|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מתי ולמה נזמין עורך דין מתחום התעופה?
קבוצת ירדן
האם ניתן לקיים צוואה על בסיס העתק הצוואה?

חשיפה ב-News1

מבקר המדינה העביר ממצאים לשחיתות <br>במועצת זכרון יעקב לעיון היועמ"ש

מבקר המדינה, יוסף שפירא, העניק צו הגנה לעובדי המועצה המקומית זכרון יעקב שסבלו מהתנכלויות ומהליכי פיטורין לאחר שפעלו לחשיפת שחיתות של ראש המועצה ושל מקורביו קבע שאם העובדים יוותרו על זכותם לשוב לעבודה יקבלו פיצוי גדול בסך שלוש שנות משכורת, בנוסף לפיצויי הפיטורין
28/12/2015  |   איציק וולף   |   חדשות   |   תגובות
אלי אבוטבול. טענות לשחיתות

מבקר המדינה, יוסף שפירא, קבע (27.12.15) כי המועצה המקומית זכרון יעקב, תשלם פיצויי פיטורין חריגים בגובהם לעובדים שפוטרו לאחר שפעלו לחשיפת שחיתות של בכירים במועצה, ובראשם ראש המועצה, אלי אבוטבול. הפיצויים - בסך 36 חודשי עבודה - יינתנו לעובדים במידה ויבחרו שלא להפעיל את צו ההגנה שהעניק להם המבקר. המבקר קיבל את טענותיהם של העובדים בדבר התנכלות לאחר שפעלו לחשיפת שחיתות ואף העביר את ממצאי בדיקתו אל היועץ המשפטי לממשלה - לצורך בדיקת האפשרות לפתיחת חקירה פלילית.

העובדים, ניר קבלו, ושרון אזולאי, פנו בין אוקטובר 2013 לינואר 2014 אל מבקר המדינה יחד עם שני עובדים נוספים במועצה המקומית - אושרית שושן ודוד בנטל - בטענה כי המועצה בזכרון יעקב מתנכלת אליהם בדרכים שונות לאחר שחשפו בפני הביקורת הפנימית במועצה, או בפני אנשי משרד מבקר המדינה, מעשי שחיתות במועצה.

ניר קבלו עובד במועצת זכרון יעקב כמנהל מחלקת התפעול מדצמבר 2011, לאחר שנבחר למשרה במכרז. שרון אזולאי מועסק במועצה מאוגוסט 2011. בתחילה הייתה משרתו מצומצמת, אך בשנת 2013 הורחבה באישור ראש המועצה, אלי אבוטבול, והוא מונה לאחראי מחלקת התפעול של המוקד העירוני וכאחראי לקבלני המשנה המספקים שירותים למועצה. אושרית שושן מועסקת במועצה מאז אפריל 2006 כמנהלת חשבונות ועד להתפטרותה מן המועצה באפריל 2015. דוד בנטל התחיל את עבודתו במועצה במאי 2012 ושימש כאחראי מבני ציבור.

קבלו ואזולאי טענו בפני מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור כי מאז תחילת העסקתם במועצה נחשפו לאי-סדרים ולהתנהלות לא תקינה הכוללת הזמנת רכש מספקים מקורבים לראש המועצה. לטענתם, חלק מאותם ספקים אף נמצאים בקשרי משפחה עם עובדים במועצה. עוד טענו כי נחשפו לשימוש במשאבי המועצה לצרכים פרטיים, בהעסקת עובדי מועצה בעבודות פרטיות, בניפוח חשבוניות ובהזמנות רכש פיקטיביות שנעשו גם מבלי שסופק ציוד או שסופקו בפועל שירותים למועצה.

לטענתם, בטרם פנו למבקר המדינה פנו אל ראש המועצה ואל מזכיר המועצה בדרישה לתקן את הליקויים. הליקויים לא תוקנו ולדבריהם, הם 'סומנו' על-ידי בכירי המועצה כגורמים בעייתיים.

