|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

כ"ץ: לישראלים יש עבודה מעל ומעבר

שר התחבורה בכינוס התשתיות: איש אינו עושה חסד בכך שהוא מונע מחברות זרות להגיע לכאן "לו הייתי שר האוצר, הייתי אומר לשר התחבורה: תן לי כל מיזם שזמין לקדם בהרשאות להתחייב, עוד הסעות המונים, עוד תשתיות. זה מנוע הצמיחה של המשק"
13/07/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
כ"ץ. השקעה ייחודית למען המשק

השר ישראל כ"ץ:
"הוועדים בנמלים יודעים לקחת אבל מתקשים לתת – הם רוצים הגנה גם לעובדי דור ב' בניגוד להסכמים. ניתן רשת ביטחון אבל לא נשלם על אי-עבודה"

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, אומר כי ענף התשתיות פתוח לכל החברות בעולם. בכינוס התשתיות השנתי (יום ד', 13.7.16) בקריית שדה התעופה, אמר כ"ץ: "איש לא עושה חסד בכך שהוא מונע מחברות זרות להגיע לכאן. לישראלים יש עבודה מעל ומעבר, וזו הדרך הכלכלית הנכונה לבצע את הכל. התקציבים הם בעיה, אבל לא הבעיה העיקרית. התקציב של הרכבת המהירה היה מוכן ומזומן, אבל הפרויקט היה תקוע ואני הוצאתי אותו לדרך. להתניע דברים אחרי שהם מתוקצבים זה לא פחות קשה במדינה הזאת. צריך להוביל את הדברים ולשנות את פני המדינה ביחד עם הכישרון והכוחות במדינת ישראל. כך אנחנו יודעים לעשות מיזמים, גם על-ידי הפעלת גופים חיצוניים ויצירת תחרות".

בהתייחסו לצמיחה במשק, אמר כ"ץ: "אנחנו נמצאים ערב גיבוש תקציב המדינה. כלכלת ישראל, לצד הישגיה, נמצאת במיתון מסוים בכל הקשור לייצוא סחורות, ייבוא ופתיחת השווקים לתחרות. הצמיחה היא סם החיים של כלכלת ישראל, והיא תלויה ביכולת לקדם מיזמים ולצמצם פערים".

הוא שב על עמדתו בנושא פיתוח התשתיות, ואמר: "אחד התחומים שעל דעת כולם מוביל לצמיחה, ואני עד לכך בשבע השנים האחרונות כשר תחבורה, הוא ההשקעה בתשתיות, שהיא מנוע הצמיחה האפקטיבי ביותר והנכון ביותר מבחינה כלכלית. מעבר להשקעה המתוכננת שממשיכה ותימשך, כי הפרויקטים כבר מבוצעים, חייבים ליזום השקעה ייחודית נוספת למען המשק. אם אני הייתי שר אוצר, הייתי אומר לשר התחבורה: תן לי פרויקטים מעבר למה שמתוכנן, ומה שמתוכנן זו תוכנית חומש, שני נמלים, שדה תעופה רמון בתמנע ועוד. תביא לי את כל מה שזמין, ונקדם את הזמינות כבר עכשיו בהרשאות להתחייב, כדי לבצע במלוא העוצמה כבר בתחילת השנה הבאה. זו הדרך הנכונה ביותר להאיץ פעילות כלכלית במדינת ישראל".

תחרות תביא להתייעלות

השר כ"ץ הבהיר כי שילוב חברות זרות גורם גם לגידול בהעסקת ישראלים: "חברה סינית זכתה במכרז להקמת נמל הדרום באשדוד. אבל כשאני מבקר שם, אני רואה גם צוללנים ישראלים בוגרי צבא, חברה ישראלית שמספקת מאות טונות של בטון ועוד חברות ישראליות. בתשתיות הכל פתוח, ואני רואה איך זה מאיץ את המשק".

