בעקבות הודעת חברת
סופרבוס על הרחבת האפשרות להזמין מקומות שמורים בשמונה קווים שלה, מבהיר
משרד התחבורה כי לא יאפשר פגיעה בשירות הסדיר לנוסעים המזדמנים שלא הזמינו מקום.
שירות הזמנת מקומות מראש ללא שריון מקומות לנוסעים מזדמנים חוטא ליעדי התחבורה הציבורית ועשוי לפגוע קשות בשירות לנוסעים מזדמנים שנאלצים להסתמך על בסיס מקום פנוי, דבר שלרוב אינו בנמצא.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הנחתה את המפעילים כי
מספר המקומות המוזמנים מראש לא יעלה על 35 מקומות ישיבה שמורים באוטובוס. יתר המקומות באוטובוס (כשליש) יהיו עבור נוסעים מזדמנים.
ברשות אמרו ל-News1 כי אם אכן התמלאה מכסת ההזמנות מראש (35 מקומות לנסיעה), כפי שנקבע ברישיון הקו, המפעיל מחויב להוסיף נסיעה נוספת באותו מועד. לשם כך, הוא מחזיק ברזרבה תפעולית המוגדרת כמענה הולם לביקוש.
ההזמנה - רק בטלפון
קווי סופרבוס בהם מונהג שירות הזמנת מקומות מראש הם כאלה הפועלים בסופי-שבוע ומשרתים בעיקר את המגזר החרדי. לפי שעה, סופרבוס מאפשרת הזמנת מקומות מראש רק באמצעות חיוג למספר טלפון, ולא באמצעות אפליקציות או באינטרנט. אפילו מספר הטלפון להזמנות אינו מפורסם באתר החברה, לידיעת כלל הציבור. מסופרבוס נמסר כי בחברה "עובדים על פיתוח נושא התשלום גם באמצעות דרכים נוספות לרווחת לקוחותינו". עוד נמסר כי ניתן לבצע הזמנה עד ליום ה' בשעה 20:00.
במשרד התחבורה אומרים כי השירות מופעל בקווים ייעודיים, על-מנת לאפשר רמת שירות אופטימלית בהתאם לרמת הביקוש ובקווים קיימים, שבהם מתווספת חלופה השונה מחלופת הבסיס במסלולה או בפעילות איסוף והורדה בתחנות. גם במקרה זה, מדגישים, לוח הזמנים של החלופות בהן קיים הסדר הזמנת מקומות מראש מחויב להיכלל ברישיון הקו.
לדברי המשרד, שירות זה מופעל במסגרת פעילות קווים שבהם לא ניתן לצפות את רמת הביקוש מראש בעת פעילות שוטפת. בקווים אלה בלוח זמני רישיון הקו קיימות הן נסיעות רגילות (בהן אין הזמנת מקומות מראש) והן נסיעות בהן קיים הסדר הזמנת מקומות מראש.