הטענות שהעלו עובדי מועצת זכרון יעקב בפני מבקר המדינה היו ספציפיות למדי. כך, למשל, טען קבלו כי גילה במהלך עבודתו שהספקים שמחלקת התפעול של המועצה רוכשת מהם ציוד מתמחרים את הציוד במחירים גבוהים בהרבה ממחירי השוק. בשל כך, נתן הוראה לקניית ציוד מספקים אחרים, במטרה לחסוך כסף לקופה הציבורית. לדבריו, לאחר שעשה זאת, ננזף על-ידי ראש המועצה וניתנה לו הוראה לשוב ולקנות את המוצרים מן הספקים שמהם בוצעו בעבר הרכישות, אשר מצויים בקשרי משפחה או חברות עם ראש המועצה.

עוד טענו כי ראש המועצה, אלי אבוטבול, הורה פעמים רבות לעובדי המועצה ממחלקת התפעול לבצע עבודות בשטחים פרטיים שבבעלות תושבים. לאחר שהללו סירבו לעשות זאת, הפנתה המועצה תקציב 'ניקוי מגרשים' למחלקת פיקוח ורישוי עסקים שבראשה עומד מקורב לראש המועצה. לטענתם, אבוטבול גם הנחה את המועצה להתקין פרגולה בגן הילדים שבה לומדת בתו שלא בהתאם לנוהל מחירים, והעמיד לרשות אחד ממקורביו נכס של המועצה ואף הורה לו לבצע שיפוצים בנכס לצורך השבחתו.

קבלו ואזולאי ציינו עוד בפנייתם למבקר המדינה כי במהלך עבודתם התעורר בלבם חשד שציוד שנקנה על-ידי מנהל מחלקת פיקוח ורישוי עסקים במועצה, כאמור - מקורבו של אבוטבול, אינו מגיע ליעדו ולא נעשה בו שימוש לצרכי המועצה. בשל כך, פנו אל מבקרת הפנים במועצה. בדוח שפרסמה המבקרת אוששו לכאורה טענותיהם. המבקרת נעזרה בשירותיהם של השניים במהלך ביצוע הביקורת ובייחוד בכל הנוגע לזיהוי ציוד במחסן. "לטענת קבלו ואזולאי, בעקבות סיוע זה החליטה המועצה על הפסקת העסקתם", ציין מבקר המדינה. לדבריו, לנוכח הבחירות ברשויות המקומיות שהתקיימו באוקטובר 2013 החליט ראש המועצה לדחות את יישום ההחלטה עד לאחר פרסום תוצאות הבחירות.

ההחסן עם ההקלטות נחטף

שלושה ימים לאחר הבחירות נמסרה לראש המועצה עצומה שעליה חתמו כביכול 24 עובדים המועסקים במחלקת התפעול של המועצה, שניהל אזולאי. זאת, בטענה כי הם זוכים ליחס משפיל. אזולאי וקבלו טענו כי העצומה נכתבה ביוזמת מקורבו של ראש המועצה, מנהל מחלקת פיקוח ורישוי עסקים שהיה במוקד הבדיקה של המבקרת הפנימית. עוד טענו כי בכתיבת העצומה היו מעורבים בני משפחתו של המנהל - בהם אביו המועסק כמחסנאי במועצה, ואשתו של המנהל שהייתה באותו זמן יו"ר ועד עובדי המועצה.

קבלו ואזולאי טוענים עוד כי ראש המועצה, אלי אבוטבול חטף מהם החסן נייד שהכיל לדבריהם הקלטות שתיעדו את מעשי השחיתות של עובדי המועצה ושל ראש המועצה. אבוטבול הגיש נגדם תלונה במשטרה בגין האזנות סתר, אולם תיק זה נסגר לאחר שנמצא כי קבלו ואזולאי לא עברו על החוק בהקלטת השיחות שלהן הם היו שותפים. מייד לאחר שהוגשה נגדם התלונה למשטרה הודיעה המועצה לקבלו ולאזולאי כי הם מושעים עד לקיום בירור. זאת, מבלי שהתקיים לשניים שימוע כדין.

לדבריהם, נעשו גם הפרות של צווי הגנה זמניים שהעניק להם מבקר המדינה.

מעקב של חוקר פרטי

כחודשיים לאחר שקבלו ואזולאי פנו למבקר המדינה, פנתה אליו גם אושרית שושן. בתלונתה ציינה שעובדי יחידת הביקורת במשרד מבקר המדינה הגיעו לפגישה שתואמה מראש, אך במועצה לא ראו את הפגישה בעין יפה. לדבריה, היא נקראה על-ידי ראש המועצה ועל-ידי מזכיר המועצה וננזפה על קיום הפגישה עם אנשי משרד מבקר המדינה מבלי שיידעה אותם מראש. בתגובה, טענה שושן כי יידעה את מי שהיה הממונה הישיר שלה באותה עת, ממלא-מקום הגזבר במועצה.

