בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
"חוסר תום לב ברכבת לעובד שנפצע"
|
זכריה דואני נפצע בתאונת עבודה, אך במשך שבע שנים החזיקה אותו הרכבת במעמד של מי שאינו מפוטר ואינו מקבל שכר - וכעת תשלם לו 350,000 שקל
|
"מצב בלתי נסבל" [צילום: אסף אריאלי]
|
|
|
|
|
רכבת ישראל נהגה בחוסר תום לב כלפי עובד שנפצע בתאונה, כאשר במשך שבע שנים לא השיבה אותו לעבודה, לא שילמה לו משכורת וגם לא פיטרה אותו - קובעת (10.11.16) שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בחיפה, אביטל רימון-קפלן. זכריה דואני עבד כמסילאי עד שנפצע בתאונת עבודה במארס 2001 ונקבעה לו נכות. הוא שהה בחופשה ללא תשלום עד נובמבר 2002, ואילו עד פיטוריו בפברואר 2009 לא עבד ולא קיבל שכר. הרכבת שילמה לו במקביל 600,000 שקל כפיצוי על התאונה. רימון-קפלן קבעה, כי אין אמת בטענות הרכבת כאילו חיפשה לדואני עבודה מתאימה אחרת. היא מראה, כי אין כל עדות לכך בתיקו האישי, וכי הרכבת שינתה מספר פעמים את עמדתה בנוגע להתאמתו לעבודה כלשהי. רימון-קפלן מציינת, כי דואני הוא אדם קשה יום ומוכה גורל, ודווקא בשל כך חלה על הרכבת חובה יתרה לנסות לסייע לו ולהסביר לו את פשר המצב הבלתי-נסבל - כהגדרתה - בו הוא לא עובד, לא משתכר ולא מפוטר. רימון-קפלן מדגימה את חוסר תום ליבה של הרכבת בסירובה להעניק לדואני כרטיס נסיעה חינם, לו נזקק לצורך הטיפולים הרפואיים, כפי שניתן לעובדיה. היא גם דוחה את הטענה, לפיה הרכבת המתינה כדי להכליל את דואני בתוכנית ההתייעלות שלה. התועלת שצמחה לו מכך מסתכמת ב-75,000 שקל - הרבה פחות מהנזק שגרמו לו שנות האבטלה-מאונס הרבות. פרט לכך, מציינת רימון-קפלו, הכללתו של דואני בפיטורי ההתייעלות הקלה על הרכבת בכך שלא הייתה צריכה לאתר עובד אחר שתפטר. דואני תבע 2 מיליון שקל, אך בית הדין קבע שהרכבת תשלם לו רק 350,000 שקל, לאחר שניתח את עילות התביעות השונות, וכן הוצאות בסך 30,000 שקל. נציגי הציבור שלמה גולדמן ודב נתיב הסכימו עם רימון-קפלן. את דואני ייצג עו"ד יצחק ריינפלד, ואת הרכבת - עו"ד ליאת קינן.
|
תאריך:
|
14/11/2016
|
|
|
עודכן:
|
14/11/2016
|
|
איתמר לוין
|
"חוסר תום לב ברכבת לעובד שנפצע"
|
|
משרד התחבורה לא עמד ביעדים שהציב לעצמו להעלות את אחוז המשתמשים בתחבורה הציבורית. נתונים מתוך הסקר החברתי לשנת 2015 שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעלים כי רק כחמישית מהאוכלוסייה בגיל 20 ומעלה (19%) נוסעים באוטובוס בכל יום או כמעט בכל יום, 14% נוספים נוסעים פעם-פעמיים בשבוע, 17% - פעמיים בחודש או פחות ו-6% נוסעים בתדירות לא קבועה.
|
|
|
"כיום לגור בפריפריה זו הקרבה. אם הבנות שלי יפספסו את ההסעה לבית הספר אין להן פתרון שלא כרוך באובדן ימי עבודה שלנו, ההורים". כך אומרת חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, תושבת המועצה האזורית עמק בית שאן, בדיון שקיימה (8.11.16) ועדת המשנה לתחבורה ציבורית של משרד הכלכלה, במצב התחבורה הציבורית בפריפריה.
|
|
|
רכבת ישראל הגישה (3.11.16) לבית משפט השלום בתל אביב תביעה בסך 254,000 שקל נגד שמעיה לוי.
|
|
|
מנכ"ל משרד התחבורה, קרן טרנר, הציגה (יום ד', 9.11.16) בפני ועדת הכספים את תקציבי השנים 2018-2017: "תקציב פיתוח התחבורה ב-2017 יעמוד על 12.6 מיליארד ש"ח, מתוכם 5.88 מיליארד ש"ח לפיתוח כבישים ולהרחבתם (1.24 מיליארד ש"ח כבישים עירוניים ו-4.63 מיליארד ש"ח לכבישים בינעירוניים) ו-6.75 מיליארד ש"ח לפיתוח התחבורה הציבורית - 3.75 מיליארד ש"ח להסעת המונים במטרופולינים ו- 2.99 מיליארד ש"ח לרכבות כבדות. ב-2018: סך התקציב לפיתוח התחבורה: 12.9 מיליארד ש"ח ומתוכו 6.25 מיליארד ש"ח לכבישים (1.33 מיליארד ש"ח עירוניים ו- 4.92 מיליארד ש"ח לבינעירוניים), 6.65 מיליארד ש"ח לתחבורה ציבורית, מתוכם 4 מיליארד ש"ח להסעת המונים ו- 2.63 מיליארד ש"ח לרכבות כבדות".
|
|
|
לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא הייתה סמכות למנוע מהרכבת לבצע עבודות בשבת - מודה המדינה (יום ד', 8.11.16), בעת דיון בעתירה לבג"ץ שהגישה יו"ר מרצ, זהבה גלאון.
|
|
|
|
|
|
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
|
|
|
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
|
|
|
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
|
|
|
משה יעלון
הטענה שלי היא כלפי ראשי המכינה, שהלכו והקצינו במהלך השנים (כמו רבים מהדתיים הלאומיים שהכרתי, גם במשפחתי) דינת ישראל לא צריכה לממן מוסדות חינוך, שאינם מחנכים לדרך ממלכתית ברוח מגי...
|
|
|
איתן קלינסקי
אנחנו נראים מאוד לא טוב בעולם, נראים מכוערים מבחינה מוסרית, כששר בממשלת ישראל, האחראי על הביטחון הלאומי, מביע תמיהה, מדוע אנחנו לוקחים הרבה שבויים פלשתינים ואיננו הורגים אותם
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|