בעניין הרכבת, סיפר: "כשנכנסתי לתפקידי, אחד הוויכוחים עמם התמודדתי היה ברכבת ישראל, ששם היד הייתה קלה מאוד על השאלטר. כיהנה שם יו"ר ועד עובדים שהורידה את השאלטר מתי שרצתה ולא אפשרה לקדם את החברה. ויכוח לא פחות קשה היה על תשתיות הרכבת. אני החלטתי ויזמתי להוציא מידי הרכבת את האחריות על מיזמים. רכבת העמק, שהולכת להוביל לא רק נוסעים אלא גם מטענים, עם זרימת תוצרת לירדן ולמדינות המפרץ, מוקמת ע"י חברת נתיבי ישראל. הוועד לא רצה לאפשר לחברה אחרת להקים את מסילת העמק, את מסילת עכו כרמיאל וגם את מסילת השרון, ובכל זאת עשינו את זה. בסיום ההקמה, הפרויקטים יועברו להפעלת חברת הרכבת. 30% מהתחזוקה תהיה תחזוקת חוץ, מדובר בכל מערכת החשמול שתתחרה בתחזוקה של הרכבת, בזכות העמידה על העקרונות. בנושא רכבת העמק, פקידי האוצר ניצחו אותי, ורק שם, ולכן יש רק מסילה אחת ברכבת והובלת המטענים מנמל חיפה לירדן ולמדינות המפר תתבצע רק בלילה".

אשר לרפורמת הנמלים, אמר: "שילמו מיליארדים ולא הצליחו לעשות כלום. הוועדים יודעים לקחת אך מתקשים מאוד לתת. פתאום עכשיו, אחרי שהוצאנו את התחרות לדרך, כשעובדים צריכים לתת את חלקם הם אומרים 'דור ב". עכשיו הם רוצים בניגוד לכספים ולהתחייבויות שניתנו, שגם עליהם תחול ההגנה, ואני אמרתי שזה לא יהיה. אני מוכן והתחייבתי להעמיק רציפים, לאפשר כניסת מכולות, לאפשר ציוד משוכלל, ואפילו סוג של רשת ביטחון אם תנועת המכולות המשקית לא תגיע לתחזיות שלנו, אבל לא נשלם על אי-עבודה. כל המערכת הזאת קורית כי החלטתי להציב תחרות מול הנמלים וההתייעלות תבוא בעקבות התחרות".

שאול מרידור, מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים: "יש תוכניות במשרד לפיתוח משק הגז הטבעי לתעשיה, לתחבורה ולמשקי הבית בישראל, כפי שכבר קרה בספרד ובאיטליה, שדומות לנו מבחינת האקלים. חשוב לזכור שמדובר במשק חדש שקם בשנים האחרונות והוא סובל ממחלות ילדות ומכשלים רבים. תפקיד הממשלה לעודד פיתוח מהיר יותר של המק ואנחנו פועלים במרץ לקיצור לוחות הזמנים כדי שהגז יגיע כמה שיותר מהר לצרכנים. המשרד נמצא במגעים עם משרד האוצר להקמת רשת תדלוק ב-cng, כדי לעודד תחבורה מבוססת גז טבעי.

"חשוב לזכור שגז טבעי הוא אחד ממנועי הצמיחה הגדולים ביותר, כיוון שניתן להפחית באמצעותו עלויות ייצור אנרגיה, בתעשיה ובשינוע סחורות. חיסכון גדול בעלויות הבסיס בתעשיה, מביא חיסכון גדול יותר למשקי הבית ומגדיל את צמיחת המשק".

עוזי יצחקי, לשעבר מנכ"ל משרד התחבורה: "זוהי חובתה של ממשלת ישראל להקים מערכות להסעת המונים. כיום נוסעים בת"א במהירות של 11 קמ"ש בממוצע. יש המון מה לעשות בתפעול האוטובוסים והתשתיות, כמו אכיפת החוק בנת"צים. אם התחבורה הציבורית תהיה יעילה ישתמשו בה".

ראובן קוגן, סמנכ"ל פיתוח רכבת ישראל: "הרכבת לא תעמוד בתוכנית הפיתוח של 2030: כדי לעמוד באתגרים בהם נדרשת הרכבת לעמוד ביניהם שתי מסילות מהירות מלב המפרץ לתל אביב צריך להדביק את הקצב בכמות התשתיות, דבר שהוא על גבול הבלתי אפשרי. גם קו מטרו מכפר סבא לת"א, בניית מנהרה מתחת לאיילון והרחבת תחנת נתב"ג לא יקרו עד 2030. אם לא נקבל החלטות היום נצטער על זה מחר".