לאחר תקרית זו סבלה שושן, שהייתה עובדת ללא דופי במשך שנים ארוכות, מהתנכלויות על-ידי בכירי המועצה. בינואר 2014 היא זומנה ללא התראה ללשכת ראש המועצה וננזפה על ידו על עניינים שונים - כולל על יחסה כלפי עמיתים בעבודה. מועצת זכרון יעקב אף פתחה בחקירה משמעתית נגדה ושכרה חוקר פרטי שיעקוב אחריה. שושן טענה עוד כי ההרשאות שהיו לה למערכת הממוחשבת בוטלו ושפטור שניתן לה על-ידי המועצה בוטל באופן מפתיע.

ההתנכלות לאושרית שושן נמשכה עד שבאפריל 2015 התפטרה מתפקידה לאחר שלא יכלה עוד לשאת את היחס המתנכר מצד ראש המועצה ובכירים במועצת זכרון יעקב.

מנגד, טענה מועצת זכרון יעקב כי המתלוננים היו עובדים בעייתיים וכי הסיבה היחידה לרצון המועצה לפטרם או לנייד אותם לתפקיד אחר נעוצה בתפקודם הלקוי. בתשובתה למבקר הדגישה המועצה כי הליכי הפיטורין נעשו אך ורק מטעמים ענייניים.

הכדור במגרש של היועמ"ש

מבקר המדינה, יוסף שפירא, קבע בצו ההגנה שהעניק לעובדי המועצה כי לאחר בחינת כל הראיות לא נמצאו די תימוכין ודי ביסוס לטענות המועצה בזכרון יעקב כדי להצדיק את פיטורי קבלו ואזולאי. "לא עלה בידי המועצה להוכיח קיומם של נימוקים אוביקטיביים כבדי משקל המצדיקים באופן סביר את סיום העסקתם", ציין. עוד הוסיף שפירא כי נוכח סמיכות הזמנים בין הסיוע שהעניקו קבלו ואזולאי למבקרת המועצה לבין התחלת נקיטת ההליכים נגדם הגיע למסקנה שחשיפת מעשי השחיתות על ידם לכל הפחות השפיעה השפעה ממשית על המועצה לנקוט בהליכים נגדם.

"לא מן הנמנע כי החשיפה והסיוע האמורים היו הסיבה האמיתית להחלטה לנקוט נגד קבלו ואזולאי את הליכי הפסקת העסקתם", קבע המבקר באופן ברור.

גם ביחס לתלונתה של אושרית שושן קבע המבקר כי מועצת זכרון יעקב לא הצליחה להוכיח שאין קשר סיבתי בין הסיוע שהעניקה שושן לאנשי משרד מבקר המדינה לבין ההתנכלויות שמהן סבלה עד להתפטרותה מחוסר ברירה.

"הואיל ושוכנעתי שכוונת המועצה לפטר את מר ניר קבלו ומר שרון אזולאי והפעולות שנקטה המועצה נגד גב' אושרית שושן באו בתגובה לחשיפת מעשי שחיתות על ידם, הריני מצווה בתוקף סמכותי לפי סעיף 45ג לחוק כדלקמן: יופסקו ההליכים בהם נקטה המועצה לפיטורי קבלו ואזולאי", קבע מבקר המדינה.

לדבריו, השניים ימשיכו למלא את תפקידיהם כפי שהיו בערב הגשת התלונה למשרד מבקר המדינה. סמכויות שניטלו מן השניים על-ידי המועצה יוחזרו להם. "נוסף על כך, המועצה, העומד בראשה מר אלי אבוטבול, ועובדיה יימנעו מכל מעשה או מחדל שיש בהם כדי לפגוע במעמדם, בסמכותם ובתפקידיהם ומכל התנכלות אחרת, ובכלל זה - יצירת סביבה עוינת", כתב בצו.

