstel   הלבנת הון   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שמו של פישר הוסתר במכוון ממסמכי עד המדינה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דודו פל
4/06/15 18:02
2
שוקי משעול
5/06/15 07:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
יצחק רוכברגר מופיע ברשימת עדי התביעה במשפטו של עו"ד רונאל פישר, כאשר גם לעו"ד רות דוד היה קשר לפרשה.
31/05/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
גזר הדין במשפטו של אולמרט השבוע מעלה כמה שאלות פתוחות ועובדות תמוהות הגילויים האחרונים על תת ניצב אפרים ברכה, ראש יאח"ה, לא ניתנים יותר לטיוח למרות הגיבוי התמוה לו הוא זוכה וגם: מהי מהות הידידות בין אושרת אסף, יו"ר ארגון זכויות השוטרים, לרונאל פישר?
29/05/2015  |  אריה אבנרי  |   יומני בלוגרים
משטרת ישראל ערכה ביום רביעי האחרון חיפושים במשרדי הסתדרות המורים. זאת, במסגרת חקירת פרשת רונאל פישר. במהלך החיפושים החרימו החוקרים מסמכים וגבו עדויות ממספר עובדים.
29/05/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
רב-פקד בדימוס ערן מלכה נפגש עם עדת המדינה במהלך חקירתו בחשד להדלפת חומרי חקירה לעורך הדין רונאל פישר. זאת, בכפוף לבקשתו ולהסכמתה של העדה. כך דיווח אביעד גליקמן בחדשות10.
29/05/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
הדיון בבקשת המדינה לעצור עד תום ההליכים את עו"ד רונאל פישר ורב-פקד ערן מלכה נדחה ל-10.6.15, במקום להתקיים ב-31.5.15.
27/05/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il