יצרנית המכוניות הצ'כית "סקודה" שבבעלות קונצרן פולקסווגן הגרמני, משחררת לתקשורת את התצלום הרשמי הראשון של דגם ה"אוקטביה החדשה", שהיא היורשת של המכונית הנוכחית בעלת השם הזהה.
האוקטביה החדשה תיחשף לראשונה לקהל הרחב במסגרת תערוכת המכוניות הבינלאומית בז'נבה, שתיפתח ב-3 במרס 2004. לארץ תגיע המכונית במחצית השנייה של השנה.
מבחינת עיצוב ומטכנולוגיה מדובר במכונית חדשה, העושה שימוש בניסיון שנצבר בדור הנוכחי: לאוקטביה החדשה אורך של 4.57 מ', רוחב של 1.77 מ' וגובה של 1.46 מ'. נפח תא המטען כרגיל לא יאכזב את נהגי המוניות, וכאשר פותחים את הדלת החמישית נפער כושר העמסה בן 560 ליטרים.
המנועים עימם תוצג המכונית החדשה: 1.4 ליטר, 75 כ"ס, 1.6 ליטר, 101 כ"ס, 1.6 FSI , 115 כ"ס, 2.0 FSI , 150 כ"ס, 1.9 TDI , 105 כ"ס, 2.0 TDI, 140 כ"ס.
אמיל קרעין, מנכ"ל צ'מפיון - ס.כ.ו קאר, ייבואנית סקודה לישראל, מסר באחרונה בעת מסיבת עיתונאים שהוקדשה לחנוכת 'בית סקודה', כי הגירסאות הישנה והחדשה, ימשיכו להימכר בארץ במקביל עד סוף 2005: אקט זה של מכירת שני דגמים שונים במקביל - כבני שנת דגם זהה, נדירה בארץ אם כי לא בלתי מוכרת לחלוטין. הדבר נקוט בידי חברות רכב מתחרות, בעיקר חברה וותיקה המוכרת בו זמנית תוצרת צרפתית, ספרדית וטורקית.
לדור הקודם/נוכחי, לקח שנים רבות מהרגע בו הוצגו לראשונה בתערוכות מכוניות בינלאומית בחו"ל, עד אשר הובא לראשונה ארצה. התדינות מסחרית עכבה את הייבוא. בחזיתה האוקטביה הראשונה, בתערכת המכוניות הבינלאומית של פרנקפורט בשנת 1997, הבטיח מנכ"ל הסוכנות דאז, משה נגל, לעיני מצלמות הטלוויזיה כי "המכונית מגיעה אוטוטו ארצה," אך לקח לה זמן רב עד אשר הגיעה לבסוף.
לאחר שהמכונית הגיעה סוף ספוף ארצה, השכיל נגל לטוות את הקשרים שהביאו למכירת מספר רב מאוד של דיגמי אוקטביה (בעקבות דיגמי פליסיה) למשטרה ולצי נהגי המוניות, תוך התבססות על מנועי הדיזל מונעי הסולר. עתה ניכר, כי מספר גירסאות הסולר מצטמצם, מה עוד שייקור דראסי במחיר האוקטביה בישראל, בשילוב עם ייקור הסולר, עלול לגרום לכך שההצלחה לא תשוב על עצמה בממדים המוכרים.
באחרונה נימסר כי על פי מיכרז הרכב הממשלתי החדש, תפסיק בעתיד משטרת ישראל לרכוש ריכבי דיזל למשטרה, הן כניידות והן כרכבי שרו לקצינים, אף שבימים אלה הצטיידה במשלוח אוקטביות עליו הוחלט במיכרז הקודם. במשטרה מדגישים כי הם מרוצים מאוד מהאוקטביות (להבדיל אגב מהפאסאטים של פולקסווגן), אלא שאינם מרוצים מהחלטת האוצר לייקר את הבלו על הסולר, ולפיכך משנים את מקורות הרכש.
ברמה האסטרטגית יופקד בעתיד על הצלחת האוקטביות החדשות, דני שמעוני, המנכ"ל העתידי של צ'מפיון, אשר ניבחר לשחרר את יגאל שרייבר מהמאמץ הרב בו היה נתון בחודשים האחרונים בהם כיהן במספר תפקידי בכורה בו-זמנית. דוברי שמעוני, כיום מנכ"ל חברת הרץ להשכרת רכב, טרם הצהירו בפומבי מה הודיע למעסיקיו הנוכחיים - ישראל קז ויעקב שחר, בדבר תאריך עזיבתו הרישמי את קבוצת מאיר שבבעלותם, ומעברו לקונצרן פולקסווגן, המחזיק במלוא הבעלות על מיפעלי סקודה הצ'כיים.
צכייה עומדת להצטרף בקרוב לקהיליה האירופית ולגוש האירו, עימם לישראל סכמי סחר חופשי, אשר יבטלו את קנס מס הקניה בשיעור 7%, המוטל על מדיניות שלישיות כהגרת המכס - מדינות עימן אין לישראל הסכמי סחר חופשי (יפן ודרום קוריאה, כרלוונטי בעיקר לשוק הרכב הישראלי).
בין היצרן לייבואן טרם הוחלט מה ואם יהיה שעור החלוקה הפנימית של ההנחה המתבקשת במחיר המכונית לצרכן הישראלי.