המבקר, שמכיר בכוח הרב שיש לסביבה עוינת לא רשמית, השאיר בידי קבלו ואזולאי את האפשרות לוותר על זכותם לשוב לעבודה וקבע פיצוי פיטורין חריג בגובהו שיוטל על המועצה המקומית זכרון יעקב - בסך שלוש שנות משכורת. התשלום יבוצע בתוך 45 ימים מרגע מתן ההודעה למועצה על החלטתם. "בקביעת סכום הפיצוי נתתי דעתי למחיר האישי והמקצועי הכבד מנשוא שנאלצו קבלו ואזולאי לשלם עקב חשיפת מעשי השחיתות", כתב שפירא.

ביחס לאושרית שושן, קבע המבקר כי המועצה תשלם לה פיצויי פיטורין מלאים - על כל שנות עבודתה במועצה. זאת, למרות שבדרך כלל מי שמתפטר מעבודתו אינו זכאי לפיצויים הללו. עוד קבע כי המועצה תשלם לה פיצוי פיטורין נוסף בסך 12 משכורות. גם כאן, נימק את הפיצויים במחיר האישי הכבד שנאלצה לשלם בשל מעשיה לחשיפת שחיתות.

"נוכח הממצאים החמורים, באשר להפרה השיטתית של צווי ההגנה הזמניים, עד כדי ריקון תפקידם של קבלו ואזולאי מתוכן, הדרתם ונידויים, מצאתי לנכון להעביר העתק מהחלטתי זו ליועץ המשפטי לממשלה לכל פעולה שימצא לנכון", קבע.

תאריך:  28/12/2015   |   עודכן:  28/12/2015
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מבקר המדינה העביר ממצאים לשחיתות במועצת זכרון יעקב לעיון היועמ"ש
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
והיכן היו
28/12/15 16:05
2
צורי
28/12/15 16:57
3
דוד ל
28/12/15 17:08
 
עוד אופציות
28/12/15 22:48
4
גבי ס
28/12/15 17:44
5
אורח
28/12/15 18:12
6
משהל
30/12/15 08:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת אלסטום מתכננת לעתור נגד זכייתה של החברה הסינית
28/12/2015  |  יצחק דנון  |   חדשות
היישוב הקהילתי ברקן שבדרום השומרון מבקש (21.12.15) מבית המשפט המחוזי בירושלים למנות כונס נכסים לפרויקט ההרחבה ביישוב, "ברקן על הים", ולהסמיכו להוציא אל הפועל את הפרויקט.
28/12/2015  |  יצחק דנון  |   חדשות
חברת אל-פר אלקטרוניקה מערכות 2000 מבקשת (27.12.15) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לקבוע, כי היא הזוכה במקומה של אלביט מערכות אבטחה במכרז של תעש למערכת התראה אלקטרונית במתחם תעש בנצרת עילית.
28/12/2015  |  יצחק דנון  |   חדשות
אסירים הכלואים בכלא רימונים סובלים מאז יום שישי האחרון מהיעדר מים חמים בברזים. בשל כך, נאלצים רבים מהם להתרחץ במים קרים מאוד או להימנע מרחצה. מדובר בתקלה חריגה בדוד חימום המים המשמש אחד משני המתחמים שנמצאים בכלא רימונים. מדובר באגף שבו שוהים בין 300 ל-400 אסירים.
28/12/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
רשות המיסים הטילה במחצית הראשונה של השנה עיצומים כספיים בסכום כולל של 800,000 שקל על מי שלא הצהירו כנדרש על הכנסת מזומן לישראל (במעברי הגבול או בדואר). הרשות פרסמה (יום ב', 28.12.15) את 37 החלטות ועדת העיצום הכספי לתקופה זו.
28/12/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הפרופסור שקמה ברסלר חזרה הלילה למקומה בראש ההפגנות לאחר ראיון שהעניקה שלשום לטלוויזיה    איננו עקורים בארצנו, אמרה ברסלר שהיא שילוב של מדע ואהבת הארץ, מכון ויצמן ועמק יזרעאל
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
על המשוררת טניה הדר, מחווה לזכרה    בשיריה של טניה הדר אנו נסחפים כבמטה קסם אחר המסע הפנימי, הולכים לאן שהולכת הנפש
איתמר לוין
איתמר לוין
שני מקרים של חייבים שהעבירו רכוש לאחיהם מגיעים לאולמו של השופט יעקב שקד. שימת לב לפרטים, גישה מעשית ואנושיות מובילות אותו למסקנות הפוכות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il