רכבת ישראל פרסמה (יום ה', 26.11.15) את דוחות הרבעון השלישי של שנת 2015 ועל פיהם סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה ברווח נקי של כ-245.7 מיליון שקל.
נתון זה כולל הכנסות חד-פעמיות שנבעו בעיקר מביטול הפסדים מירידת ערך. הרווח הנקי, ללא הכנסות חד-פעמיות שנבעו בעיקר מביטול הפסדים מירידת ערך, עמד בתקופה זו על כ-85.7 מיליון שקל.
עוד עולה מן הדוחות כי ממוצע הנסיעות ליום תפעול של רכבת ישראל ברבעון השלישי עמד על כ-206 אלף, לעומת כ-175 אלף בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של 18%. בתקופה זו קבעה הרכבת שיא חדש במספר נסיעות ליום - כ-220 אלף.
בתשעת החודשים הראשונים של 2015 עמד מספר הנסיעות המצטבר ברכבת על כ-38.7 מיליון, המהווים גידול של כ-9% לעומת 35.5 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד.
הכנסות מהסעת נוסעים בשלושת הרבעונים הראשונים של 2015 הסתכמו בסך של כ-578 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-522.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול בשיעור של כ-11%.
עוד נטען בדוחות כי ממוצע דיוק הרכבות בתשעת החודשים הראשונים של 2015 עמד על כ-95.4%, בדומה לשיעור הדיוק בתקופה המקבילה אשתקד.
בתשעת החודשים הראשונים של 2015, חל גידול כמותי בהובלת מחצבים, חול ואשפה, בעיקר ברבעון השני והשלישי. הובלת המטענים ברכבת הסתכמה בתקופה זו לכ-5.5 מיליון טון, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד וזאת למרות שביתת עובדי כי"ל בתחילת השנה, שהשפיעה גם על נפח הובלת המטענים. במהלך השנה חתמה חטיבת המטענים של רכבת ישראל על חוזים חדשים להובלת חול, סלעים ואשפה. על-פי ההערכה, הם צפויים להגדיל את הכנסותיה בשנים הבאות.