|
סיטיפס. גט כריתות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
אחרי כשנתיים של משא-ומתן כתגרים בשוק מול סיטיפס, הודיעה המדינה למתמודדות בקו הירוק כי יוכלו להתמודד על בניית ההארכות של הקו הירוק ושל השלוחות להדסה, לגבעת רם ולנווה יעקב, בשווי של למעלה משני מיליארד שקל.
במשרד אוצר התרשמו שחברת סיטיפס מנסה לסחוט את המדינה, והחליטו כי עבודת ההארכה תופקע בבלעדיות מסיטיפס לטובת החברה שתזכה בבניית הקו הירוק. עם זאת, גם סיטיפס תוכל להתמודד כיתר המתמודדות.
במקור אמור היה המכרז להיות על הקו הירוק בלבד, שאורכו 22 ק" מהר-הצופים, בר-אילן, בנייני האומה, קריית הממשלה וקמפוס גבעת רם, שדרת הרצוג למרגלות גבעת מרדכי ומשם להתפצל לשתי שלוחות - שכונות פת וגילה ושכונות מלחה וגילה.
עלות הקו המקורי הייתה 7.5 מיליארד שקל, וכעת עלתה לכ-10 מיליארד שקל. מדובר בהפרש של 2.2 מיליארד שקל, כתוצאה מהגדלת נפח העבודה.
בשנת 2019 שמורה למדינה הזכות לקנות את הזיכיון מידי סיטיפס, ולהעבירו לזוכה בקו הירוק, כך שיהיה רק מפעיל אחד.
באוצר אומרים כי דרישותיה של סיטיפס לא עלו בקנה אחד עם ההוצאות הכספיות הנדרשות ממכרז ציבורי. ההפסק הנוכחי של סיטיפס הגיע לאחר שנים רבות של בוררות בין המדינה לסיטיפס, תלונות על קנסות דרקוניים לנוסעים ומכונות כרטוס מקרטעות.