משרד התחבורה סיים את השימוע שנערך לאגד והחליט להטיל עליו עיצום כספי בסך 7.5 מיליון שקלים בלבד, בעקבות השבתת שירות התחבורה הציבורית בירושלים ב-4 בינואר. מדובר בקנס נמוך מאוד יחסית לשיבוש שירות בכזה סדר גודל.
מנהל
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה,
מאיר חן, קבע כי אגד הפר את תנאי הרישיון ואת הסכם ההפעלה שלו עם המדינה. לדבריו, ״אי-ביצוע הנסיעות גרם נזק רב לציבור, לבעלי העסקים ולגורמים רבים נוספים".
באגד אומרים כי הקואופרטיב יבחן את האפשרויות העומדות בפניו, לרבות פנייה לערכאות כדי להביא לביטול ההחלטה על הקנס.
דובר אגד רון רטנר אמר בתגובה כי מדובר בהחלטה שגוייה ובלתי מידתית, שאינה תואמת את המציאות העובדתית שנכפתה על אגד, כלשונו, בעקבות השביתה שיזמו ההסתדרות וועד העובדים בירושלים.
הדובר הצדיק את השביתה ואמר כי מדובר בזכות שביתה חוקית של עובדים שלא ניתן היה למנוע במקרה זה, למרות שהנהלת אגד עשתה מאמצים למניעת השביתה. הוא שב על הטענה לפיה משרד התחבורה לא נקט בצעדים דומים נגד חברות אחרות בענף ששבתו בשנים האחרונות. גורם במשרד התחבורה הדגיש שדובר אגד לא ציין שבעוד הנהלות של חברות אחרות עשו הכל כדי למנוע את השביתה, שיתפה הנהלת אגד פעולה עם השובתים.
רטנר הוסיף כי "קיימת בעיה ענפית של מחסור הולך וגדל של כ-3,500 נהגים בתחבורה הציבורית, נושא שאף נדון באחרונה בכנסת והוגדר כבעיה לאומית, כתוצאה ממדיניות כושלת, שאינה באחריות המפעילים, שפגעה במעמד הנהג ובתנאי העסקתו. דבר זה בא לידי ביטוי בכלל הארץ ובמיוחד בעיר ירושלים שלה מאפיינים ייחודיים המקשים על תפעול התחבורה הציבורית בעיר".
ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, תחבורה בדרך שלנו, הגיב להחלטת משרד התחבורה בעניין אגד. הרכז המקצועי בארגון, מיכאל אידן, אמר כי "התנערותו של אגד מאחריות למחסור בנהגים של אגד כמפעיל, במציאות אשר החלה באגד של מעמדות חברים ושכירים, האחרונים בשרשרת המזון בענף יחד עם הנוסעים, היא לא פחות משערורייה! אם אגד אינו מסוגל להוציא נסיעות בזמן, בשל מחסור בנהגים, שיוותר על אשכולות הפעלה בהם הוא מתקשה לתת שירות", כך לדברי מיכאל אידן, הרכז המקצועי בארגון.
מנהל סניף ירושלים בתחבורה בדרך שלנו, עידו עפרוני, הוסיף: "ההסתדרות הכללית מייצגת גם את ההנהלה, כקואופרטיב עובדים. תגובתו של אגד מביכה לנוכח שיתוף הפעולה הבולט, שהחל לפני החגים בשל התנהלות פיננסית כושלת של הנהלת אגד ומצא את משרדי הממשלה כאחראים הבלעדיים למצבו הקשה. השירות התחבורתי בירושלים נמצא בירידה ונסיעות רבות אינן מבוצעות. מצער שבהנהלת אגד בחרו להתנער מאחריות ולהתל בציבור".