חיל-האוויר האמריקני מתכנן להגדיל בתוך זמן קצר את כמות מטוסי התובלה הכבדים סי-5 סופר גלקסי, שהוא מפעיל - לאחר שהוצאו מסדר-הכוחות הסדיר של החיל עקב שיקולי תקציב.
לפני כמה שנים היו לחיל-האוויר יותר ממאה מטוסים גלקסי, וכעת יש בסדר-כוחותיו הסדירים פחות מחמישים. חיל-האוויר מתכנן לרכוש שני מטוסים סופר גלקסי מדי שנה בארבע השנים הבאות, אמר בכיר בחיל-האוויר בעדותו בשבוע שעבר בתת-וועדת הקונגרס לכוח אווירי ולכוח ימי.
בנושא העידו גם בכיר ממערך הרכש של משרד חיל-האוויר ועוזר סגן-מפקד חיל-האוויר למבצעים. לדבריהם, בגלל מגבלה תקציבית, החיל אינו יכול לקנות את המטוסים כבר עתה. המגבלה התקציבית הכריחה את חיל-האוויר להעדיף מטוסים אחרים על פני מטוסי תובלה כבדים, וכתוצאה מכך איבד החיל חלק מצוותי המטוסים.
מתן עדיפות לזירת האוקיינוס השקט הביא לשינוי מגמה לגבי המטוסים הכבדים. סופר גלקסי יכול להטיס כ-450 טונות של מטען בטיסה ללא-חניה ליפן, שחוצה את האוקיינוס השקט. המטוס מאפשר לתגבר את הכוחות האמריקניים בזירת האוקיינוס השקט תוך שעות, הדגיש גנרל קרלטון אֶוֶרהארט, מפקד פיקוד ההובלה האווירית.
פעם היו לחיל-האוויר 112 מטוסי גלקסי, וכיום יש - בכל מערכי החיל, כולל במילואים ובמשמר הלאומי - 97 מטוסי תובלה כבדים, שרק 38 מהם הנם סופר גלקסי. להגדלת סדר-הכוחות במטוסים סופר גלקסי ולהשבחת המטוסים גלקסי נדרש חיל-האוויר להקצות יותר מ-50 מיליוני דולר כבר בתקציב 2018, שיתחיל בארצות-הברית באחד באוקטובר.