אשר גרין סגן נשיא התאחדות בוני הארץ: "הממשלה עובדת הפוך, במקום לבצע קודם כל את התשתיות ואחר כך את הדירות היא משחררת קרקעות לבנייה ולא מטפלת בחסמים שאיתם מתמודד ענף התשתיות, כך לדוגמה החליטו לתת יותר עובדים זרים ופלשתינים אבל רק לקבלני המגורים ומי יבנה את תחנות הרכבת את הכבישים ואת מבני הציבור?".

שרון קדמי, מנכ"ל אלסטום: "פרויקט יוצר ביקושים, איש לא העריך ש150,0000 אנשים יסעו ברכבת הקלה בירושלים ביום".

תאריך:  13/07/2016   |   עודכן:  14/07/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כ"ץ: לישראלים יש עבודה מעל ומעבר
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנכ"לית חברת הכשרה-ביטוח, אסתר (אתי) אלישקוב, התפטרה אמש (יום ג', 12.716). ההודעה הרשמית נמסרה לפני שעה קלה הבוקר (יום ד', 13.7.16). לפי שעה לא נמסרו נימוקי ההתפטרות, אך ייתכן מאוד שאלישקוב, הנחשבת למנכל"ית מקצועית ומוערכת, תעבור לעבוד בתפקיד בכיר בחברת ביטוח אחרת.
13/07/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
סימנים לשיפור ביחסים בין הבנק הרוסי VTB לבין חברת אפי פיתוח בשליטת לב לבייב, החייבת לבנק יותר מ-600 מיליון דולר. הבנק הרוסי הודיע שלשום (יום ב', 11.7.16) שהוא מסכים לדחות בחודש פירעון תשלומי קרן ב-8.6 מיליון על חשבון שתי הלוואות, המרכיבות את החוב הגדול. זאת, בשים לב למו"מ להסדר בין הצדדים, המתנהל בימים אלו
13/07/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
"עכשיו, לאחר שבית המשפט דחה את עתירת גינדי החזקות נגד העסקה, אנחנו ממשיכים לקדם אותה במרץ, ומחתימים את 30 החברים האחרונים בקבוצת הרכישה בת 450 חברים, הרוכשת מרשות מקרקעי ישראל מגרש לדירות, משרדים וחנויות בפרויקט". כך אמר (יום ד', 13.7.16) ל-News1 היזם מרדכי פלד, העומד בראש חברת מינהל מגורים ישראל. כזכור, רכשה החברה מגרש למגדלי מגורים ונכסים מניבים בשרונה תל אביב ב-1.2 מיליארד שקל (כולל מיסים). גינדי החזקות הגישה עתירה לבית המשפט נגד העסקה, אך אתמול (יום ג', 12.7.16) הסכימה לבטל אותה.
13/07/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק ההוצאה לפועל התשע"ו-2016, אליה הוצמדה הצעה פרטית של ח"כ מרב מיכאלי ודוד ביטן.
13/07/2016  |  יפעת גדות  |   חדשות
חברת הרי עדן תובעת 39 מיליון שקל מהמועצה האיזורית מטה יהודה ומהעומד בראשה, משה דדון. החברה זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל להקמת היישוב הקהילתי גבעות עדן, ליד בית שמש, בתחום שיפוטה של המועצה, והיא טוענת שדדון עיכב את הפרויקט כנראה מתוך ציפייה שהוא או מקורביו יקבלו ממנה שוחד.
13/07/2016  |  יצחק דנון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
יין הגיבורים נמזג בטיולי טבע, בחניוני לילה, על גשרים תלויים, בתוככי הכותל המערבי, בסמטאות ובשבילי צפת העתיקה, בשערי ירושלים על רובעיה, בשביל ישראל, בפסגת הר מירון ובמרומי המצדה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il